Gjest jeg trenger råd Skrevet 27. februar 2013 Skrevet 27. februar 2013 Vaskemaskinen min er i stykker. Den er ca 3 år gammel, så garantiperioden gjelder visst fortsatt. Men: Jeg finner ikke kvitteringen, og husker ikke hvor jeg kjøpte den.... :-( Hvem kontakter man egentlig for reparasjon da? Jeg vet hva som skjedde: Vi vasket noen gamle joggesko i den, skosålene løste seg opp i pulveriserte biter som har stoppet igjen rørene inni. Dermed kommer ikke vannet ut av maskinen. Jeg måtte tømme ut vannet innvendig for hånd. (antakelig ville jeg vel ikke fått dette på garantien uansett?) Kanskje jeg til og med kunne klare å rense den selv, hvis jeg bare visste hvor/hva jeg skal skru opp? Jeg har skrudd ut luken nederst, da kom det litt vann ut, men jeg vet ikke om det er mer jeg kan gjøre derfra. Noen som kan forklare eller tipse meg? 0 Siter
Kalevaala Skrevet 27. februar 2013 Skrevet 27. februar 2013 ''Kanskje jeg til og med kunne klare å rense den selv, hvis jeg bare visste hvor/hva jeg skal skru opp'' Min forrige vaskemaskin sluttet å tømme ut vannet. Jeg googlet og fant god hjelp på nett. Mener jeg både fant Youtube-video(er) og prosedyrer med bilder, som begge var laget av private som bare liker å dele av sin kunnskap. Søk på maskinnavnet/modellen og hva som er feil. Flest treff får du selvsagt på engelsk. 0 Siter
mrxx Skrevet 27. februar 2013 Skrevet 27. februar 2013 I og med at det er deler av skoen som har tilstoppet maskinen din så dekkes ikke dette av noen garanti. Det som helt sikkert har skjedd er at det er deler av skoen som har kommet inn i vannpumpa som pumper ut vannet og stoppet pumpa. Følg slangen som vannet kommer ut av og se der den er tilkoblet inne i maskinen. Så tar du ta av slangen som går inn på pumpa og ta ut biltene. (det går to slanger inn på vannpumpa, en i fra trommelen og en som går ut av maskinen) Dette er ingen stor sak, du må bare vite hvilken slange du må ta av. 0 Siter
Gjest Skrevet 27. februar 2013 Skrevet 27. februar 2013 I og med at det er deler av skoen som har tilstoppet maskinen din så dekkes ikke dette av noen garanti. Det som helt sikkert har skjedd er at det er deler av skoen som har kommet inn i vannpumpa som pumper ut vannet og stoppet pumpa. Følg slangen som vannet kommer ut av og se der den er tilkoblet inne i maskinen. Så tar du ta av slangen som går inn på pumpa og ta ut biltene. (det går to slanger inn på vannpumpa, en i fra trommelen og en som går ut av maskinen) Dette er ingen stor sak, du må bare vite hvilken slange du må ta av. På dol får man hjelp til det meste Realt 0 Siter
PieLill Skrevet 27. februar 2013 Skrevet 27. februar 2013 Du kan forsøke å stake eller bruke vakum fra luken nederst på maskinen. Skyll gjennom med vann. Hvis ikke må du åpne maskinen fra baksiden og demontere sjekke slanger og pumpe. I desperate tilfeller kan du prøve med Mudin avløpsrens. (For all del _ikke_ Plumbo.) Dette er selvsagt et sjansespill. Får du det til, kan det være greit å kjøpe en maskinrens, samt kjøre tom maskin på 90 grader noen ganger før du tar maskinen i bruk. (Er gørra som har tettet avløpet noe som lett smelter, er ikke høy temp så lurt.) Om du går inn på nettsiden til leverandøren, vil du finne info serviceverksted eller et eller annet telefonnummer hvor du kan få hjelp/info. Dette vil ikke dekkes av garantien. Kostnader for service er ofte mellom 1500-2000,- før de har gjort noe som helst. Neste gang sko puttes i maskinen kan det være greit å legge dem i en meget tettmasket vaskepose. mvh 0 Siter
mrxx Skrevet 27. februar 2013 Skrevet 27. februar 2013 På dol får man hjelp til det meste Realt Ikke dumt her på dol av og til:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.