Gå til innhold

Anbefalte innlegg

... Intet annet enn helt tragisk. I 20-årene - i alle fall de tidlige - traff man kjente folk over alt. Det var gøy og energien holdt gjerne til et nachspiel til morgenlyset tok over.

Nå? Helt håpløst. Jeg skjønner at det er null sjanse for å treffe noen på byen. Det har blitt overkleint med menn som vil danse eller noe.

Jeg kan ikke annet enn å tenke; herregud, har man noen å dele livet med, så hold på det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/389237-p%C3%A5-byen-etter-30/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• huuff

23

• Madelenemie

3

• Lillemus

2

• Elis31

2

Mest aktive i denne tråden

Madelenemie

Hei!

Jeg var på byen i går. :-)

Jeg syns det var interessant, men så slitsomt at jeg tenkte at jeg har nok asperger syndrom. Etter ca 2 1/2 time var jeg kjempesliten og vi fikk regning og dro hver til vårt.

Min mann ble overrasket over at jeg ikke kunne være lenger ute på byen når jeg først dro, men jeg og min venn var helt utslitte.

Jeg tok til og med bussen da min venn var klar for å supe (noe som betyr drikke alkohol) jeg drakk så mye at jeg sovnet med en gang jeg kom hjem, et glass vin og en hel irish cofee med wisky (jeg sa til kelneren at jeg viste ikke de hadde wisky i den kaffen, da sa hun "jo det er wisky" også lo hun, det var en sprudlende kelner som gjerne ville jeg skulle drikke irsich cofee for som hun sa "det er jo så godt". Min venn drakk bare øl.

Jeg så så mye rart at jeg hadde mye å plassere, jeg så feks fulle mennesker, som pratet vrøvl (hvis du vet hva det er?) den ene mannen og kvinnen bøyde seg over et rekkverk omtrent foran meg og skrek til hverandre, det stod PUB på et grønt skilt som blinket og jeg tenkte "disse er nok beruset" etter å ha tenkt litt kom jeg frem til at det tydelige hengete måten å stå på nok indikerte at de var fulle, jeg tenkte så "huff glad jeg slipper sånt".

På veien til treffstedet gikk jeg også forbi prostituerte kvinner,

De så på meg, men jeg hadde det travelt siden bussen kjørte til feil sted og buss sjåføren sa til meg at han ikke ville kjøre videre, altså til sentrum. Jeg kom da inn på noe av det jeg er mest redd for T-bane, og det uten billett, jeg var redd hele tiden, men opptatt av å rekke kl 19 00 til nationalteateret. Jeg sendte sms til min venn, da jeg heller ikke viste hvordan jeg skulle få døren på T banen til å åpne seg, jeg oppdaget at de åpnet seg bare av og til, men jeg forstod ikke hvordan og når, men så fant jeg knappen, da var jeg på telefon med min venn, så ordnet det seg, nå vet jeg det er en knapp man må trykke på for å komme ut.

Jeg er fryktelig sliten i dag, men :-) jeg har en avtale om å ri kl 12.00 det må jeg holde, det er tross alt mitt ansvar å finne på å gå på byen, men ja jeg syns det er interessant, dvs man ser mye forunderlig, men det er egentlig for mye støy for meg, det sies så mye rart og det blinker så mange lys og det helt uten at jeg forstår hvorfor. Man hører dårlig hva som blir sagt også, så er du ute etter en livspartner er det vel bedre å melde seg inn i en forening eller så har jeg sett noe som heter elitepartner.no, der kan man treffe en godt utdannet mann.

Gjest mjahhhhhhhhhhh

uff, å gå på byen er bare tull ja... Overfulle fjortiser som jeg kaller de (gutter i alderen 18-24 som tror de er så voksne og kule når de er fulle) og tror de er de kjekkaser,

jenter som hyler deg i ørene for å fortelle deg ting pga den høye musikken som gjør det umulig å føre en samtale, du får ikke med deg en dritt av det de hyler i ørene.... bare masse spytt som du må tørke vekk etterpå urk...

og fulle griser som vil dra deg med hjem..... urk.

Nei, ut på byen er sikkert gøyt om du bare vil danse, ikke for å finne en partner nei...

Er nok nettet som er tingen nå til dags, f.eks. møteplassen.

og da heller avtale date på en restaurant eller noe :-)

Hei!

Jeg var på byen i går. :-)

Jeg syns det var interessant, men så slitsomt at jeg tenkte at jeg har nok asperger syndrom. Etter ca 2 1/2 time var jeg kjempesliten og vi fikk regning og dro hver til vårt.

Min mann ble overrasket over at jeg ikke kunne være lenger ute på byen når jeg først dro, men jeg og min venn var helt utslitte.

Jeg tok til og med bussen da min venn var klar for å supe (noe som betyr drikke alkohol) jeg drakk så mye at jeg sovnet med en gang jeg kom hjem, et glass vin og en hel irish cofee med wisky (jeg sa til kelneren at jeg viste ikke de hadde wisky i den kaffen, da sa hun "jo det er wisky" også lo hun, det var en sprudlende kelner som gjerne ville jeg skulle drikke irsich cofee for som hun sa "det er jo så godt". Min venn drakk bare øl.

Jeg så så mye rart at jeg hadde mye å plassere, jeg så feks fulle mennesker, som pratet vrøvl (hvis du vet hva det er?) den ene mannen og kvinnen bøyde seg over et rekkverk omtrent foran meg og skrek til hverandre, det stod PUB på et grønt skilt som blinket og jeg tenkte "disse er nok beruset" etter å ha tenkt litt kom jeg frem til at det tydelige hengete måten å stå på nok indikerte at de var fulle, jeg tenkte så "huff glad jeg slipper sånt".

På veien til treffstedet gikk jeg også forbi prostituerte kvinner,

De så på meg, men jeg hadde det travelt siden bussen kjørte til feil sted og buss sjåføren sa til meg at han ikke ville kjøre videre, altså til sentrum. Jeg kom da inn på noe av det jeg er mest redd for T-bane, og det uten billett, jeg var redd hele tiden, men opptatt av å rekke kl 19 00 til nationalteateret. Jeg sendte sms til min venn, da jeg heller ikke viste hvordan jeg skulle få døren på T banen til å åpne seg, jeg oppdaget at de åpnet seg bare av og til, men jeg forstod ikke hvordan og når, men så fant jeg knappen, da var jeg på telefon med min venn, så ordnet det seg, nå vet jeg det er en knapp man må trykke på for å komme ut.

Jeg er fryktelig sliten i dag, men :-) jeg har en avtale om å ri kl 12.00 det må jeg holde, det er tross alt mitt ansvar å finne på å gå på byen, men ja jeg syns det er interessant, dvs man ser mye forunderlig, men det er egentlig for mye støy for meg, det sies så mye rart og det blinker så mange lys og det helt uten at jeg forstår hvorfor. Man hører dårlig hva som blir sagt også, så er du ute etter en livspartner er det vel bedre å melde seg inn i en forening eller så har jeg sett noe som heter elitepartner.no, der kan man treffe en godt utdannet mann.

En lang og levende skildring:) håper du rekker å ri!

Nå synes jeg innlegget mitt er superteit.. Moral; ikke skriv innlegg etter en flaske vin... Hehe. Og tenke på at det fins bedre arenaer for å treffe menn som du sier.

Jeg vet ikke hva aspberger innebærer helt, men ser det skrives mye om her inne, så skal ta et søk.

uff, å gå på byen er bare tull ja... Overfulle fjortiser som jeg kaller de (gutter i alderen 18-24 som tror de er så voksne og kule når de er fulle) og tror de er de kjekkaser,

jenter som hyler deg i ørene for å fortelle deg ting pga den høye musikken som gjør det umulig å føre en samtale, du får ikke med deg en dritt av det de hyler i ørene.... bare masse spytt som du må tørke vekk etterpå urk...

og fulle griser som vil dra deg med hjem..... urk.

Nei, ut på byen er sikkert gøyt om du bare vil danse, ikke for å finne en partner nei...

Er nok nettet som er tingen nå til dags, f.eks. møteplassen.

og da heller avtale date på en restaurant eller noe :-)

Hehe, god beskrivelse. Får heller nyte god mat og god drikke, gode venner og ta byen som det er.

Det er mye desperasjon ute og går. Søkende, flakkende blikk. Og veldig lite interessant med unge gutter. Tror kanskje det er det som er uvant or meg.. Hvor kom alle disse unge menneskene fra liksom?

Gjest Nickløsheletida

Hehe, god beskrivelse. Får heller nyte god mat og god drikke, gode venner og ta byen som det er.

Det er mye desperasjon ute og går. Søkende, flakkende blikk. Og veldig lite interessant med unge gutter. Tror kanskje det er det som er uvant or meg.. Hvor kom alle disse unge menneskene fra liksom?

''Det er mye desperasjon ute og går. Søkende, flakkende blikk''

Og hvordan la du merke til dette?

Annonse

''Jeg kan ikke annet enn å tenke; herregud, har man noen å dele livet med, så hold på det. ''

Ja det er nok skreve i et øyeblikk av håpløshet. Det finnes nettsteder hvor man kan treffe mange frosker men aller viktigst også noen prinser. Dit skal du med tunga rett i munnen ;)

''Det er mye desperasjon ute og går. Søkende, flakkende blikk''

Og hvordan la du merke til dette?

Sånn typ ved stengetid; er det ingen jeg kan ha med hjem? For voksne damer i for unge kjoler, gifte menn, screeningen fra topp til tå av de som ankommer, +++

Satt litt på spissen i et negativt øyeblikk..

''Jeg kan ikke annet enn å tenke; herregud, har man noen å dele livet med, så hold på det. ''

Ja det er nok skreve i et øyeblikk av håpløshet. Det finnes nettsteder hvor man kan treffe mange frosker men aller viktigst også noen prinser. Dit skal du med tunga rett i munnen ;)

Ja, men jeg merker mer og mer at jeg er klar for en annen fase i livet. Overhodet ikke interessert i singelmarkedet. Den erkjennelsen har blitt tydelig den siste tiden.

Hei,

Kan vel også være et "tema" å ha tunga i "rette munnen". Eller stikke den i rette munnen :-)

Jeg har det nå fortsatt gøy på byen, selv om jeg er eldre enn deg:) Hvis du skal treffe den rette tror jeg dog det er lurt å lete andre steder enn på byen. Synes nesten det er rart at noen i det hele tatt finner hverandre ute i mylderet med promille i blodet. At de greier å bli kjent med noen på den måten.

Sånn typ ved stengetid; er det ingen jeg kan ha med hjem? For voksne damer i for unge kjoler, gifte menn, screeningen fra topp til tå av de som ankommer, +++

Satt litt på spissen i et negativt øyeblikk..

Jeg tror ikke jeg noensinne har hatt på meg en ung kjole;-)

Ja, men jeg merker mer og mer at jeg er klar for en annen fase i livet. Overhodet ikke interessert i singelmarkedet. Den erkjennelsen har blitt tydelig den siste tiden.

''Overhodet ikke interessert i singelmarkedet. ''

Men må du ikke nettopp være litt interessert i singelmarkedet for å få det livet du ønsker med mann og barn?

Annonse

''Overhodet ikke interessert i singelmarkedet. ''

Men må du ikke nettopp være litt interessert i singelmarkedet for å få det livet du ønsker med mann og barn?

Jeg har vel ikke klart å bevege meg dithen pga kontakt med han og eks. H a n er jo "død" og jeg må si at jeg nærmer meg mer og mer for å få til noe med eks.

Jeg har vært gal av forelskelse og alt annet blekner mot det. Men jeg har jo begynt å skjønne at noe sånt aldri vil vare og etter et halvt liv sammen, så er det mer kjærlighet enn forelskelse og begjær. Så da har jeg kanskje det.. Hvis vi kunne fått det til å fungere.

Madelenemie

Nå synes jeg innlegget mitt er superteit.. Moral; ikke skriv innlegg etter en flaske vin... Hehe. Og tenke på at det fins bedre arenaer for å treffe menn som du sier.

Jeg vet ikke hva aspberger innebærer helt, men ser det skrives mye om her inne, så skal ta et søk.

Hei!

:-) en hel flaske vin...det var jammen mye :-)

Ja ja, jeg tåler ikke mer enn 2-3 glass over et vist tidsrom.

Før tålte jeg bare et glass vin.

Asperger syndrom er en mild autisme, så jeg er litt detaljfokusert og strever med det sosiale og det muntlige.

Ellers er jeg helt normal :-)

Men jeg tok bilder i går kveld av forskjellige ting i bussen blant annet stopp knappen, det skrev noen til meg er sært og autistisk, da jeg spurte hvorfor fikk jeg til svar: autistisk og detaljfokusert.

Da husket jeg på det at sånn er nok mitt fokus et litt annet enn flertallets :-)

Madelenemie

Hei!

At jeg har ridd :-)

Hei!

:-) en hel flaske vin...det var jammen mye :-)

Ja ja, jeg tåler ikke mer enn 2-3 glass over et vist tidsrom.

Før tålte jeg bare et glass vin.

Asperger syndrom er en mild autisme, så jeg er litt detaljfokusert og strever med det sosiale og det muntlige.

Ellers er jeg helt normal :-)

Men jeg tok bilder i går kveld av forskjellige ting i bussen blant annet stopp knappen, det skrev noen til meg er sært og autistisk, da jeg spurte hvorfor fikk jeg til svar: autistisk og detaljfokusert.

Da husket jeg på det at sånn er nok mitt fokus et litt annet enn flertallets :-)

Ja, jeg visste det er en slags autisme, men ikke helt hva det innebærer i hverdagen - takk for forklaringen!

En god flaske vin går fint her i gården:)

Gjest Elextra

''På byen etter 30

... Intet annet enn helt tragisk.''

Jeg var masse på byen tidlig i 30-årene, og syntes da det var gøy - kanskje ikke hver gang, men det var det heller ikke i 20-årene! :) Men selvfølgelig viktig at man er ute med noen hyggelige folk - man kan ikke basere seg helt på å treffe noen.

'' Jeg skjønner at det er null sjanse for å treffe noen på byen. Det har blitt overkleint med menn som vil danse eller noe. ''

Det er vel ikke utenkelig å treffe noen på byen, selv om det sjelden blir gøy om en er fokusert på det. Da jeg gikk mye ut endte jeg typisk (i mellom) opp med å flørte med noen jeg kjente eller i hvertfall hadde truffet før ;). Har ennå til gode å bli kjæreste med noen jeg traff første gang på byen, tror jeg.

Gjest Kayia

''På byen etter 30 ... Intet annet enn helt tragisk. I 20-årene - i alle fall de tidlige - traff man kjente folk over alt. Det var gøy og energien holdt gjerne til et nachspiel til morgenlyset tok over. Nå? Helt håpløst. Jeg skjønner at det er null sjanse for å treffe noen på byen. Det har blitt overkleint med menn som vil danse eller noe. Jeg kan ikke annet enn å tenke; herregud, har man noen å dele livet med, så hold på det'' Overhodet ikke påvirket av at du egentlig ikke har lyst til å være singel dette, og at det "enkleste" er å fortsette å holde ut med eksen... ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...