Gå til innhold

Uføretrygd........henleggelse av saken....Irene G


Gjest Lill Anita

Anbefalte innlegg

Gjest Lill Anita

Hei. Har et par konkrete spørsmål som jeg håper du kan svare meg på.

1. Kan en saksbehandler , pr tlf ,spørre om jeg vil henlegge saken fordi han mener jeg vil få avslag.

Han mente det var den enkleste måten å gjøre det på for dem.

2. Om en person er 100% sykemeldt , kan en da alikevel fortsette som støttekontakt 12 timer i mnd, og å ha det samme barnet ei helg i mnd på avlastning? ( Vi har passet dette barnet i over ett år)

På forhånd takk for svar.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trøste & bære

Jeg syntes det var en merklig form for behandling, men det er jo selvfølgelig avhengig av hva saken dreier seg om.

Du kan i det første året etter innvilget uføretrygd vanligvis ikke ha noen inntekt utover den.

Etter et år kan du tjene inntil 1G (G = Grunnbeløpet som blir regulert hvert år).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irene Grøneng

Jeg syntes det var en merklig form for behandling, men det er jo selvfølgelig avhengig av hva saken dreier seg om.

Du kan i det første året etter innvilget uføretrygd vanligvis ikke ha noen inntekt utover den.

Etter et år kan du tjene inntil 1G (G = Grunnbeløpet som blir regulert hvert år).

1) Når du har søkt har du rett på et vedtak med begrunnelse. De kan ikke henlegge saken! Du bør passe at det ligger et notat i saken din der det går fram at vedkommende har ring deg og sagt dette, og det bør du dessuten la komme frem i klagen - hvis du _får_ avslag, da.

2) All inntekt skal medregnes i sykepengegrunnlaget, og så skal sykepengene graderes ut fra hvor mye inntekt du har når du er syk. Det betyr at dersom du hadde denne inntekten før du var syk kan du beholde den uten at det får konsekvenser for lønn - men du må si fra slik at du får rett vedtak! Samme gjelder uførepensjon, all inntekt du hadde før du var syk skal vurderes mot all inntekt du har som syk og pensjonen graderes deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...