Gå til innhold

Få boliglån uten jobb - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Gjest lån-får vi?

Jeg og samboer begynte en utbyggingsprosess ifjor høst og nå er søknaden godkjent. I mellomtiden mistet begge jobben og jeg ble gravid. Har vært sykemeldt siden og skal ut i fødselspermisjon om 2 måneder. Samboer har fått seg ny jobb med 70 000 mer i inntekt. Vi mangler 100-150.000.- i kapital og trodde vi kunne låne opp på huslånet, men ettersom vi akkurat har bikket 34 år må vi kanskje ta til takke med et topplån på 9% over 10 år istedet.

Vurderer å bytte bank, men hvordan er sjansene for å få lån når jeg er sykemeldt og skal ut i permisjon etterpå? Selvom jeg har et yrke som betegnes som enkelt å få jobb i har jeg fremdeles ikke mulighet for å gå ut i jobb før neste vår.

Har et plettfritt forhold til banken og har alltid betalt avdragene i tide. Vi har t.o.m. betalt inn masse ekstra på avdragene ifjor. Vi lever veldig sparsommelig men det bryr vel ikke bankene seg om uansett?

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...