Gjest Nok er nok! Skrevet 1. mars 2013 Skrevet 1. mars 2013 Jeg innser at jeg går med en depresjon og at jeg har gjort det i mange måneder. Har prøvd å flykte fra det, men nå er det nok. Det har toppet seg og jeg skal bestille time til lege for å få antidepressiva. Hva er førstevalget.? Hva skal jeg spørre etter? 0 Siter
Olav Femte Skrevet 1. mars 2013 Skrevet 1. mars 2013 Spør etter Auroix. Et undervurdert middel. Ellers blir det vanlige: SSRI. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 1. mars 2013 Skrevet 1. mars 2013 Grovt kan en dele depressive symptomer inn i to hovedgrupper: a) For mye av det negative. Tristhet, tunge tanker, lav selvfølelse, pessimisme, selvmordstanker osv. For lite av det positive. Initiativløshet, manglende energi, manglende evne til å glede seg over det som vanligvis gleder osv. Hva er profilen på din depresjon? Det kan si noe om valget. Har du andre psykiske plager enn depresjon? Det kan også avgjøre valget. Hvilke bivirkninger kan du ikke tolerere? Vektoppgang, økt angst, dårligere sexliv, avflatede følelser? 0 Siter
Gjest anime Skrevet 1. mars 2013 Skrevet 1. mars 2013 Grovt kan en dele depressive symptomer inn i to hovedgrupper: a) For mye av det negative. Tristhet, tunge tanker, lav selvfølelse, pessimisme, selvmordstanker osv. For lite av det positive. Initiativløshet, manglende energi, manglende evne til å glede seg over det som vanligvis gleder osv. Hva er profilen på din depresjon? Det kan si noe om valget. Har du andre psykiske plager enn depresjon? Det kan også avgjøre valget. Hvilke bivirkninger kan du ikke tolerere? Vektoppgang, økt angst, dårligere sexliv, avflatede følelser? ''Vektoppgang, økt angst, dårligere sexliv, avflatede følelser?'' Jaggu godt gjort å innse det, ikke alle psykiatere som gjør det 0 Siter
Gjest Nok er nok! Skrevet 1. mars 2013 Skrevet 1. mars 2013 Grovt kan en dele depressive symptomer inn i to hovedgrupper: a) For mye av det negative. Tristhet, tunge tanker, lav selvfølelse, pessimisme, selvmordstanker osv. For lite av det positive. Initiativløshet, manglende energi, manglende evne til å glede seg over det som vanligvis gleder osv. Hva er profilen på din depresjon? Det kan si noe om valget. Har du andre psykiske plager enn depresjon? Det kan også avgjøre valget. Hvilke bivirkninger kan du ikke tolerere? Vektoppgang, økt angst, dårligere sexliv, avflatede følelser? ''a) For mye av det negative. Tristhet, tunge tanker, lav selvfølelse, pessimisme, selvmordstanker osv'' Alt minus selvmordstanker ''b) For lite av det positive. Initiativløshet, manglende energi, manglende evne til å glede seg over det som vanligvis gleder osv'' Alt ''Har du andre psykiske plager enn depresjon? Det kan også avgjøre valget'' ''Hvilke bivirkninger kan du ikke tolerere? Vektoppgang, økt angst, dårligere sexliv, avflatede følelser?'' Kan trenge litt av det første nå, men ikke veldig mye. Det andre ønskes ikke. 0 Siter
Gjest Nok er nok! Skrevet 1. mars 2013 Skrevet 1. mars 2013 ''a) For mye av det negative. Tristhet, tunge tanker, lav selvfølelse, pessimisme, selvmordstanker osv'' Alt minus selvmordstanker ''b) For lite av det positive. Initiativløshet, manglende energi, manglende evne til å glede seg over det som vanligvis gleder osv'' Alt ''Har du andre psykiske plager enn depresjon? Det kan også avgjøre valget'' ''Hvilke bivirkninger kan du ikke tolerere? Vektoppgang, økt angst, dårligere sexliv, avflatede følelser?'' Kan trenge litt av det første nå, men ikke veldig mye. Det andre ønskes ikke. Har ingen andre psykiske plager 0 Siter
Gjest Nok er nok! Skrevet 1. mars 2013 Skrevet 1. mars 2013 Har ingen andre psykiske plager Trekker tilbake dette med negativitet. Det er ikke helt meg. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 1. mars 2013 Skrevet 1. mars 2013 ''a) For mye av det negative. Tristhet, tunge tanker, lav selvfølelse, pessimisme, selvmordstanker osv'' Alt minus selvmordstanker ''b) For lite av det positive. Initiativløshet, manglende energi, manglende evne til å glede seg over det som vanligvis gleder osv'' Alt ''Har du andre psykiske plager enn depresjon? Det kan også avgjøre valget'' ''Hvilke bivirkninger kan du ikke tolerere? Vektoppgang, økt angst, dårligere sexliv, avflatede følelser?'' Kan trenge litt av det første nå, men ikke veldig mye. Det andre ønskes ikke. Jeg leser det slik at du kan trenge en liten vektoppgang. Svaret er Remeron. 0 Siter
Olav Femte Skrevet 1. mars 2013 Skrevet 1. mars 2013 Spør etter Auroix. Et undervurdert middel. Ellers blir det vanlige: SSRI. Auroix. http://en.wikipedia.org/wiki/Moclobemide Prøv dette. 0 Siter
Gjest Nok er nok! Skrevet 1. mars 2013 Skrevet 1. mars 2013 Jeg leser det slik at du kan trenge en liten vektoppgang. Svaret er Remeron. Takk for svar 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.