Gå til innhold

Eggløsning etter spontanabort


Gjest Lilyal

Anbefalte innlegg

Jeg (31) har ett barn fra før, og var gravid i uke 11+4, da jeg for 4 dager siden spontanaborterte. Dette var min første spontanabort, og en grusom opplevelse. Det var liv i uke 8+2, og str på fosteret viste at det kan ha vært dødt en ukes tid før aborten. Dagen etter var jeg hos gynekolog og fikk gjort en utskrapning. Jeg er selvfølgelig i sorg, og føler at en ny graviditet er eneste "medisin" som vil hjelpe. Jeg ønsker så fort som mulig å komme tilbake til normalen, og få ny menstruasjon og deretter starte prøving igjen. For å få et slags utgangspunkt, så tok jeg i dag en graviditetstest som var negativ. Jeg tok også en eggløsningstest, da jeg har sluttet å blø og jeg i dag begynte å få seig utflod. Denne testen var positiv på eggløsning i løpet av de neste 1-2 døgn. Stemmer dette at jeg så raskt etter en spontanabort og utskrapning vil kunne få ny eggløsning, eller er det en falsk positiv test? Tenker at den stemmer siden graviditetstesten var negativ. Dette vil jo isåfall være oppløftende, siden det betyr at mensen vil komme om et par uker og vi etter den kan begynne ny prøving igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde en spontanabort, i ca uke 9, mellom mine to barn, vi ventet en mens, og ble gravide igjen på første forsøk. I ettertid virker det mer som et ekstra langt svangerskap, jenta ble født i starten av januar istedenfor slutten av september bare...

Men den spontanaborten er nok en av de verre tingene jeg har opplevd så jeg kjenner igjen det du beskriver veldig godt. Det er noe med alle forventningene som plutselig forsvinner, man har jo rukket å bli glad i den lille spiren på en eller annen merkelig måte også.

Håper det går like greit for dere og at du om et års tid har et barn til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en spontanabort, i ca uke 9, mellom mine to barn, vi ventet en mens, og ble gravide igjen på første forsøk. I ettertid virker det mer som et ekstra langt svangerskap, jenta ble født i starten av januar istedenfor slutten av september bare...

Men den spontanaborten er nok en av de verre tingene jeg har opplevd så jeg kjenner igjen det du beskriver veldig godt. Det er noe med alle forventningene som plutselig forsvinner, man har jo rukket å bli glad i den lille spiren på en eller annen merkelig måte også.

Håper det går like greit for dere og at du om et års tid har et barn til :-)

Takk for lykkeønskninger! Håper vi er like heldige som dere og treffer på første prøveperiode:) Blir liksom helt fiksert på å bli gravid igjen, frister nesten å bare starte prøvinga hvis eggløsningstesten stemmer... Men det er nok lurt å vente, i og med utskrapning for kun 3 dager siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt være riktig, kroppen kommer i gjenge igjen ganske fort etter en ukomplisert spontanabort.

Jeg aborterte også da jeg var gravid for andre gang og _nesten_ hadde kommet til 12 uker. Det var veldig trist der og da, for vi hadde strevd i årevis for å unnfange barn nr. to - mannen min hadde dårlig sædkvalitet. Vi brukte enda et år, men fikk til slutt minstemann 13 måneder etter terminen for den som ikke ble noe av. Men jeg var ganske mye eldre enn du er, han ble født rett før jeg fylte 40. Så det er all grunn til å tro at dere lykkes ganske fort.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...