Gå til innhold

Stemor kaster underbuksene...

Anbefalte innlegg

Gjest la han gå uten?

Er dette en lur måte å oppdra en tenåring på?

Gutt - 16 - glemmer og glemmer å legge skitne underbukser i skittentøyet. De blir ofte liggende på badegulvet. Stemor kaster dem i søpla. Nå har han bare 3 truser igjen. Er dette måten å gjøre det på? Noen som har forslag?

PS jeg er ikke mammaen, men bare bestemor som ser på.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/389489-stemor-kaster-underbuksene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 109
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

31

• Katt-ja

12

• Babette

7

• tonie

5

Mest aktive i denne tråden

Under forutsetning at han selv må ta seg til en butikk og selv betale for nye når han finner ut at han har gått tom. Om noen redder ham med å kjøpe nytt, blir det selvsagt håpløst.

En 16-åring burde så absolutt ha lært seg veien til skittentøyskurven, helst også vaskemaskinen. Så etter endeløs gnåling på slike ting, som det kanskje har vært(?), er det ikke så dumt å sette hardt mot hardt.

mvh

Jeg pleide å kaste tenåringsstebarnas skitne truser, treningstøy og annet (de de lot ligge å godgjøre seg i restene av dusjevannet de ikke gadd å tørke opp fra gulvet) ut av badevinduet. Tryll, tryll, borte!

Jeg trengte ikke å gjøre det så veldig mange ganger før de begynte å pukke opp etter seg, men jeg passe på å oppbevare tannbørsten min på et sikekrt sted så de ikke skulle bli brukt som dobørste:)

Foreslå at hun heller kaster det ut vinduet. Det blir billigere.

Annonse

Eneste måten å lære barn/ungdommer endel ting, når man har prøvd alle diskusjonsmetoder, er å la dem få kjenne konsekvensene. Jeg synes metoden hennes er lur. Enda bedre er metoden Tonie (nedenfor) foreslår, å kaste dem ut av vinduet. (Særlig hvis naboer ser dem, da lærer han nok superfort!)

Jeg håper ihvertfall ikke at du som bestemor blander deg inn eller kjøper nye truser til ham. Det ville være å boikotte andres barneoppdragelse.

Eneste måten å lære barn/ungdommer endel ting, når man har prøvd alle diskusjonsmetoder, er å la dem få kjenne konsekvensene. Jeg synes metoden hennes er lur. Enda bedre er metoden Tonie (nedenfor) foreslår, å kaste dem ut av vinduet. (Særlig hvis naboer ser dem, da lærer han nok superfort!)

Jeg håper ihvertfall ikke at du som bestemor blander deg inn eller kjøper nye truser til ham. Det ville være å boikotte andres barneoppdragelse.

''Jeg håper ihvertfall ikke at du som bestemor blander deg inn eller kjøper nye truser til ham. Det ville være å boikotte andres barneoppdragelse.''

Jeg hadde klikket fullstendig om en bestemor hadde kommet med nye truser i et slikt tilfelle.

Jeg var en gang vitne til at et foreldrepar satte grenser for sin tiul tider ufordragelige unge, ungen gråt sine såre krokodilletårer og bestefar kom ilende til - "Kom til bestefar du så skal du få sjokolade!" Hadde det vært mitt barn hadde det ikke blitt noe av den sjokoladen for å si det sånn...

Annonse

Jeg tror det er for sent å oppdra unger når de er 16. Jeg hadde en eks som heiv fra seg skittentøy både på badegulvet og soverommet, men det plaget meg ikke. Jeg tok alltid en jaktrunde over hele huset før jeg satte over vaskemaskinen, for å få med alt.

Det samme ville jeg ha gjort med en eventuell stesønn.

Min nåværende samboer er meget pertentlig. Han setter jevnlig på vask, lar aldri skttentøy bli liggende og slenge og har aldri sure sokker. Jeg kan godt inhalere sokkene hans etter en dags bruk. Ikke lukter det svette av klærne hans heller.

Når det gjelder barna hans, har det nok forekommmet at de har slengt undertøy eller håndkler fra seg på badegulvet, men det er sjelden.

Uansett hadde det ikke gjort meg noe å plukke det opp.

Da er det atskillig verre om de glemmer å trekke ned på dass. Haha, jeg husker en filmstjerne som sa at heller en utro mann enn en som glemmer å dra i snora.

Jeg hadde ikke hevet undertøy i søpla, men lagt de inn på rommet til gutten!

Gutten må da gjøre noe for å få rene underbukser;)

Det er ikke bare snakk om å få gjøre noe for å få rene underbukser. Han lar andre vasse i hans skitne truser. Ikke særlig lekkert.

mvh

Jeg tror det er for sent å oppdra unger når de er 16. Jeg hadde en eks som heiv fra seg skittentøy både på badegulvet og soverommet, men det plaget meg ikke. Jeg tok alltid en jaktrunde over hele huset før jeg satte over vaskemaskinen, for å få med alt.

Det samme ville jeg ha gjort med en eventuell stesønn.

Min nåværende samboer er meget pertentlig. Han setter jevnlig på vask, lar aldri skttentøy bli liggende og slenge og har aldri sure sokker. Jeg kan godt inhalere sokkene hans etter en dags bruk. Ikke lukter det svette av klærne hans heller.

Når det gjelder barna hans, har det nok forekommmet at de har slengt undertøy eller håndkler fra seg på badegulvet, men det er sjelden.

Uansett hadde det ikke gjort meg noe å plukke det opp.

Da er det atskillig verre om de glemmer å trekke ned på dass. Haha, jeg husker en filmstjerne som sa at heller en utro mann enn en som glemmer å dra i snora.

Og om det var fem andre som også mistet ting på gulvet når de var leie av dem? Ville du fremdeles like velvillig vært husslave for dem også?

Jeg synes nesten synd i barn/ungdom som ikke blir lært opp til å ta helt grunnleggende ansvar for eget liv. Ja, klær man selv skitner ut er eget ansvar.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...