Gå til innhold

Mat til treningsgruppe

Anbefalte innlegg

Gjest uerfaren på dette

Vi skal ha en treningssamling på lørdag og søndag for en gjeng med barn/ungdommer.

De er i alderen fra 8 år - 15 år, altså stor spredning i alderen, og flest gutter.

Det ser ut til at det blir rundt 50 deltakere, i tillegg vil det være noen voksne som skal være instruktører (rundt 20 år).

Jeg skal kjøpe inn ferdig laget gryterett til den ene dagen, også blir det bare pølser den andre dagen.

Hvor mange personer kan man beregne på en to-kilos pose med gryterett?? KJøpes i 2 kg poser. Det blir også brød/smør ved siden av gryteretten.

Og hvor mange pølser ville dere regnet som et gjennomsnitt når du handlet inn pølser til en slik gjeng. 2 pølser pr person, er det passende??

I tillegg til maten vil det også serveres oppskjært frukt

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/389511-mat-til-treningsgruppe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Og hvor mange pølser ville dere regnet som et gjennomsnitt når du handlet inn pølser til en slik gjeng. 2 pølser pr person, er det passende??''

2 pølser!? Er du sprø?! Min pode på 14 spiser glatt både 5 og 6 og 7 pølser med brød... 2 er aaaalt for lite om det er aktive treningsgutter i den alderen!

Gjest uerfaren på dette

''Og hvor mange pølser ville dere regnet som et gjennomsnitt når du handlet inn pølser til en slik gjeng. 2 pølser pr person, er det passende??''

2 pølser!? Er du sprø?! Min pode på 14 spiser glatt både 5 og 6 og 7 pølser med brød... 2 er aaaalt for lite om det er aktive treningsgutter i den alderen!

Jeg regner med at det var lite for de eldste :)

Men tenkte kanskje det også var mye for en 8-9 åring ;)

Og min gutt som er 11 år spiser knapt en pølse når han får det. Men du har sikkert rett, 2 i gjennomsnitt er nok lite.

Men jeg kan ikke beregne hele 5 i gjennomsnitt til 50 personer?? Eller må jeg det?

Vanskelig dette

Hvor mange personer tror du en gryterettpose på 2 kg holder til?

Det blir brød/smør i tillegg da

Takk for svar

Jeg regner med at det var lite for de eldste :)

Men tenkte kanskje det også var mye for en 8-9 åring ;)

Og min gutt som er 11 år spiser knapt en pølse når han får det. Men du har sikkert rett, 2 i gjennomsnitt er nok lite.

Men jeg kan ikke beregne hele 5 i gjennomsnitt til 50 personer?? Eller må jeg det?

Vanskelig dette

Hvor mange personer tror du en gryterettpose på 2 kg holder til?

Det blir brød/smør i tillegg da

Takk for svar

Gryterett har jeg ikke peiling på, men jeg ville beregnet 3-4 pølser pr. pers i alle fall. Du trenger jo ikke varme alle pølsene med en gang, men holde igjen noen pakker og dersom de ikke brukes hives de jo bare i fryseren til bruk en annen gang. :o)

Nå ble jeg sulten...

Gjest uerfaren på dette

Gryterett har jeg ikke peiling på, men jeg ville beregnet 3-4 pølser pr. pers i alle fall. Du trenger jo ikke varme alle pølsene med en gang, men holde igjen noen pakker og dersom de ikke brukes hives de jo bare i fryseren til bruk en annen gang. :o)

Nå ble jeg sulten...

Ja, det er en mulighet.

Må så klart ha nok mat, de skal tross alt ut å trene en økt til etter maten.

Takk igjen for svar

En Toro-pose med Bolonese-gryte veier i tørr tilstand 171 gram, og er beregnet til 3 personer. Det kan være et greit utgangspunkt for å gange opp.

Pølser: 3 wienerpølser pr. person i snitt ville jeg regnet.

Siden dette skal være måltid underveis i en treningssamling, ville jeg sørget for grove pølsebrød til pølsemiddagen (har dere kun pølsebrød kan det holde med 2 pølser pr. person, brød metter mer enn lompe) og grovt brød ved siden av gryteretten. Viktig å være bevisst på at mat = energi, og bakverk av fint mel gir kun en kort energitopp. Fiberrik mat varer lenger.

Frukt. Banan og eple, oppdelt i biter og båter.

Lykke til! :-)

Annonse

Gjest uerfaren på dette

En Toro-pose med Bolonese-gryte veier i tørr tilstand 171 gram, og er beregnet til 3 personer. Det kan være et greit utgangspunkt for å gange opp.

Pølser: 3 wienerpølser pr. person i snitt ville jeg regnet.

Siden dette skal være måltid underveis i en treningssamling, ville jeg sørget for grove pølsebrød til pølsemiddagen (har dere kun pølsebrød kan det holde med 2 pølser pr. person, brød metter mer enn lompe) og grovt brød ved siden av gryteretten. Viktig å være bevisst på at mat = energi, og bakverk av fint mel gir kun en kort energitopp. Fiberrik mat varer lenger.

Frukt. Banan og eple, oppdelt i biter og båter.

Lykke til! :-)

Hm - burde jeg lage en pose bolognese gryte til middag i dag da, for å se hvor mye den veier ferdig laget :)

Takk for svar.

Det blir grovt brød til pølsene, og grovt brød til gryteretten. Og det blir servert oppkuttet frukt og grønnsaker i tillegg til maten

Hm - burde jeg lage en pose bolognese gryte til middag i dag da, for å se hvor mye den veier ferdig laget :)

Takk for svar.

Det blir grovt brød til pølsene, og grovt brød til gryteretten. Og det blir servert oppkuttet frukt og grønnsaker i tillegg til maten

Ups, glemte å skrive at gryta jeg nevnte veier 1180 g ferdig tillaget. :-)

Høres ut som dette skal gå aldeles helt fint. :-)

Gjest uerfaren på dette

Ups, glemte å skrive at gryta jeg nevnte veier 1180 g ferdig tillaget. :-)

Høres ut som dette skal gå aldeles helt fint. :-)

1180 gr ferdig laget, takk :) Da blir det ikke det til middag i dag :)

Og den er beregnet til 3 voksne personer.

Da vil vel den 2 kg posen jeg får bestilt passe til 6-8 barn/ungdom i snitt vil jeg tro. Hm, blir mye mat dette :)

Takk igjen for svar

1180 gr ferdig laget, takk :) Da blir det ikke det til middag i dag :)

Og den er beregnet til 3 voksne personer.

Da vil vel den 2 kg posen jeg får bestilt passe til 6-8 barn/ungdom i snitt vil jeg tro. Hm, blir mye mat dette :)

Takk igjen for svar

Hehe, en slik 3-personersgreie passer akkurat til en voksen og jentene her i huset; de er 10 og 12, og da har vi salat ved siden av også. Men - de er veldig aktive og spiser godt med mat, da, og sikkert ikke representative for verken kjønn eller alder. :-)

Ja, det er mye mat som skal til på 50 stk. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...