Gå til innhold

Angustia eller andre: Hva innebærer vedtaket?

Anbefalte innlegg

Jeg har snakka med nav om at jeg ønsker varig tilrettelagt arbeid. En kommende arbeidsgiver har fylt ut skjema for å bli tiltaksarrangør, eller hva det nå het,siden jeg ønsker å være i en ordinær virksomhet. I dag fikk jeg melding om vedtak, men jeg skjønner ikke helt hva vedtaket betyr:

'' I arbeidsevnevurderingen har veilederen din konkludert med at du har små muligheter for å komme tilbake i ordinært arbeid. Du har likevel krav på tjenester fra nav. Disse tjenestene kan bidra til at du kommer ut i tilrettelagt arbeid eller aktivitet. (...) Hvis du ønsker å komme i tilrettelagt arbeid eller aktivitet, kan nav hjelpe deg med å skaffe arbeid ...på en arbeidsplass som er lagt til rette for deg.''

Kan jeg tolke dette som at varig tilrettelagt arbeid sannsynligvis vil gå i orden?

Fortsetter under...

''Kan jeg tolke dette som at varig tilrettelagt arbeid sannsynligvis vil gå i orden?''

JA, det kan du! Og siden du (og/eller NAV) allerede har vært i kontakt med en potensiell arbeidsgiver, lover dette veldig bra - lykke til :-))

Takk for svar.

Arbeidsgiver har fylt ut både søknadsskjema (vta i ordinær virksomhet) og samarbeidsskjema, også er fadder og kontaktperson avtalt, så da tror jeg dette kommer til å gå i orden. Glad for det!

Takk for svar.

Arbeidsgiver har fylt ut både søknadsskjema (vta i ordinær virksomhet) og samarbeidsskjema, også er fadder og kontaktperson avtalt, så da tror jeg dette kommer til å gå i orden. Glad for det!

Så flott, da er jo alt i sin skjønneste orden! Kjenner jeg er glad på dine vegne, og det står respekt av det du gjør nå. Ønsker deg igjen lykke til i ny jobb :-)

• 3 uker senere...

Annonse

Det svaret du har fått der, er et standarbrev de sender ut til alle som har en søknad inne. Jeg fikk det da jeg sendte inn søknad om uføretrygd. Måtte ringe nav for å høre hva det betyr. Hun beklaget fordi det var vanskelig å forstå.  Hurra for Nav!

Det svaret du har fått der, er et standarbrev de sender ut til alle som har en søknad inne. Jeg fikk det da jeg sendte inn søknad om uføretrygd. Måtte ringe nav for å høre hva det betyr. Hun beklaget fordi det var vanskelig å forstå.  Hurra for Nav!

Her er jeg rimelig sikker på at du tar feil, håper trådstarter holder oss oppdatert på situasjonen :)

Her er jeg rimelig sikker på at du tar feil, håper trådstarter holder oss oppdatert på situasjonen :)

Tar feil?? Jeg har fått brev med samme ordlyd, da jeg søkte om uføretrygd. Selvsagt skjønte eg ingenting, ergo ringte jeg nav.Fikk til svar at det var et standardbrev. :-) :-)

Tar feil?? Jeg har fått brev med samme ordlyd, da jeg søkte om uføretrygd. Selvsagt skjønte eg ingenting, ergo ringte jeg nav.Fikk til svar at det var et standardbrev. :-) :-)

Jeg trekker selvfølelig ikke din opplevelse eller ditt brev i tvil, men stiller meg spørrende til at din erfaring gjelder trådstarter på de premissene h*n skisserer.

Og for å snakke for meg sjøl; jeg har relativt stor kjennskap til NAVs rutiner, men har aldri opplevd at slike brev blir sendt ut som standardbrev - verken til brukere som søker uførepensjon eller uførepensjonister som ønsker seg ut i arbeid. Forveksler du dette med et vedtak ift §14 A?

AnonymBruker

Jeg fikk også dette da jeg søkte uførestønad. Dette fikk jeg 31.januar dette året.

Jeg skjønte heller ingenting.

Uansett - jeg håper det Det har ordna seg for trådstarter.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 39ba5...6ab

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...