Gå til innhold

Oioioi, flybonus, den nye hastesaken !

Anbefalte innlegg

Skrevet

SAS har gjenninført flybonus for foretningsreisende. Tenk at noen som flyr litt i jobbsammenheng skulle fått seg en gratisreise i ny og ne, uten å skatte av det. For det er vel det som er problemet.

Nå har det blitt hastesak for å se om SAS benytter smutthull som må tettes før noen får et par eurobonuspoeng.

http://www.dagbladet.no/2013/02/27/nyheter/samferdsel/politikk/sas/luftfart/25964033/

Selv flyr jeg ikke nok til at det kan bli de helt store greiene, men gudene skal vite at de som flyr mye i jobbsammenheng jammen fortjener en tur i året. Som takk fra alle oss andre for at noen gidder bruke store deler av livet på å jobbe (ubekvemt),

Gjest mener nå jeg
Skrevet

Jeg er ikke helt enig med deg.

Jeg skulle veldig gjerne reist mye mer i jobben min men jeg sitter med økonomi og i denne jobben er det lite reising. De som sitter på teknisk avdeling her, reiser myye, bor på flotte hoteller, reiser 1.class eller business og de fleste vil helst reise så mye som mulig. De opptjener seg en hel haug med bonus og får gullkort og platinumkort, og har derfor betalt de fleste feriereiser for seg og sin familie.

Jeg synes faktisk det er ganske urettferdig at ikke de bonusene går til firma og ikke privatperson, slik at det kunne blitt fordelt på alle ansatte.

Skrevet

Jeg skulle veldig gjerne reist mye mer i jobben min men jeg sitter med økonomi og i denne jobben er det lite reising. De som sitter på teknisk avdeling her, reiser myye, bor på flotte hoteller, reiser 1.class eller business og de fleste vil helst reise så mye som mulig. De opptjener seg en hel haug med bonus og får gullkort og platinumkort, og har derfor betalt de fleste feriereiser for seg og sin familie.

Jeg synes faktisk det er ganske urettferdig at ikke de bonusene går til firma og ikke privatperson, slik at det kunne blitt fordelt på alle ansatte.

bo på flotte hoteller og kose seg på flyplassen tror jeg blir veldig rutine for de fleste på ganske kort tid.

Mulig kollegene dine er veldig single eller veldig lite glad i familien sin, men å sitte på hotellrom og kope på dårlig TV med en pris til 100 kroner blir fort gammelt, spesielt når det er 'fritid'.

Dagsreise for meg = 15 timer fra jeg drar hjemmefra til jeg er hjemme igjen, har ikke fått sett barna.

1 overnatting= dag 1 betyr ca 12 timer arbeids+ transportdag, pliktpålagt spise med en kollega når du egentlig vil legge deg nedpå og påfølgende 14 timers dag dagen etterpå med reise, hjem sent på kveld, ser ikke barna.

Tro meg, de som gjør det der et par ganger i uka fortjener en gratis flytur i året :)

Gjest mener nå jeg
Skrevet

bo på flotte hoteller og kose seg på flyplassen tror jeg blir veldig rutine for de fleste på ganske kort tid.

Mulig kollegene dine er veldig single eller veldig lite glad i familien sin, men å sitte på hotellrom og kope på dårlig TV med en pris til 100 kroner blir fort gammelt, spesielt når det er 'fritid'.

Dagsreise for meg = 15 timer fra jeg drar hjemmefra til jeg er hjemme igjen, har ikke fått sett barna.

1 overnatting= dag 1 betyr ca 12 timer arbeids+ transportdag, pliktpålagt spise med en kollega når du egentlig vil legge deg nedpå og påfølgende 14 timers dag dagen etterpå med reise, hjem sent på kveld, ser ikke barna.

Tro meg, de som gjør det der et par ganger i uka fortjener en gratis flytur i året :)

Det er nok forskjell på hvor man reiser og hvor lenge.

Men ja flere her er single, eller eldre, som synes det er deilig med reising. Det er stort sett reising til varmere strøk og man er gjerne borte i flere dager (noen ganger flere uker). i tillegg får man diettpenger (som man gjerne aldri bruker opp) og dersom man bor billigere enn satsen så tjener man der også. Med andre ord er det her gjerne "krig" om hvem som skal reise, fordi de fleste har lyst, og man tjener godt på det.

Dersom det er snakk om å reise frem og tilbake på dagen, og i Norge, så er jeg enig med deg, det er bare stress.

Skrevet

''gudene skal vite at de som flyr mye i jobbsammenheng jammen fortjener en tur i året'' Helt enig! Jeg har reist en del, og mannen _mye_ i perioder, og det må man sannelig reise en del før man får en fin reise ut av bonuspoengene. Husker at toppledelsen til min mann foreslo at bonuspoeng skulle tilfalle bedriften, og at jeg var uenig i deres ressonement om at bonuspoeng var bedriftens eiendom. Noen er mer uvillige til å reise enn andre (iallefall på manns arbeidsplass), og den innsatsen bør bedriften kunne belønne såpass.

Skrevet

''De som sitter på teknisk avdeling her, reiser myye, bor på flotte hoteller, reiser 1.class eller business og de fleste vil helst reise så mye som mulig. ''

Da er åpenbart de som reiser på jobben din heldige. Når jeg reiser med jobben, er jeg på jobb så å si hele døgnet - og det er på ingen måte noen ellevill luksustilværelse, langt mindre noe ferie involvert.

Skrevet

''Jeg synes faktisk det er ganske urettferdig at ikke de bonusene går til firma og ikke privatperson, slik at det kunne blitt fordelt på alle ansatte'' Poengene ville neppe gått til fordeling, men til å dekke jobbereiser til de som reiser mye.

Forøvrig stemmer ikke din beskrivelse mye overens med hvordan jeg har det når jeg reiser, og det hørtes jo ut som de har det fint på teknisk hos dere. Jeg reiser som regel ikke business, jeg bor disent men ikke luksuriøst, jeg spiser innenfor rammene av statens regulativ og vel så det, og jeg jobber _aldri_ bare 8 timer på reise ;-) Men, jeg liker å reise likevel, og er reiseperioden i tilknytning til helg hender det jeg legger til en av mine egne fridager for å få sett meg rundt :)

Skrevet

Det er nok forskjell på hvor man reiser og hvor lenge.

Men ja flere her er single, eller eldre, som synes det er deilig med reising. Det er stort sett reising til varmere strøk og man er gjerne borte i flere dager (noen ganger flere uker). i tillegg får man diettpenger (som man gjerne aldri bruker opp) og dersom man bor billigere enn satsen så tjener man der også. Med andre ord er det her gjerne "krig" om hvem som skal reise, fordi de fleste har lyst, og man tjener godt på det.

Dersom det er snakk om å reise frem og tilbake på dagen, og i Norge, så er jeg enig med deg, det er bare stress.

Utenlandsreiser er det jo allerede poeng på da men :)

Så her er det innenlands.. diettpengene dekker stort sett en middag og en pils -) Noen ganger 'får' man en halv baguett til lunch og pizzastykke til middag, så er det ikke diettpenger eng gang heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...