Gå til innhold

Vise følelser foran barn


Gjest sangsol

Anbefalte innlegg

Gjest sangsol

Inspirert av de "gråte-trådene"...

Har dine barn sett deg gråte?

Jeg har ikke grått foran mine barn, og det har kanskje med egen oppdragelse å gjøre ? Jeg så aldri min far ta til tårene, og jeg så min mor gråte bare et par ganger da jeg var i tenårene (en gang ved begravelse + en gang ved sin skilsmisse).

Jeg vet ikke hva som er mest vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest togli

Ja, barna mine har sett meg gråte i forbindelse med da jeg mista fetteren min, mormoren min, en venninne og da en venninne havna på sykehuset med hjertestans. De så meg også gråte i forbindelse med skilsmissen fra faren deres. Da har de trøstet meg og vi har fått fine samtaler omkring de følelsene vi har kjent:) Tror det er sunt at barna ser at foreldrene også er mennesker med følelser.... Jeg tror allikevel det er viktig å begrense seg litt... man gråter ikke daglig overfor sine barn.. Det tror jeg kan føles utrygt for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vel såvidt sett meg gråte, men jeg er ikke den som gråter i hytt og pine så... :o) Men jeg viser følelser overfor ungene ja - glede, sinne, tristhet, at jeg er rørt og sånne ting, ikke noe problem det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest goloppere

Ja min sønn har sett meg gråte mange ganger og vi har grått sammen. Dette i forbindelse med sorg/tap av nære og kjære for oss begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest empatisk :)

Noen sier man ikke bør vise ungene når man gråter pga de blir fortvilet og

vet ikke hva de skal gjøre, at de trenger å se oss som sterke? Men samtidig viser vi de jo at det er naturlig å vise følelser, det er sunt å få det ut.

Min mann viser aldri følelser, men jeg tar så lett til tårene at det har hendt at mine barn har sett meg hulke... f.eks til en film, jeg måtte fortelle at jeg ikke var lei meg, men at jeg ble så rørt. Og nå har hun begynt å ta igjen da, hun ser bilder av babyer og later som hun gråter, åh jeg blir så rørt sier hun :-) Søt da...

Men hun er veldig omsorgsfull og empatisk, virker ikke som hun tar det ille opp om jeg tar til tårene, men kommer bort til meg og klemmer meg og sier så så.... samme som jeg gjør når hun gråter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...