Gå til innhold

kyllingbiter, en med grønn flekk

Anbefalte innlegg

Hva kan skje om en spiser det?

Jeg tok bort kyllingskivene fra det jeg stekte. Tilsatte noen kyllingkjøttboller i stede. Men mistet litt matlysten etter å ha spist halvparten. Var så sulten at jeg ikke orket å vente på evt. svar her, så jeg spiste før første svaret kom. Uff. Kan jeg ha fått i meg bakterier som kan være skumle?

Kylling skal man være ekstra forsiktig med. Alltid gjennomstekt. ellers kan den faktisk være farligere enn mye annen mat.

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs D

6

• Lillemus

4

• Mary Poppins

4

• PieLill

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Det er ikke lett å vite hvor lenge noe kan holde seg etter pakken er åpnet. Hva med en stor salamipakke som du har mye i? Må den kastes også etter noen dager?

Mange er hysteriske og kaster mat helt unødvendig. Så God mrogen Norge en gang det handlet om mat og kasting av mat. Mange kaster mat som fint kunne vært spist. Mange er hsyteriske. Dette som dere kaller allmennkunnskap, er kunnskap som ikke behøver å stemme. Men om maten stinker, så vil man jo ikke spise den. Men så lenge man ikke kjenner noe vond lukt, så vil en ofte tåler det. Om ikke må jeg ha et unormalt godt immunforsvar, for jeg har nok ofte spist pålegg som har stått lenge i åpnet pakke i kjøleskap. Jeg vil ikke kaste mat uten videre, det har jeg ikke råd til. Men fra nå av blir det mer frysing for min del.

''Hva med en stor salamipakke som du har mye i? Må den kastes også etter noen dager?''

Nei, den kan ligge åpen ganske lenge og blir nesten alltid spist opp. Spekemat holder seg lenge.

Som du er inne på _er_ det forskjell på matvarer. Servelat og Salami f.eks. har helt forskjellig holdbarhet etter åpning.

Det går nok litt på skjønn og erfaring dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...