Gå til innhold

Hvor finner jeg sikkerhetsnøkkel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til mitt trådløse nettverk? Jeg skal innstallere ny pc.

Gjest Baptisten
Skrevet

Logg inn med nettleseren til 192.168.1.1. Har du ikke satt passord er innlogging admin for både brukernavn og passord. Går deretter til wifi-setup eller lignende. Du kan velge å vise passordet.

Gjest Baptisten
Skrevet

Får du ikke kontakt med 1.1 så forsøk med 1.2.

Gjest luftslott
Skrevet

Snu modemet opp ned og se om du finner en klistrelapp på undersiden.

Gjest Baptisten
Skrevet

Trådløs wap-wep nøkkel setter du selv. Det står ikke på undersiden av routeren.

Gjest Baptisten
Skrevet

Det som står på undersiden, er mac-nøkkel, og serienummer.

Gjest trådløs
Skrevet

Hva brukes mac-nøkkelen til?

Skrevet

Trådløs wap-wep nøkkel setter du selv. Det står ikke på undersiden av routeren.

''Trådløs wap-wep nøkkel setter du selv. Det står ikke på undersiden av routeren. – Baptisten''

Joda, det gjør det faktisk ofte.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Logg inn med nettleseren til 192.168.1.1. Har du ikke satt passord er innlogging admin for både brukernavn og passord. Går deretter til wifi-setup eller lignende. Du kan velge å vise passordet.

192.168.0.1. er nok andre valget, men det varierer veldig nå. Mange som bruker class A (10.x.x.x) nå.

Med vennlig hilsen

Gjest Baptisten
Skrevet

''Trådløs wap-wep nøkkel setter du selv. Det står ikke på undersiden av routeren. – Baptisten''

Med vennlig hilsen

Har jeg aldri opplevd.

Gjest Baptisten
Skrevet

Den brukes for å identifisere enheten som er koblet til. Du kan sette opp mac-filtrering, slik at bare de mac-adresser du har angitt, kan koble seg til.

Gjest Baptisten
Skrevet

Med vennlig hilsen

De routere jeg har hatt, har hatt åpent nettverk som default.

Gjest Baptisten
Skrevet

MAC filtering is not effective control in wireless network as attackers can eavesdrop on wireless transmissions. However MAC filtering is more effective in wired networks , since it is more difficult for attackers to identify authorised MACs.

http://en.wikipedia.org/wiki/MAC_filtering

Gjest luftslott
Skrevet

Det kommer helt an på hvilken leverandør hun har. På alle Telenor-modem f.eks. står også SSID og wlan-nøkkel

Skrevet

Dette ble litt kompliset for meg.

Gjest sånn_99
Skrevet

Høyreklikk på nettverksnavnet ditt, velg egenskaper, hak av på "vis tegn"

Gjest sånn_99
Skrevet

Nettverksnavnet ditt finner du ved å klikke på ikon for nettverstilgang, nederst til høyre på skjermen

Gjest sånn_99
Skrevet

Hvordan går det?

Det er mulig at jeg ga feil råd. Du finner gode beskrivelser på fremgangsmåte ved å google "sikkerhetsnøkkel til trådløst nettverk".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...