Gå til innhold

huuff has left the building


 cilie

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

''Klart jeg har vært villig til det. Men nå har det gått lang tid, og profesjonelle har vært enig i at vi må ta et standpunkt ifht hverandre og jobbe for det''

Var det derfor han ikke lengre ville gå i terapi; Terapeuten tok parti med deg?

''Å gå og gneldre om hva som skjedde helga for to år siden osv fører i alle fall ikke frem.''

At du definerer dette som gneldring sier kanskje litt om den manglende viljen til å møte ham på hans premisser. Du har hatt flere overraskelser oppe i ermet for ham og ofte ikke vært ærlig før du har blitt ille tvunget. Slikt viser at 'gneldringen' var berettget.

''Det er uansett ikke bare jeg som har ført oss ut i vanære. Han må jo også være han jeg vil dele livet med og gjøre seg attraktiv osv.''

Du _alene_ er ansvarlig for at du var utro og bedro ham. Bare du har skapt problemene dette medfører. Dere har selvsagt hatt andre problemer som par. Han har brakt sitt til bordet på godt og vondt. Men pakken 'etterdønninger etter langvarig utroskap og bedrag' står på din regning alene.

''Men vi er nok for forskjellige til at det går. Følelser har vi dessverre begge, men det funker bare ikke.''

Slik du beskriver tingene er jeg enig i at prognosen ikke er spesielt lovende. Handler mer om bagasjen enn ulikheter. Alle par finner før eller siden ut at de er svært forskjellige som enkeltindivider.

''Jeg er svært usikker på hvorvidt vi får det bedre noe annet sted og har villet jobbe for det, men når denne jobbingen er enveiskjørt, så blir det umulig.''

Om du vil ha ham, må du være villig til ensidig innsats lenge. Du må gi ham haugevis av grunner til å stole på deg og ønske å satse på deg igjen. For hver ny overraskelse er det ikke bare 'rykk tilbake til start', men langt bak forrige startpunkt.

Brutt tillit er noe av det aller vanskeligste å bygge opp. Ny tillit er noe av det vanskeligste å gi. Man må akseptere at risikoen for å bli såret og sveket igjen på samme måte er så liten at det likevel er verdt å ta sjansen.

For dere to virker det mest sannsynlig siste tog er gått for lengst. På hver deres kant kan dere sikkert få komme i supre forhold og være flotte partnere for noen. Men sammen blir det fort for mye bagasje.

Ønsker dere begge alt godt.

mvh

Her skriver du fint, PieLill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 250
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  •  cilie

    92

  • Elis31

    18

  • PieLill

    15

  • Lillemus

    9

Mest aktive i denne tråden

Jeg er svært imponert over både språk og innhold:) Du er en reflektert og dyktig skriver.

Jeg er ikke enig med bilmetaforen. Den gamle bilen har vist at den har et potensiale og er absolutt noe jeg ville investert i...

Ja, jeg ville lenge gå jorda rundt for "madrasseatleten," haha!, men på et eller annet tidspunkt så jeg forbi luftslottet og innså realiteten.

Jeg så nok også på det å starte helt på nytt med mer positive øyne før. Nå skjønner jeg jo at det jeg vil se etter, nettopp er det jeg kanskje kunne ha fått med eks. Livet er ikke en forelskelse, som jeg midt i svermeriet trodde.

''Den gamle bilen har vist at den har et potensiale og er absolutt noe jeg ville investert i... ''

Bra. Har du regnet på prisen og om du er villig til å betale så mye, vel vitende om at den kanskje ikke lar seg fikse likevel?

(NB! Ser ikke på din ex som en skakkjørt bruktbil. Bare forholdet dere har.)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Livet er ikke en forelskelse, som jeg midt i svermeriet trodde''

Nå hopper jeg bare inn på 100 nyeste uten å ha fulgt med i det siste og aner ikke hvem du svarer, men vil bare kommentere denne setningen.

Jeg synes nå er det viktig å være forelsket når en starter en nytt forhold jeg da. Noen garantier for et langt og lykkelig samliv har man aldri uansett, men å starte ett nytt forhold uten å være forelsket ville jeg synes var kjedelige greier.

Det er jeg helt enig i. Mente at den forelskelse-følelsen vel sjelden varer - kanskje heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Det er jeg helt enig i. Mente at den forelskelse-følelsen vel sjelden varer - kanskje heldigvis!

''Mente at den forelskelse-følelsen vel sjelden varer - kanskje heldigvis!''

Den himmelstormende forelskelsen går vel over, men i et godt forhold er det nødvendig med glimt av forelskelse og lidenskap i mellom. Hvis man ikke har det, blir man fort lei av hverandre, tror jeg. Muligens er det annerledes når en er gammel, men håper ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Mente at den forelskelse-følelsen vel sjelden varer - kanskje heldigvis!''

Den himmelstormende forelskelsen går vel over, men i et godt forhold er det nødvendig med glimt av forelskelse og lidenskap i mellom. Hvis man ikke har det, blir man fort lei av hverandre, tror jeg. Muligens er det annerledes når en er gammel, men håper ikke det.

Ja, sikkert.

Tenker litt på den der full av energi- jeg trenger ikke noe søvn-glemmer hvordan du ser ut-se pen ut 24/7 - følelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Ja, sikkert.

Tenker litt på den der full av energi- jeg trenger ikke noe søvn-glemmer hvordan du ser ut-se pen ut 24/7 - følelsen!

''Tenker litt på den der full av energi- jeg trenger ikke noe søvn-glemmer hvordan du ser ut-se pen ut 24/7 - følelsen!

''

Hehe, ja det er en herlig følelse, men ville nok bli litt slitsom i lengden. Tror dog at mange kunne tenke seg noe mer av den etterhvert som forholdet skrider frem ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, sikkert.

Tenker litt på den der full av energi- jeg trenger ikke noe søvn-glemmer hvordan du ser ut-se pen ut 24/7 - følelsen!

''Tenker litt på den der full av energi- jeg trenger ikke noe søvn-glemmer hvordan du ser ut-se pen ut 24/7 - følelsen!''

*hehe* Jeg håper ikke så mange her inne husker meg høsten 2005... ;o) Heldigvis landet vi litt etterhvert begge to. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Tenker litt på den der full av energi- jeg trenger ikke noe søvn-glemmer hvordan du ser ut-se pen ut 24/7 - følelsen!''

*hehe* Jeg håper ikke så mange her inne husker meg høsten 2005... ;o) Heldigvis landet vi litt etterhvert begge to. ;o)

Høres ut som dere er happy fortsatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ladytron

Ja, sikkert.

Tenker litt på den der full av energi- jeg trenger ikke noe søvn-glemmer hvordan du ser ut-se pen ut 24/7 - følelsen!

Ååå, savner den følelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, savner den følelsen :)

Ja, som en godt etablert kollega sa til meg; "skal man aldri få kjenne den følelsen mer? Livet er vel for kort til det?"

Men det er jo alt det andre fine man går glipp av - livet? - Hvis man skal surfe på en forelskelse hele tiden. Kanskje det de som aldri slår seg til ro gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ladytron

Ja, som en godt etablert kollega sa til meg; "skal man aldri få kjenne den følelsen mer? Livet er vel for kort til det?"

Men det er jo alt det andre fine man går glipp av - livet? - Hvis man skal surfe på en forelskelse hele tiden. Kanskje det de som aldri slår seg til ro gjør?

''Men det er jo alt det andre fine man går glipp av - livet? - Hvis man skal surfe på en forelskelse hele tiden. Kanskje det de som aldri slår seg til ro gjør?''

Skjønner hva du mener. Kjenner flere som går fra forhold til forhold. Stikker med en gang forelskelsen begynner å avta, så går det en liten stund og de finner en ny. Jeg synes det virker litt stusselig jeg. Da vil jeg heller finne trygghet og glede i noe langvarig og mer stabilt, selv om det ikke blir like intenst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Den gamle bilen har vist at den har et potensiale og er absolutt noe jeg ville investert i... ''

Bra. Har du regnet på prisen og om du er villig til å betale så mye, vel vitende om at den kanskje ikke lar seg fikse likevel?

(NB! Ser ikke på din ex som en skakkjørt bruktbil. Bare forholdet dere har.)

mvh

Ja, at det er skakkjørt har du rett i. Han er ute og reiser og sier at han er ferdig, men er som en berg-og dalbane. Vi var sammen i deler av påsken og hadde det fint, men ikke i hverdagen igjen. Da er han småmutt og sier han ikke vil, men blir likevel med på ting med meg.

Jeg har i alle fall kommet dit at det er enten eller. Når han da sier nei, burde jo jeg gå videre, men klarer ikke det heller når jeg føler han egentlig vil jeg skal trygle og be osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, at det er skakkjørt har du rett i. Han er ute og reiser og sier at han er ferdig, men er som en berg-og dalbane. Vi var sammen i deler av påsken og hadde det fint, men ikke i hverdagen igjen. Da er han småmutt og sier han ikke vil, men blir likevel med på ting med meg.

Jeg har i alle fall kommet dit at det er enten eller. Når han da sier nei, burde jo jeg gå videre, men klarer ikke det heller når jeg føler han egentlig vil jeg skal trygle og be osv..

''Jeg har i alle fall kommet dit at det er enten eller.''

Jeg tror likevel ikke helt at du ser at du har gjort stor skade ved å være utro og betatt over så lang tid. Det tar tid å bøte på skade. Likevel er det kanskje den letteste biten. Jeg synes det er mest betenkelig at du virker lite tent på han. Da skal det ingenting til å falle for den neste kjekke karen som faktisk vil ha deg i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nickløsheletida

Ja, at det er skakkjørt har du rett i. Han er ute og reiser og sier at han er ferdig, men er som en berg-og dalbane. Vi var sammen i deler av påsken og hadde det fint, men ikke i hverdagen igjen. Da er han småmutt og sier han ikke vil, men blir likevel med på ting med meg.

Jeg har i alle fall kommet dit at det er enten eller. Når han da sier nei, burde jo jeg gå videre, men klarer ikke det heller når jeg føler han egentlig vil jeg skal trygle og be osv..

Det har skjedd alt for mye tull til at dette kan fungere på sikt, tror jeg. Det vil for alltid skape uro i deres forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, at det er skakkjørt har du rett i. Han er ute og reiser og sier at han er ferdig, men er som en berg-og dalbane. Vi var sammen i deler av påsken og hadde det fint, men ikke i hverdagen igjen. Da er han småmutt og sier han ikke vil, men blir likevel med på ting med meg.

Jeg har i alle fall kommet dit at det er enten eller. Når han da sier nei, burde jo jeg gå videre, men klarer ikke det heller når jeg føler han egentlig vil jeg skal trygle og be osv..

''Jeg har i alle fall kommet dit at det er enten eller. Når han da sier nei, burde jo jeg gå videre, men klarer ikke det heller når jeg føler han egentlig vil jeg skal trygle og be osv..''

Og det er her jeg mener du vil ha, men ikke betale prisen. Hvis trygle og be er det som skal til, er det det du må gjøre, oppriktig, om du vil ha håp om å berge forholdet. Er du ikke villig til det, bør du ta konsekvensene av det og bryte helt.

Spørsmålet er om det er mulig å bygge et sunt å jevnbyrdig forhold med en så komplisert bagasje og en så dårlig 'ny' start.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg har i alle fall kommet dit at det er enten eller.''

Jeg tror likevel ikke helt at du ser at du har gjort stor skade ved å være utro og betatt over så lang tid. Det tar tid å bøte på skade. Likevel er det kanskje den letteste biten. Jeg synes det er mest betenkelig at du virker lite tent på han. Da skal det ingenting til å falle for den neste kjekke karen som faktisk vil ha deg i tillegg.

Det handler jo mye om å ta et valg og stå i det. Men det er klart det må jobbes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har skjedd alt for mye tull til at dette kan fungere på sikt, tror jeg. Det vil for alltid skape uro i deres forhold.

Ja, det er mulig. Men hvis det likevel er hyggeligere å være sammen, enn å ikke være sammen.. Terapeuten sier at vi må slå strek på det. Bestemme oss. Enten eller, og hvis vi kl, må vi opp av gjørma. Det må jo i alle fall bety noe mtp all den tida vi har brukt sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg har i alle fall kommet dit at det er enten eller. Når han da sier nei, burde jo jeg gå videre, men klarer ikke det heller når jeg føler han egentlig vil jeg skal trygle og be osv..''

Og det er her jeg mener du vil ha, men ikke betale prisen. Hvis trygle og be er det som skal til, er det det du må gjøre, oppriktig, om du vil ha håp om å berge forholdet. Er du ikke villig til det, bør du ta konsekvensene av det og bryte helt.

Spørsmålet er om det er mulig å bygge et sunt å jevnbyrdig forhold med en så komplisert bagasje og en så dårlig 'ny' start.

mvh

Ja, det er jo det vi ikke vet om går.

For at jeg skal være på knærne, så må han også vise meg at han er den jeg vil ha. Det høres brutalt ut, men jeg greier ikke å gå helt inn når han er "to personer" for tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Ja, det er jo det vi ikke vet om går.

For at jeg skal være på knærne, så må han også vise meg at han er den jeg vil ha. Det høres brutalt ut, men jeg greier ikke å gå helt inn når han er "to personer" for tiden..

Det er ikke sånn at man "blir på knærne" etter noen kun fordi de endrer oppførsel... Synes dette høres så merkelig ut! Man er "på knærne" etter noen pga deres personlighet, og den grunnleggende personligheten er vel som regel som den er når man er et voksent menneske....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...