Gjest begge veier Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Det er ikke komplisert for meg i det hele tatt at du kaster venner ut fordi de ikke har gjort akkurat slik du vil at de skal gjøre. Du oppfører deg som ett barn i barnehagen. Det er så mye innstillinger på facebook at det er veldig fort gjort å gjøre en innstilling på noen venner som du ikke har gjort på andre venner osv. Så skal du henge deg for mye opp i det så kan du få mye å gjøre. I tillegg til mye grublerier over hvorfor det er akkurat sånn. Jeg synes du svarer innsender ufint og barnslig nå. Du svarer på en nedlatende måte. Det er lett å si for noen at man ikke skal bry seg om det og det. Og hvis man er nærtagende så er man altsp barnslig. Hva er det for slags prat? Vet du hvordan vedkommende har det, sliter med, familebakgrunn, gode/dårlige venner osv. Så lenge man ikke vet noe bør man være ydmyk. Det som avgjør om man tar seg nær av noe kommer an på mange faktorer. Om du hadde vært uhelid i ditt liv og f.eks hatt falske venner, blitt mobbet, holdt utenfor osv., så ville du kanskje også reagert. Noen har en styrke i seg mest p.g.a flaks tror jeg, mens de som har hatt mindre flaks i livet har fått en større sårbarhet i seg. Om du ønsker å hjelpe noen til å bli mindre sårbare så vis av din kijærlighet og godhet i store mengder at personen kan få selvtillit nok til å gi blaffen i de som ikke viser interesse for kontakt. Du hjelper ingen med din nedlatende tone som du viser her. Da bryter du bare ned vedkommende enda litt mer, samtidig som sårbarheten og tausheten om den øker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389212-facebook/page/4/#findComment-3452590 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Konkret har du ikke skrevet det, men uansett hva du skriver så er det tolkning hos den som leser. ''Konkret har du ikke skrevet det, men uansett hva du skriver så er det tolkning hos den som leser. – facebook again'' Joda, men når folk tolker det i vilden sky, så er det jo deres problem. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389212-facebook/page/4/#findComment-3452591 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest facebook again Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Hvis du legger så mye i facebook så får du det ikke godt, men sliter med alt du oppfatter som sårende, skuffende og vet ikke hva. Da er ikke dette sunt for deg. Det er ingen som har skrevet om sår eller skuffelser andre enn deg, og om så hadde vært så synes jeg du er nedlatende og trangsynt i dine svar. Mannen er ikke en god venn av meg, men bekjent. Jeg skriver som regel bursdagshilsner til mine facebook kontakter og derfor oppdaget jeg at jeg ikke kunne skrive på hans side. Jeg er ikke overrasket over at han stenger siden sin for den ene og den andre, men jeg har ikke tenkt å gi han enveis åpning til min side. Hvorfor det er vanskelig for deg å forstå kan jeg ikke fatte eller begripe. Jeg skriver da bursdagshilsner til statsministeren. Ikke for å ha det moro, men som et dødsens alvor. Facebook er for meg et arena med seriøse politiske diskusjoner. "Vennene mine" legger ut linker til møter, tv- og radioprogrammer etc. At du bruker facebook som det ser ut som de fleste nordmenn gjør gir deg ikke noen rett til å snakke nedlatende til meg eller andre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389212-facebook/page/4/#findComment-3452606 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest facebook again Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Jeg synes du svarer innsender ufint og barnslig nå. Du svarer på en nedlatende måte. Det er lett å si for noen at man ikke skal bry seg om det og det. Og hvis man er nærtagende så er man altsp barnslig. Hva er det for slags prat? Vet du hvordan vedkommende har det, sliter med, familebakgrunn, gode/dårlige venner osv. Så lenge man ikke vet noe bør man være ydmyk. Det som avgjør om man tar seg nær av noe kommer an på mange faktorer. Om du hadde vært uhelid i ditt liv og f.eks hatt falske venner, blitt mobbet, holdt utenfor osv., så ville du kanskje også reagert. Noen har en styrke i seg mest p.g.a flaks tror jeg, mens de som har hatt mindre flaks i livet har fått en større sårbarhet i seg. Om du ønsker å hjelpe noen til å bli mindre sårbare så vis av din kijærlighet og godhet i store mengder at personen kan få selvtillit nok til å gi blaffen i de som ikke viser interesse for kontakt. Du hjelper ingen med din nedlatende tone som du viser her. Da bryter du bare ned vedkommende enda litt mer, samtidig som sårbarheten og tausheten om den øker. Svarene til mrxx i denne tråden oser ikke av noen styrke, men først og fremst en besservisserhet som ikke treffer. Konklusjonen at jeg er såret og skuffet kan umulig komme fra mine svar, men noen forhåndsbestemte tanker om et eller annet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389212-facebook/page/4/#findComment-3452607 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest facebook again Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Jeg har vel vært den av oss som har forsøkt å forklare hvor ulikt folk bruker Facebook og at dette er noe vi bør akseptere dersom vi ikke vil slite oss ut på å gruble på hvorfor den og den gjør slik og sånn Det er jo du som helst ser at folk bruker Facebook på samme måte som deg, og gjør de det annerledes, så blir du mistenksom og tror de "spionerer" på deg eller utsetter deg for utestengning Jeg vet ikke hvorfor du skriver dette, men hvis du vil tro at du er den som har rett i et og alt så er det greit for meg. Kanskje du skulle tatt ned de negative brillene du satte på meg i sted;-). Har jeg glemt å sette de elskede smilefjesene som er blitt det viktigste i moderne menneskers kommunikasjon? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389212-facebook/page/4/#findComment-3452611 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest facebook again Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Belæring? Jeg forsøker vel bare å forklare deg hvordan man kan bruke FB på ulike måter ved å vise til konkrete eksempler - Da er det ens egen måte man kjenner best til og lettest kan beskrive? At du bruker FB på en helt annen måte betyr ikke at din måte er dårligere enn min, men da bør du kanskje også tenke det samme om folk som bruker FB på en annen måte enn deg? For min del må du bruke FB akkurat som du vil, og tolke alt akkurat som du vil... Grunnen til at jeg svarte her var fordi du stilte spørsmål vedl folks måter å bruke FB på, og jeg forklarte hva min erfaring er. Hvis du kun ønsket at folk skulle være enig med deg, så kunne du jo skrevet det i hovedinnlegget slik at vi andre skjønte at du ikke ønsket å "finne en løsning", men at du kun ønsket forståelse Jeg ønsket ikke forståelse i hovedinnlegget, men opplysninger. Hvor har du det fra at jeg kom med dette som et kjempeproblem? Jeg er først og fremst overrasket over at de som svarer er så opptatt av mine sår og skuffelser, deg inkludert. Om jeg så hadde vært såret og skuffet så kunne jeg hatt grunner til det som ikke er noen grunn til å beskrive her. Jeg har ingen grunn til å la en mann ute i den store verden snoke rundt på siden min sammen med sine uten at jeg vet hva de driver med. Jeg var rett og slett bare ikke klar over at det gikk an å adde noen som venn og siden stenge for siden sin. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389212-facebook/page/4/#findComment-3452613 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Jeg vet ikke hvorfor du skriver dette, men hvis du vil tro at du er den som har rett i et og alt så er det greit for meg. Kanskje du skulle tatt ned de negative brillene du satte på meg i sted;-). Har jeg glemt å sette de elskede smilefjesene som er blitt det viktigste i moderne menneskers kommunikasjon? Okei -slett alle du er mistenksom overfor på FB, så slipper du å bekymre deg over om de utestenger deg eller ei 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389212-facebook/page/4/#findComment-3452615 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Jeg ønsket ikke forståelse i hovedinnlegget, men opplysninger. Hvor har du det fra at jeg kom med dette som et kjempeproblem? Jeg er først og fremst overrasket over at de som svarer er så opptatt av mine sår og skuffelser, deg inkludert. Om jeg så hadde vært såret og skuffet så kunne jeg hatt grunner til det som ikke er noen grunn til å beskrive her. Jeg har ingen grunn til å la en mann ute i den store verden snoke rundt på siden min sammen med sine uten at jeg vet hva de driver med. Jeg var rett og slett bare ikke klar over at det gikk an å adde noen som venn og siden stenge for siden sin. ''Jeg var rett og slett bare ikke klar over at det gikk an å adde noen som venn og siden stenge for siden sin.'' Det går nok an - både om man gjør det med vilje eller om man ikke har full kontroll på de rette innstillingene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389212-facebook/page/4/#findComment-3452616 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest facebook Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 ''Jeg var rett og slett bare ikke klar over at det gikk an å adde noen som venn og siden stenge for siden sin.'' Det går nok an - både om man gjør det med vilje eller om man ikke har full kontroll på de rette innstillingene. Jeg har forstått det, og i dette tilfellet så er jeg overhodet ikke overrasket over at vedkommende ikke vil la alle ha innsyn på siden sin og benytter seg av det. Det er mer enn mulig at han stengte meg fordi han ikke er stødig i bruk av facebook, men jeg ser ingen grunn til å fundere over alle muligheter og umuligheter. Det er jo det som kritikken hos deg og flere går på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389212-facebook/page/4/#findComment-3452618 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest facebook again Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Okei -slett alle du er mistenksom overfor på FB, så slipper du å bekymre deg over om de utestenger deg eller ei Jeg er usikker på om du er spydig nå. Selvfølgelig sletter jeg noen jeg er mistenksom over. Hvorfor skulle jeg ikke gjøre det? Vi som bruker facebook til diskusjoner og kontakter overalt må være mistenksomme slik jeg har erfart nå at jeg ikke visste at det gikk an å være venn og stenge en ut fra siden sin. Det er sikkert flere funksjoner jeg ikke vet om. Jeg kan godt ta en prat med tidligere venner og slikt, men det er ikke hovedmålet mitt med bruk av facebook. Jeg forstår ikke at det er så vanskelig å forstå???????? Har du noen på vennelisten din som skriver arabisk eller mandarin? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389212-facebook/page/4/#findComment-3452620 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke anonym på fb Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Jeg ser hva du mener, men samtidig er det ikke alltid det er slik heller Jeg kjenner folk som valgte å lage profil på FB for å kunne følge med sine egne tenåringer der inne (noe jeg mener er fornuftig), og jeg kjenner folk som er medlem fordi det er grupper der inne de bør følge med i (klassegrupper etc). Joda, det er mange forskjellige grunner til at folk er på FB, også de du nevner. Men det er ikke mitt inntrykk at "halvt anonym på fb" kommer inn under den kategorien. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389212-facebook/page/4/#findComment-3452622 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Vel, dere må ikke ta facebook så alvorlig. Noen av dere analyserer dette ihjel. La de andre bruke facebook slik de vil, så bruker du det slik du vil, uten å gruble så mye over det. At du ikke kan se noe andre kan se på din vegg eller omvendt og på grunn av dette skal utestenge dem blir for dumt for voksne folk. Jeg er ganske sikker på at trådstrater er en kvinne. Det er så mange kvinner som har en slags ide om at det ALLTID skal være likt for alle, overalt. Et fast system med svært tydelige spilleregler som alle skal følge. Reglene blir gjerne så kontrollerende at nesten ingen egentlig trives med dem, men de følger dem lydig og holder kjeft, for det er jo likt for alle, og da har i alle fall ikke de andre det noe morsommere enn dem;) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389212-facebook/page/4/#findComment-3452623 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest begge veier Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Jeg er ganske sikker på at trådstrater er en kvinne. Det er så mange kvinner som har en slags ide om at det ALLTID skal være likt for alle, overalt. Et fast system med svært tydelige spilleregler som alle skal følge. Reglene blir gjerne så kontrollerende at nesten ingen egentlig trives med dem, men de følger dem lydig og holder kjeft, for det er jo likt for alle, og da har i alle fall ikke de andre det noe morsommere enn dem;) Jeg oppfatter det ikke slik fra innsender. Selv er jeg ikke opptatt av at alt skal være likt. Jeg er veldig raus på mange måter. Men akkuratt når det gjelder hva jeg vil dele med andre så er gjensidig tillit viktig for meg. Når en person skjuler hele veggen med meg, så blir jeg ikke kjent med vedkommende. Hvordan vil vedkommende og alle rundt vedkommende reagere på mine dikt, mine tanker, og meg da? Om jeg ønsket å dele det med alle og enhver ville jeg hatt siden mon offentlig. Jeg har valgt hvem jeg vil ha på min fb selv men jeg vil ikke ha venner som kun skal lese mitt men skjule alt sitt for meg. Det ønsker jeg ikke og det synes jeg dere burde respektere. Synes noen av dere er raske å dømme. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389212-facebook/page/4/#findComment-3452635 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Jeg er ganske sikker på at trådstrater er en kvinne. Det er så mange kvinner som har en slags ide om at det ALLTID skal være likt for alle, overalt. Et fast system med svært tydelige spilleregler som alle skal følge. Reglene blir gjerne så kontrollerende at nesten ingen egentlig trives med dem, men de følger dem lydig og holder kjeft, for det er jo likt for alle, og da har i alle fall ikke de andre det noe morsommere enn dem;) Det var veldig godt sagt:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389212-facebook/page/4/#findComment-3452756 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Jeg synes du svarer innsender ufint og barnslig nå. Du svarer på en nedlatende måte. Det er lett å si for noen at man ikke skal bry seg om det og det. Og hvis man er nærtagende så er man altsp barnslig. Hva er det for slags prat? Vet du hvordan vedkommende har det, sliter med, familebakgrunn, gode/dårlige venner osv. Så lenge man ikke vet noe bør man være ydmyk. Det som avgjør om man tar seg nær av noe kommer an på mange faktorer. Om du hadde vært uhelid i ditt liv og f.eks hatt falske venner, blitt mobbet, holdt utenfor osv., så ville du kanskje også reagert. Noen har en styrke i seg mest p.g.a flaks tror jeg, mens de som har hatt mindre flaks i livet har fått en større sårbarhet i seg. Om du ønsker å hjelpe noen til å bli mindre sårbare så vis av din kijærlighet og godhet i store mengder at personen kan få selvtillit nok til å gi blaffen i de som ikke viser interesse for kontakt. Du hjelper ingen med din nedlatende tone som du viser her. Da bryter du bare ned vedkommende enda litt mer, samtidig som sårbarheten og tausheten om den øker. Hvis noen sliter så mye med ting som du beskriver her så er det rett og slett ikke sundt å være på facebook, fordi du vil garantert oppleve sånne ting som dette hele tiden og livet blir antagelig enda vanskeligere enn hva det er fra før. Uansett så vil dere ikke få noe annet å tenke på og slite med, med alt som skjer og ikke minst ikke skjer. Dette er rett og slett ikke bra hvis dere ikke klarer å bruke facebook slik det faktisk er der. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389212-facebook/page/4/#findComment-3452758 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Det er ingen som har skrevet om sår eller skuffelser andre enn deg, og om så hadde vært så synes jeg du er nedlatende og trangsynt i dine svar. Mannen er ikke en god venn av meg, men bekjent. Jeg skriver som regel bursdagshilsner til mine facebook kontakter og derfor oppdaget jeg at jeg ikke kunne skrive på hans side. Jeg er ikke overrasket over at han stenger siden sin for den ene og den andre, men jeg har ikke tenkt å gi han enveis åpning til min side. Hvorfor det er vanskelig for deg å forstå kan jeg ikke fatte eller begripe. Jeg skriver da bursdagshilsner til statsministeren. Ikke for å ha det moro, men som et dødsens alvor. Facebook er for meg et arena med seriøse politiske diskusjoner. "Vennene mine" legger ut linker til møter, tv- og radioprogrammer etc. At du bruker facebook som det ser ut som de fleste nordmenn gjør gir deg ikke noen rett til å snakke nedlatende til meg eller andre. Vel, når der kaster noen ut fordi dere ikke ser hans vegg, så er det klart at det har med følelser å gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389212-facebook/page/4/#findComment-3452761 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest begge veier Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Hvis noen sliter så mye med ting som du beskriver her så er det rett og slett ikke sundt å være på facebook, fordi du vil garantert oppleve sånne ting som dette hele tiden og livet blir antagelig enda vanskeligere enn hva det er fra før. Uansett så vil dere ikke få noe annet å tenke på og slite med, med alt som skjer og ikke minst ikke skjer. Dette er rett og slett ikke bra hvis dere ikke klarer å bruke facebook slik det faktisk er der. Har mye glede av fb jeg. Skal man slutte å ha kontakt med folk utenfor fb også fordi man kan bli skuffet av mennesker? Vil du anbefale alle som blir skuffet en gang i blat og totalisolere seg fra omverdenen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389212-facebook/page/4/#findComment-3452771 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Har mye glede av fb jeg. Skal man slutte å ha kontakt med folk utenfor fb også fordi man kan bli skuffet av mennesker? Vil du anbefale alle som blir skuffet en gang i blat og totalisolere seg fra omverdenen? Nei, men det er da ekstra viktig å ikke være i fora som kan gi problemer av noe art og facebook er ett typisk slikt sted. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389212-facebook/page/4/#findComment-3452780 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest facebook again. Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Vel, når der kaster noen ut fordi dere ikke ser hans vegg, så er det klart at det har med følelser å gjøre. Jeg er for lengst lei av denne diskusjonen. Jeg kan være redd, jeg kan være fornærmet, jeg kan være skeptisk og du kan gjerne kalle dette følelser alt sammen. Dette er mitt siste svar til deg. Jeg kan overhodet ikke forstå hvorfor du engasjerer deg så mye følelsesmessig i å overbevise meg om at jeg må være dummere enn deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389212-facebook/page/4/#findComment-3452803 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Jeg er ganske sikker på at trådstrater er en kvinne. Det er så mange kvinner som har en slags ide om at det ALLTID skal være likt for alle, overalt. Et fast system med svært tydelige spilleregler som alle skal følge. Reglene blir gjerne så kontrollerende at nesten ingen egentlig trives med dem, men de følger dem lydig og holder kjeft, for det er jo likt for alle, og da har i alle fall ikke de andre det noe morsommere enn dem;) Vi damer er noen særinger, tonie Noen av mine beste venner er menn - nettopp fordi de er så velsigna enkle å være sammen med 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389212-facebook/page/4/#findComment-3452813 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.