Gå til innhold

Trenger windowshjelp/word

Gjest burde klart dette alene men....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Prøver å lage et dokument som skal brukes til forklaring og informasjon, word dokument

Tenker slik at det skal være et A4 ark, som skal inneholde tekst på venstre halvside og bilder på høyre halvside.

Jeg har satt inn bildene - men hvordan i alle dager skal jeg klare å få noe tekst til venstre for bildene? Klarer bare å få til tekst mellom bildene, og det blir litt dumt

Og ja - veldig sjelden jeg bruker word

Skrevet

Akkurat den plassen bildet tar på høyre side, der får jeg ikke skrevet noe tekst. Bare over og under, håper noen kan hjelpe meg

Skrevet

Sett inn en tekstboks. Denne kan du plassere hvor du vil i dokumentet.

Skrevet

Sett opp dokumentet med to spalter? I norsk Word 2010 ligger det under Sideoppsett - Spalter.

Prøv deg fram i et kladdedokument.

Gjest bølger
Skrevet

Akkurat den plassen bildet tar på høyre side, der får jeg ikke skrevet noe tekst. Bare over og under, håper noen kan hjelpe meg

Prøv å høyreklikk bilde, velg formater bilde, velg oppsett. Der har du mulighet for å gjøre en del forandringer med teksbrytinger. Kan også gå inn på avansert der så får du enda mere valg. Jeg klarte å få det til, men klarer ikke helt å forklare det, men prøv deg frem.

Skrevet

Klikk på bildet slik at det er markert.

Høyreklikk.

Da får du opp valg i en meny, velg Tekstbryting.

Velg Tett.

Skrevet

Prøv å høyreklikk bilde, velg formater bilde, velg oppsett. Der har du mulighet for å gjøre en del forandringer med teksbrytinger. Kan også gå inn på avansert der så får du enda mere valg. Jeg klarte å få det til, men klarer ikke helt å forklare det, men prøv deg frem.

Nei, formater bildet hjelper ikke på trådstarters problem. :-)

Skrevet

Der kom det flere løsninger på problemet mitt

Da lærte jeg noe nytt i dag også - tusen tusen takk

Gjest bølger
Skrevet

Nei, formater bildet hjelper ikke på trådstarters problem. :-)

Jeg fikk det til. Kom til teksbryting den vegen, men det kan være forskjellig på de forskjellige wordversjonene. Jeg fant ikke tekstbryting slik du skrev.

Skrevet

Jeg fikk det til. Kom til teksbryting den vegen, men det kan være forskjellig på de forskjellige wordversjonene. Jeg fant ikke tekstbryting slik du skrev.

Jepp, kom på det i grunnen med en gang jeg trykte send... Hehe.

Sorry! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...