Gå til innhold

Facebook og deling av innlegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ref. flere Facebook-innlegg her i det siste.

Vet alle at man - ved hjelp av lister - selv kan velge hvem som får se det man legger ut?

Nederst i statusfeltet - til venstre for Publiser-knappen står det f.eks. "Venners venner" hvis det er det man har valgt som standard. Der kan det velges en annen liste hvis man ønsker det for et bestemt innlegg/statusopdatering. F.eks:

Offentlig

Venners venner

Venner

Familie - Standardliste automatisk definert etter hvem du har sagt er familie.

Kolleger - Standardliste automatisk definert etter hvor du jobber, om du har oppgitt det.

Geografisk område - standardliste automatisk definert etter hvor du bor.

Dette er standardlistene. I tillegg kan man lage seg egne lister. Forslag: Naboer, vinklubben, Foreldre-i-klassen-til-barna etc. :)

Jeg bruker det mest til å dele bilder med kun familien, men har også brukt den geografiske (byen min) til å dele ting som skjer her i byen, og som ikke er så interessant for folk i hjembyen min på en helt annen kant av landet.

Da er det heller ikke så farlig å si ja til gud og hvermann som vil være venn, for man trenger ikke dele annet enn overfladisk tøys med dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...