Gå til innhold

Støtte fra Høyre til Thorkildsen-utspill

Anbefalte innlegg

Gjest Kayia
Skrevet

''I motsetning til sine partikolleger synes Lunde likestillingsministeren fikk unødvendig mye tyn «bare for å vise til realiteten». Hun understreker at ingen nektes å være hjemme med barna sine, men at hjemmeværende mammabloggere som deltar i debatten blir sinte hvis noen sier til dem at de selv må ta konsekvensene av det.

- Det må være lov til å fortelle dem at de får mindre økonomisk frihet og blir sårbare ved skilsmisse. Om det virkelig er like verdifullt å være hjemme med barn, er det ikke da merkelig at ikke familien velger vekk fars inntekt slik at han kan være hjemme med barna, spør hun.

«I dag vil de som vil være hjemme med barn at de som ikke har annet valg enn å jobbe skal betale for deres verdivalg. Det er ikke bare dårlig gjort, det er direkte provoserende», skriver Lunde. Hun viser til at flere kvinner ønsker seg kontantstøtte, omsorgspenger og pensjonsopptjening for å passe barna sine, noe som må finansieres av skattebetalerne.

- Da får de kreve det av mannen sin, ikke av meg som jobber. Er du uten jobb, er det han som er lommeboka di, så du får be ham om ukepenger. Om du vil leve som på 50-tallet får du gjøre det på ordentlig, sier hun'' http://www.dagsavisen.no/samfunn/thorkildsen-far-stotte-fra-hoyresiden/

megler Smekk
Skrevet

''«I dag vil de som vil være hjemme med barn at de som ikke har annet valg enn å jobbe skal betale for deres verdivalg. Det er ikke bare dårlig gjort, det er direkte provoserende», skriver Lunde. Hun viser til at flere kvinner ønsker seg kontantstøtte, omsorgspenger og pensjonsopptjening for å passe barna sine, noe som må finansieres av skattebetalerne.

- Da får de kreve det av mannen sin, ikke av meg som jobber. Er du uten jobb, er det han som er lommeboka di, så du får be ham om ukepenger.''

Godt sagt.

Gjest Kayia
Skrevet

''«I dag vil de som vil være hjemme med barn at de som ikke har annet valg enn å jobbe skal betale for deres verdivalg. Det er ikke bare dårlig gjort, det er direkte provoserende», skriver Lunde. Hun viser til at flere kvinner ønsker seg kontantstøtte, omsorgspenger og pensjonsopptjening for å passe barna sine, noe som må finansieres av skattebetalerne.

- Da får de kreve det av mannen sin, ikke av meg som jobber. Er du uten jobb, er det han som er lommeboka di, så du får be ham om ukepenger.''

Godt sagt.

Nå tror jeg ikke Inga-Marte Thorkildsen er enig i alle løsningene Lunde skisserer, men endelig en som forstod at hun ikke mente "verdiløs som person", men "setter seg selv, pga dagens støtteordninger, i en posisjon hvor de er økonomisk verdiløse".

Skrevet

Hei,

Før eller siden "våkner" høyresiden når det snakkes om "krone og øre"... :-)

Visste de ville snakke noenlunde det samme språket her, egentlig....etter at stormen har lagt seg.

Gjest Kayia
Skrevet

Hei,

Før eller siden "våkner" høyresiden når det snakkes om "krone og øre"... :-)

Visste de ville snakke noenlunde det samme språket her, egentlig....etter at stormen har lagt seg.

Som jeg sa til Megleren lenger ned her tror jeg ikke Inga-Marte Thorkildsen er enig i alle løsningene Lunde skisserer. Jeg syns bare det var befriende at noen endelig forstod at IMT ikke stemplet hjemmeværende mødre som "verdiløse som person", men at de "setter seg selv, pga dagens støtteordninger, i en posisjon hvor de er økonomisk svært svært utsatte".

megler Smekk
Skrevet

Nå tror jeg ikke Inga-Marte Thorkildsen er enig i alle løsningene Lunde skisserer, men endelig en som forstod at hun ikke mente "verdiløs som person", men "setter seg selv, pga dagens støtteordninger, i en posisjon hvor de er økonomisk verdiløse".

Nei, det ville vært overraskende hvis Thorkildsen/SV hadde vært 100% enig med VamPus/Høyre.

Skrevet

endelig en som faktisk tok poenget Thorkildsen prøvde å få fram...

Gjest Kayia
Skrevet

endelig en som faktisk tok poenget Thorkildsen prøvde å få fram...

Ikke sant. Overraskende at misforstoelsen stod motsagt såpass lenge egentlig. Jeg er selv ikke SV-velger, men hadde ikke problem med å skjønne den strukturelle kritikke i det hun sa..

Gjest Kayia
Skrevet

Nei, det ville vært overraskende hvis Thorkildsen/SV hadde vært 100% enig med VamPus/Høyre.

''Nei, det ville vært overraskende hvis Thorkildsen/SV hadde vært 100% enig med VamPus/Høyre'' Overrasker meg ikke om det blir Akersgatas tolkning av Lundes utspill ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...