Gå til innhold

ubehag i urin blæren

Anbefalte innlegg

jeg er en jente i tidlig 20-årene og har siste tiden hvert plaget av ubehag i blære regionen. Jeg har hatt blærekatar 2 ganger siste 2 mnd. men det kjennes ut som symptomene "henger litt igjen" etter jeg er ferdig med behandlingen. Jeg har tatt urin prøve etter behandlingene og de har vistnok hvert fine. Jeg har ikke store smerter men det er ganske ubehaglig. det kjennes som et trykk i blæren. og det kjennes som jeg ikke er "helt ferdig" etter jeg har hver på toalettet, og den følelsen varer lenge. og til tider har jed den hele tiden. særlig ytterst i "åpningen", d kjennes som klitoris også blir litt irritert til tider også.

Hva kan dette være?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38922-ubehag-i-urin-bl%C3%A6ren/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trygve Talseth, Urolog

Det er ikke vanlig at man fortsatt har symptomer etter at infeksjonen er borte. Dersom du blir gående med symptomer fra underlivet/urinblæren, bør du gå til legen for en ordentlig undersøkelse - ikke bare undersøkelse av en urinprøve.

Utfra det du skriver, er det ikke mulig å si hva som kan være årsaken.

• 4 uker senere...

Jeg har de samme symtomene som Tonie2. Jeg har slitt med dette over 2 mnd. Kan ikke gi deg noe svar på hva det kan være, men dette har jeg testet: 1)sluttet på P-pillen Yasmin (div leger mente den kunne påvirke urinveiene, jeg bruker nå et annet merke), vet ikke om dette har vært effektivt da jeg har fått beskjed om at det evt vil ta tid før virkningen kommer. 2)Jeg har tatt ultralyd og røntgen, men fikk beskjed om at alt var ok. 3)Jeg har prøvd tablettene detrusitol for å stabilisere trangen til å tisse. Dette har kanskje hjulpet noe?? 4)Uten dette har jeg brukt Canesten mot soppinfeksjon. Det kan være at du har fått dette i tillegg, det gir ekstra plager. (man kan få soppinfekjson på klitoris også, smør på krem). Jeg har ikke svaret på hva som feiler deg, men dersom du har blitt bedre/har erfaringer blir jeg glad om du skriver om disse. Dersom du f.eks. bruker Yasmin så skriv det ned også. Det kan kanskje være et poeng for legene å vite om det er flere med samme erfaringene som meg.

Jeg er i samme alder som deg, og symtomene startet med urinveisinfeksjonsymtomer (dette ble aldri bekreftet gjennom bakterieprøver), Jeg har brukt 3 ulike antibiotika kurer, men det er nå endelig bekreftet at jeg ikke har urinveisinf.

Kanskje det er noen andre som forstår hva som feiler meg. Det gjør ikke legen min....

Takknemlig for svar fra Tonie2 og andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...