Gå til innhold

Mistenkelig? (ang naturmedisin)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg håper bare inderlig at forkjølelsespillene mine ikke blir forbudte!!! Fra å være sylta to ganger i året, så har jeg nå ikke vært forkjøla på fire år.... pga vidunderpillene mine ;) Ikke er jeg dau ennå heller :P

''Jeg håper bare inderlig at forkjølelsespillene mine ikke blir forbudte!!! Fra å være sylta to ganger i året, så har jeg nå ikke vært forkjøla på fire år.... pga vidunderpillene mine ;) Ikke er jeg dau ennå heller :P – togli''

Joda, men her savner man en testgruppe (noen som ble syke like ofte som du ble, og som ikke tok tabletter), slik at vi kan sammenligne!

;-)

Med vennlig hilsen

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

10

• Kalevaala

3

• Bella Dotte

2

• fresja

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest bølger
Skrevet

Det kan jeg sikkert være enig i (uten at jeg vet hvor mye kontroll det er på disse). Poenget var at det virker noe snodig at man plutselig trekker tilbake naturmedisine med dokumentert effekt... Da burde man vel trukket tilbake alle? ;)

Jeg tror at det kan finnes mye bra medisin i helsekostforetningene som burde vært kontrollert for effekt, bivirkninger og interaksjoner.

Gjest togli
Skrevet

''Snodig at det er greit å kjøpe medisin som ikke er doumentert ;)''

Det vet jeg ikke helt om jeg skjønte? Det er ikke lov å selge legemidler som ikke er dokumentert?

Helsekostprodukter er jo lov å selge over disk i Norge...

Gjest togli
Skrevet

''Jeg håper bare inderlig at forkjølelsespillene mine ikke blir forbudte!!! Fra å være sylta to ganger i året, så har jeg nå ikke vært forkjøla på fire år.... pga vidunderpillene mine ;) Ikke er jeg dau ennå heller :P – togli''

Joda, men her savner man en testgruppe (noen som ble syke like ofte som du ble, og som ikke tok tabletter), slik at vi kan sammenligne!

;-)

Med vennlig hilsen

Det er ikke min jobb å finne ut av ;) Så lenge de funker for meg, så er det godt nok :)

Gjest togli
Skrevet

Jeg tror at det kan finnes mye bra medisin i helsekostforetningene som burde vært kontrollert for effekt, bivirkninger og interaksjoner.

Er enig i det!

Skrevet

Linken din er fra 2008, men fortsatt får vi ikke HypoCol på apotek. Min unge danske lege hadde ikke hørt om HypoCol / Rød Ris. Statinene jeg nå bruker har mange bivirkninger.

Gjest bølger
Skrevet

Linken din er fra 2008, men fortsatt får vi ikke HypoCol på apotek. Min unge danske lege hadde ikke hørt om HypoCol / Rød Ris. Statinene jeg nå bruker har mange bivirkninger.

Det er for galt. De før jo gjøre medisinen klart for markedet igjen, så sant de ikke finner noen alvorlige bivikninger som gjør de ubrukelige.

Skrevet

Det er for galt. De før jo gjøre medisinen klart for markedet igjen, så sant de ikke finner noen alvorlige bivikninger som gjør de ubrukelige.

''Det er for galt. De før jo gjøre medisinen klart for markedet igjen, så sant de ikke finner noen alvorlige bivikninger som gjør de ubrukelige. – bølger''

Ja, men da skal jo slik medisin selges på apotek, akkurat slik som andre medisiner. Da er det jo ingen forskjell.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Helsekostprodukter er jo lov å selge over disk i Norge...

Ja, men helsekostprodukter er jo i prinsippet hva som helst man putter i en boks og gir et passende navn.

Det at noen starter en butikk og kaller den helsekostforretning er ikke underlagt annen kontroll enn den mattilsynet bedriver fordi butikken selger ting som skal spises.

Noe annet er det med et offentlig godkjent apotek, som selger legemidler underlagt legemiddelloven:

http://www.lovdata.no/all/nl-19921204-132.html

Gjest bølger
Skrevet

''Det er for galt. De før jo gjøre medisinen klart for markedet igjen, så sant de ikke finner noen alvorlige bivikninger som gjør de ubrukelige. – bølger''

Ja, men da skal jo slik medisin selges på apotek, akkurat slik som andre medisiner. Da er det jo ingen forskjell.

Med vennlig hilsen

Ja, jeg mener at alle medisiner bør selges på apotek. Iallefall de som kan ha bivirkninger og de som kan skape problemer i lag med andre medisiner.

Når de finner effektive alternative medisiner så bør de jo teste de og legge de ut for salg igjen hvis de ikke finner grunn for noe annet, så de igjen blir tilgjengelige for de som har hatt nytte av de.

Gjest togli
Skrevet

Ja, men helsekostprodukter er jo i prinsippet hva som helst man putter i en boks og gir et passende navn.

Det at noen starter en butikk og kaller den helsekostforretning er ikke underlagt annen kontroll enn den mattilsynet bedriver fordi butikken selger ting som skal spises.

Noe annet er det med et offentlig godkjent apotek, som selger legemidler underlagt legemiddelloven:

http://www.lovdata.no/all/nl-19921204-132.html

Mitt poeng er at jeg synes det er merkelig at de kun trekker fra hyllene helsekostprodukter som plutselig blir dokumentert å gi positiv effekt...

Skrevet

Ja, jeg mener at alle medisiner bør selges på apotek. Iallefall de som kan ha bivirkninger og de som kan skape problemer i lag med andre medisiner.

Når de finner effektive alternative medisiner så bør de jo teste de og legge de ut for salg igjen hvis de ikke finner grunn for noe annet, så de igjen blir tilgjengelige for de som har hatt nytte av de.

''Ja, jeg mener at alle medisiner bør selges på apotek. Iallefall de som kan ha bivirkninger og de som kan skape problemer i lag med andre medisiner.

Når de finner effektive alternative medisiner så bør de jo teste de og legge de ut for salg igjen hvis de ikke finner grunn for noe annet, så de igjen blir tilgjengelige for de som har hatt nytte av de. – bølger''

Joda, men det er klart at de blir lagt ut til salg hvis de godkjennes.

Med vennlig hilsen

Gjest bølger
Skrevet

''Ja, jeg mener at alle medisiner bør selges på apotek. Iallefall de som kan ha bivirkninger og de som kan skape problemer i lag med andre medisiner.

Når de finner effektive alternative medisiner så bør de jo teste de og legge de ut for salg igjen hvis de ikke finner grunn for noe annet, så de igjen blir tilgjengelige for de som har hatt nytte av de. – bølger''

Joda, men det er klart at de blir lagt ut til salg hvis de godkjennes.

Med vennlig hilsen

Jeg bare reagerte på at fresja ikke fikk tak i HypoCol lenger når det hadde effekt. Er det for at de har funnet ut at det har for mange bivirkninger, eller har de ikke testes de ut. For de har jo iallefall funnet ut at det har god effekt.

Skrevet

Jeg bare reagerte på at fresja ikke fikk tak i HypoCol lenger når det hadde effekt. Er det for at de har funnet ut at det har for mange bivirkninger, eller har de ikke testes de ut. For de har jo iallefall funnet ut at det har god effekt.

''Jeg bare reagerte på at fresja ikke fikk tak i HypoCol lenger når det hadde effekt. Er det for at de har funnet ut at det har for mange bivirkninger, eller har de ikke testes de ut. For de har jo iallefall funnet ut at det har god effekt. – bølger''

Poenget er jo at hvis det har en effekt (positiv eller negativ) så skal det testes ordentlig, og godkjennes, før det kan selges.

Hvis det bare er "gress" eller "vann" så er det selvsagt ikke så farlig - da er det snakk om bedrageri, men ikke fare for liv.

Med vennlig hilsen

Gjest bølger
Skrevet

''Jeg bare reagerte på at fresja ikke fikk tak i HypoCol lenger når det hadde effekt. Er det for at de har funnet ut at det har for mange bivirkninger, eller har de ikke testes de ut. For de har jo iallefall funnet ut at det har god effekt. – bølger''

Poenget er jo at hvis det har en effekt (positiv eller negativ) så skal det testes ordentlig, og godkjennes, før det kan selges.

Hvis det bare er "gress" eller "vann" så er det selvsagt ikke så farlig - da er det snakk om bedrageri, men ikke fare for liv.

Med vennlig hilsen

Har jeg sagt noe annet.

Jeg får det kanskje ikke frem alt, slik jeg tenker det.

Skrevet

Har jeg sagt noe annet.

Jeg får det kanskje ikke frem alt, slik jeg tenker det.

Hei!

Da er vi jo enige, da! :-)

Med vennlig hilsen

Gjest bølger
Skrevet

Hei!

Da er vi jo enige, da! :-)

Med vennlig hilsen

:)

Skrevet

Hei,

Dette er maktmisbruk av verste sort og i "kjent stil". Forbrukerane kan likevel helt sikkert få tak i produktene, brukt som "dyrefôr".

For egen del har eg kjøpt Stevia i mange år, også før det var "godkjent".

Bruk av urten Stevia i husholdningene som søtningsmiddel er udelt positivt. Problemet er at det er en trussel for sukker- og legemiddelindustrien ( samme suppa ) på lang sikt.

Gjest Søtmunn
Skrevet

Hei,

Dette er maktmisbruk av verste sort og i "kjent stil". Forbrukerane kan likevel helt sikkert få tak i produktene, brukt som "dyrefôr".

Bruk av urten Stevia i husholdningene som søtningsmiddel er udelt positivt. Problemet er at det er en trussel for sukker- og legemiddelindustrien ( samme suppa ) på lang sikt.

Er stevia uten bivirkninger?

Kan du bruke den i te og i steden for sukker i alt annet som man vanligvis bruker sukker i?

Gjest togli
Skrevet

Hei,

Det er akkurat det der jeg lurer litt på... om man fjerner produktene for å unngå konkurranse ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...