Gå til innhold

Åtte viktige vennskap er nødvendig

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tjaaa... Det kommer vel helt an på den enkeltes sosiale behov. Noen ekstremt ekstroverte, og fungerer knapt uten folk rundt seg.

Jeg trenger hvertfall ingen åndelig venn eller treningsvenn.. Og yngre venn? Ikke ennå hvertfall. :-) Og tidligere trodde jeg at keg var unormal, som ikke har så mange venner, men heller ikke føler det store behovet. Men det var før jeg visste hva introvert betyr. Så slike lister som dette bidrar bare til at noen av oss føler oss utilstrekkelige.

Jeg ville heller puttet inn at man behøver venner på jobben. Altså et vennlig forhold til en eller flere kolleger - ikke at man nødvendigvis treffes på privaten, bare at man har en litt mer personlig tone i det daglige. Det gjør mye, synes jeg.

Gjest ulike behov ja

Tjaaa... Det kommer vel helt an på den enkeltes sosiale behov. Noen ekstremt ekstroverte, og fungerer knapt uten folk rundt seg.

Jeg trenger hvertfall ingen åndelig venn eller treningsvenn.. Og yngre venn? Ikke ennå hvertfall. :-) Og tidligere trodde jeg at keg var unormal, som ikke har så mange venner, men heller ikke føler det store behovet. Men det var før jeg visste hva introvert betyr. Så slike lister som dette bidrar bare til at noen av oss føler oss utilstrekkelige.

Jeg ville heller puttet inn at man behøver venner på jobben. Altså et vennlig forhold til en eller flere kolleger - ikke at man nødvendigvis treffes på privaten, bare at man har en litt mer personlig tone i det daglige. Det gjør mye, synes jeg.

Hva om kjæresten ikke har venner?

Og ikke alle er på talefot med moren sin...

Og åndelig venn? Det er vanskelig å finne...

og nye venner? I voksen alder er det vanskelig, man

får kanskje nye kolleger, men det betyr ikke at man blir venn med de.

Og barndomsvenner? Hva om de man hadde (om man hadde...) har flyttet langt vekk,

eller man rett og slett har vokst i fra hverandre?

Du har rett, man har forskjellige behov, og ulike ting

kan ha gjort at man ikke har de og de vennene, men man kan da vel være lykkelig fordi. Jeg tror det er viktig å være god venn/bestevenn med sin mann/kjæreste - om man har det, hvis ikke er det kanskje viktig å ha en god venn/venninne - en man kan betro seg til, det kan gjerne være et familiemedlem og....

og er man i den situasjonen at man er innadvendt, kanskje ikke har god kontakt med familie eller har jobb,så kan internett i mange tilfeller dekke det behovet og.

Hva om kjæresten ikke har venner?

Og ikke alle er på talefot med moren sin...

Og åndelig venn? Det er vanskelig å finne...

og nye venner? I voksen alder er det vanskelig, man

får kanskje nye kolleger, men det betyr ikke at man blir venn med de.

Og barndomsvenner? Hva om de man hadde (om man hadde...) har flyttet langt vekk,

eller man rett og slett har vokst i fra hverandre?

Du har rett, man har forskjellige behov, og ulike ting

kan ha gjort at man ikke har de og de vennene, men man kan da vel være lykkelig fordi. Jeg tror det er viktig å være god venn/bestevenn med sin mann/kjæreste - om man har det, hvis ikke er det kanskje viktig å ha en god venn/venninne - en man kan betro seg til, det kan gjerne være et familiemedlem og....

og er man i den situasjonen at man er innadvendt, kanskje ikke har god kontakt med familie eller har jobb,så kan internett i mange tilfeller dekke det behovet og.

Nettopp. Og slike "ekspertuttalelser" gjør ikke annet enn få folk til å føle seg utilstrekkelige.

Er eksperten amerikansk tro? (orker ikke sjekke linken en gang til :-) Føler det er litt typisk amerikansk å ha venner til ulike formål. Om noen skal være min venn virker det veldig unaturlig å begrense det til kun trening eller annen enkelt aktivitet.

:-)

Annonse

Enig. Mange reportasjer er omtrent slik:

Hvordan få bukt med problemhud: Kjøp en god krem.

Hvordan få det ryddigere hjemme: Legg ting på plass når de er brukt.

Osv.

Kanskje alle artiklene kunne ha en standard overskrift:

Husk hva mamma pleide å si!

mvh

Enig. Mange reportasjer er omtrent slik:

Hvordan få bukt med problemhud: Kjøp en god krem.

Hvordan få det ryddigere hjemme: Legg ting på plass når de er brukt.

Osv.

''Hvordan få det ryddigere hjemme: Legg ting på plass når de er brukt.''

Takk for tipset. Finnes det en App for dette?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...