Kalevaala Skrevet 5. mars 2013 Skrevet 5. mars 2013 Ref. flere Facebook-innlegg her i det siste. Vet alle at man - ved hjelp av lister - selv kan velge hvem som får se det man legger ut? Nederst i statusfeltet - til venstre for Publiser-knappen står det f.eks. "Venners venner" hvis det er det man har valgt som standard. Der kan det velges en annen liste hvis man ønsker det for et bestemt innlegg/statusopdatering. F.eks: Offentlig Venners venner Venner Familie - Standardliste automatisk definert etter hvem du har sagt er familie. Kolleger - Standardliste automatisk definert etter hvor du jobber, om du har oppgitt det. Geografisk område - standardliste automatisk definert etter hvor du bor. Dette er standardlistene. I tillegg kan man lage seg egne lister. Forslag: Naboer, vinklubben, Foreldre-i-klassen-til-barna etc. Jeg bruker det mest til å dele bilder med kun familien, men har også brukt den geografiske (byen min) til å dele ting som skjer her i byen, og som ikke er så interessant for folk i hjembyen min på en helt annen kant av landet. Da er det heller ikke så farlig å si ja til gud og hvermann som vil være venn, for man trenger ikke dele annet enn overfladisk tøys med dem. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.