Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Når er jentene ferdig med dette, sånn ca. alder?

Og hvor vanlig (andel jenter i prosent) er det å være såkalt rosaprinsesse?

Holder på med noe på jobben, der jeg trenger litt svar på dette.

(Jeg trenger ikke få svar fra dere som ønsker å si deres mening om fenomenet, eller rosaprinsesser i sin alminnelighet)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/389486-rosa-prinsesse-alderen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest prust

Tror mine jenter var i prinsessemodus litt uti første klasse, ikke lenger. Hun minste går i tredje nå, og jeg synes det er leeeeeenge siden den tiden.

Helt greit - men jeg synes hun gikk veldig raskt fra prinsesse til wannabe-tenåring, både i klær og fakter :-P

Mange opplever en spontan helbredelse i 6-årsalderen eller omtrent ved skolestart. Noen føler seg litt ferdige med de "barnslige" greiene rundt det tidspunktet ;-)

Eller de venter til de finner en ny dille som avløser det, f.eks. en popstjerne - og sånt skjer jo typisk når de begynner å bruke andre media enn BarneTV og billedbøker.

Tredjeklassingen min har vært for nedadgående på rosafronten siden hun begynte på skolen, og er nå svært anti-prinsesse og lite rosa. :-)

- mens min snart tiåring begynte tidlig (husker ikke når) - og først for et halvt år siden erklærte at hun var ferdig med prinsesser. Rommet er dog fremdeles rosa, og da jeg gikk gjennom genserne hennes var de fleste av dem også rosa. Hun kan fremdeles sitte å se Disney prinsessefilm med happy ending, og med glitter i blikket fortelle at dette - ja dette er ekte kjærlighet! Noen kommer nok til å få seg noen skuffelser opp gjennom livet.....

Høyt uvitenskapelig vil jeg si at minst 75% av jentene blir bitt av rosa-prinsesse-basillen. Pleier å gi seg i løpet av 1-4. klasse, noe avhengig av miljø. Gjerne når man endelig har fått gjort alt så rosa som prinsessa vil had det... :-)

"Jeg er lei av rosa nå."

mvh

Annonse

Annonse

Høyt uvitenskapelig vil jeg si at minst 75% av jentene blir bitt av rosa-prinsesse-basillen. Pleier å gi seg i løpet av 1-4. klasse, noe avhengig av miljø. Gjerne når man endelig har fått gjort alt så rosa som prinsessa vil had det... :-)

"Jeg er lei av rosa nå."

mvh

Tusen takk

Mange opplever en spontan helbredelse i 6-årsalderen eller omtrent ved skolestart. Noen føler seg litt ferdige med de "barnslige" greiene rundt det tidspunktet ;-)

Eller de venter til de finner en ny dille som avløser det, f.eks. en popstjerne - og sånt skjer jo typisk når de begynner å bruke andre media enn BarneTV og billedbøker.

Tusen takk

Tror mine jenter var i prinsessemodus litt uti første klasse, ikke lenger. Hun minste går i tredje nå, og jeg synes det er leeeeeenge siden den tiden.

Helt greit - men jeg synes hun gikk veldig raskt fra prinsesse til wannabe-tenåring, både i klær og fakter :-P

Tusen takk

- mens min snart tiåring begynte tidlig (husker ikke når) - og først for et halvt år siden erklærte at hun var ferdig med prinsesser. Rommet er dog fremdeles rosa, og da jeg gikk gjennom genserne hennes var de fleste av dem også rosa. Hun kan fremdeles sitte å se Disney prinsessefilm med happy ending, og med glitter i blikket fortelle at dette - ja dette er ekte kjærlighet! Noen kommer nok til å få seg noen skuffelser opp gjennom livet.....

Tusen takk

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...