Gjest Spises opp av angst Skrevet 7. mars 2013 Skrevet 7. mars 2013 Hei. Har begynt på Cipralex behandling Pga generalisere angst. Tok serumsmåling på 10mg og legen stusset veldig på det lave innholdet i blodet. Fikk beskjed at muligheten var at jeg omsatte medisinen raskt i kroppen. Fikk videre beskjed om og trappe opp til 20 mg 5 mg pr uke og ta ny blodprøve når jeg har stått på 20mg i 3 uker. Vist det fortsatt er lavt vil han kontakte en kollega som er psykiater for dosering utover 20 mg. Hvor mye har du dosert pasienter før de har hatt god effekt? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. mars 2013 Skrevet 7. mars 2013 Ditt spørsmål i siste setning er "feil". Det er konsentrasjonen i blodet som teller. Folk med "normal" metabolisme har jeg dosert opp til 40 mg (for angst). 2-3% er hurtige metaboliserere. De må ha langt høyere doser for å få samme serumkonsentrasjon. Hvor høyt kan jeg ikke si sikkert. Det styres etter blodprøvene. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.