Kitina Skrevet 3. mars 2013 Skrevet 3. mars 2013 Kan det å i en alder av ti år se sin far tape kampen mot døden til tross for legens forsøk på hjerte massasje og munn mot munn metode føre til Post Traumatisk Stress? 0 Siter
Kitina Skrevet 3. mars 2013 Forfatter Skrevet 3. mars 2013 Nei. Kan seksuelle overgrep i barndom være det? 0 Siter
XbellaX Skrevet 3. mars 2013 Skrevet 3. mars 2013 Kan seksuelle overgrep i barndom være det? Ja. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. mars 2013 Skrevet 3. mars 2013 Kan seksuelle overgrep i barndom være det? Ja, absolutt. Dette er dessverre den hyppigste årsak til PTSD i Norge. 0 Siter
Kitina Skrevet 3. mars 2013 Forfatter Skrevet 3. mars 2013 Ja, absolutt. Dette er dessverre den hyppigste årsak til PTSD i Norge. Så da tolker jeg det sånn at jeg ville klart meg psykisk om jeg hadde sluppet overgrep til tross for at det var vondt å se sin far dø. 0 Siter
Kitina Skrevet 3. mars 2013 Forfatter Skrevet 3. mars 2013 Ja, absolutt. Dette er dessverre den hyppigste årsak til PTSD i Norge. Er det uvanlig at man uføretrygdes pga denne diagnosen? 0 Siter
Gjest ikke så enkelt nei Skrevet 3. mars 2013 Skrevet 3. mars 2013 Så da tolker jeg det sånn at jeg ville klart meg psykisk om jeg hadde sluppet overgrep til tross for at det var vondt å se sin far dø. Det er jo sammensatte årsaker til at en utvikler psykisk sykdom etter belastninger. Det fins også beskyttelsesfaktorer i personligheten, temperamentet, personlig stil, i omgivelsene, omsorgspersoner osv.. "Det er ikke bare hvordan en har det, men også hvordan en tar det". Mange greier seg bra på tross av vanskelige opplevelser i livet, men mange greier seg jo også dårlig på tross av at de har hatt en normal oppvekst og ikke opplevd særlig med belastninger. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. mars 2013 Skrevet 3. mars 2013 Så da tolker jeg det sånn at jeg ville klart meg psykisk om jeg hadde sluppet overgrep til tross for at det var vondt å se sin far dø. Det er en meget klok og sannsynlig tolkning. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.