Gå til innhold

Storebror være barnevakt?

Anbefalte innlegg

margerita1365380476
Skrevet

''sikkert lettere om det hadde vært jenter:)''

Hvorfor i all verden skulle det vært lettere med jenter?

Det jeg tenker på er de to minste guttene som kan være litt voldsomme. Slåssing, tenker jeg på da. Ser for meg jenter som krangler og griner, men ikke at de går løs på hverandre. Der tar jeg kanskje feil?

Skrevet

Det burde være greit.

Lag en solid slagplan mhp på krangling så alle tre vet hva som gjelder. (F.eks. ryker de i tottene på hverandre har eldsten rett til å sende dem på hvert sitt rom. Og da _må_ de gå dit av seg selv.)

Storesøsken kan bli monstre om de havner i en situasjon hvor de føler de mister grepet fullstendig. Få ham for all del til å ringe før det skulle skje.

Ha noe ekstra godt å spise og en samling DVD-er eller andre ting som er enkelt å avlede med.

Vurder å gi ham hyggelig betaling. Men ikke så mye at det kan bli vanskelig å følge opp siden.

:-)

mvh

Skrevet

Dessuten kan søskenforhold, uansett kjønn, være helt annerledes enn når de samme barna forholder seg til andre barn enn søsknene. Selv når disse "andre barna" er på samme alder som egne søsken.

Jeg husker en gammel historie / vits fra den gangen skolen handlet mye om Bibel og religion: Under en gjennomgang av de ti bud hadde læreren framhevet hva som ligger i "Du skal hedre din far og din mor". Så ble klassen spurt om noen av budene ga noen rettesnor for hvordan vi skal forholde oss til våre søsken? En gutt fra en stor familie foreslår raskt "Du skal ikke slå ihjel..."

''...Så ble klassen spurt om noen av budene ga noen rettesnor for hvordan vi skal forholde oss til våre søsken? En gutt fra en stor familie foreslår raskt "Du skal ikke slå ihjel..."''

Nikker gjenkjennende.

mvh

Skrevet

Hvorfor skulle det være enklere med jenter?

Min erfaring med begge kjønn, er at det er mindre krangling blant guttene enn blant jentene - men det er jo ikke noen sannhet, kun min egen erfaring med de barna jeg kjenner ;-)

Min erfaring med søskenkrangling er at kjønn ikke spiller noen rolle. De kan det, okke som.

Men fysisk styrke øker faren for fysiske skader.

mvh

Skrevet

Det jeg tenker på er de to minste guttene som kan være litt voldsomme. Slåssing, tenker jeg på da. Ser for meg jenter som krangler og griner, men ikke at de går løs på hverandre. Der tar jeg kanskje feil?

I min statistikk har gutter/brødre lettere for å gyve løs på hverandre enn jenter. Men jentene ligger ikke så veldig langt etter.

mvh

Skrevet

Jeg har en jente og en gutt. Jenta bruker gjerne vold, mens guttungen tar til tårene når de to krangler.

Skrevet

Min erfaring med søskenkrangling er at kjønn ikke spiller noen rolle. De kan det, okke som.

Men fysisk styrke øker faren for fysiske skader.

mvh

''Min erfaring med søskenkrangling er at kjønn ikke spiller noen rolle. De kan det, okke som.''

Jeg har en av hvert kjønn. Og jeg har gått fysisk mellom dem i slåsskamper mang en gang...

Skrevet

''Min erfaring med søskenkrangling er at kjønn ikke spiller noen rolle. De kan det, okke som.''

Jeg har en av hvert kjønn. Og jeg har gått fysisk mellom dem i slåsskamper mang en gang...

Søsken kan så absolutt utgjøre en helserisiko...

mvh

Skrevet

Det burde være greit.

Lag en solid slagplan mhp på krangling så alle tre vet hva som gjelder. (F.eks. ryker de i tottene på hverandre har eldsten rett til å sende dem på hvert sitt rom. Og da _må_ de gå dit av seg selv.)

Storesøsken kan bli monstre om de havner i en situasjon hvor de føler de mister grepet fullstendig. Få ham for all del til å ringe før det skulle skje.

Ha noe ekstra godt å spise og en samling DVD-er eller andre ting som er enkelt å avlede med.

Vurder å gi ham hyggelig betaling. Men ikke så mye at det kan bli vanskelig å følge opp siden.

mvh

Et lite minne sitter veldig fast. Tvillingene to år gamle, oppi senga hennes, mye armer og bein og dyne og skrik. Så jeg løper for å se. Og opp av kaoset dukker et lite spisst fjes opp med svett hår og sier ;mamma vi slåsser ikke!

;0P To år gamle og så drilla i hva som får mamma til å ta en sikring allerede... hehehehe

Skrevet

Et lite minne sitter veldig fast. Tvillingene to år gamle, oppi senga hennes, mye armer og bein og dyne og skrik. Så jeg løper for å se. Og opp av kaoset dukker et lite spisst fjes opp med svett hår og sier ;mamma vi slåsser ikke!

;0P To år gamle og så drilla i hva som får mamma til å ta en sikring allerede... hehehehe

mvh

Skrevet

Jepp, der tar du grundig feil.

Skrevet

''Hvorfor i all verden skulle det vært lettere med jenter?''

Jeg kan heller ikke se at det generelt skulle være lettere med jenter, bortsett fra det faktum at 13-årige jenter gjerne er mer modne enn 13-årige gutter.

Mindre, mener du vel. Mindre. Det hjelper en hel del... ;0P

Gjest Elextra
Skrevet

Mindre, mener du vel. Mindre. Det hjelper en hel del... ;0P

?

Skrevet

?

Mindre, som i fysisk mindre. ;0) Man kan flytte på dem når de blir annoying. Det går ikke med gutter på 186cm og 90 kilo..lixom,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...