Sakura Skrevet 22. mars Skrevet 22. mars (endret) Under gatene i Paris😳jeg kommer over dette på YouTube. Kommer jeg til og besøke dette stede i Paris svare er nei. Endret 22. mars av Krisebærblomsten 0 Siter
psykedeliker Skrevet 22. mars Skrevet 22. mars Krisebærblomsten skrev (1 time siden): Kommer jeg til og besøke dette stede i Paris svare er nei. Hvis anledningen byr seg flytter jeg inn. 0 Siter
Sakura Skrevet 22. mars Forfatter Skrevet 22. mars psykedeliker skrev (1 time siden): Hvis anledningen byr seg flytter jeg inn. Ja, du vil få selskap de hjemløse i Paris holder seg der mye. 0 Siter
Sakura Skrevet 22. mars Forfatter Skrevet 22. mars (endret) Info: Katakombene i Paris ble opprettet på slutten av 1700-tallet for å løse en akutt sanitærkrise med overfylte kirkegårder som utgjorde en helserisiko for innbyggerne. Myndighetene flyttet millioner av skjeletter fra kirkegårder til nedlagte, underjordiske kalksteinsbrudd, noe som skapte et enormt, underjordisk beinlager (ossuarium). Endret 22. mars av Krisebærblomsten 0 Siter
morsan Skrevet 22. mars Skrevet 22. mars Paris er nok den hovedstaden jeg har vært flest ganger i, utenom Oslo, men det skulle gå mange år og ta mange besøk før jeg så katakombene for få år siden. Det var faktisk veldig okay. Det er jo i og for seg makabert at de stablet hodeskaller og bein slik, men jeg synes det er gjort med respekt. Jeg syntes også det var spennende å lese meg opp på historien om de overfylte kirkegårdene og flytteprosessen. 0 Siter
laban Skrevet 22. mars Skrevet 22. mars Jeg har vært i katakomber utenfor Roma, men ikke i Paris. Jeg snakker og forstår lite fransk, derfor har jeg reist lite til Frankrike. Men ellers er det en type severdighet som ville stå høyt på min liste. 0 Siter
Ekstra Skrevet 22. mars Skrevet 22. mars Krisebærblomsten skrev (8 timer siden): Under gatene i Paris😳jeg kommer over dette på YouTube. Kommer jeg til og besøke dette stede i Paris svare er nei. Jeg var der med familien da barna var små/halvstore, de syntes det var veldig spennende. Jeg syntes det var ok, men andre severdigheter frister nok mer. 0 Siter
morsan Skrevet 22. mars Skrevet 22. mars Ekstra skrev (2 timer siden): . Jeg syntes det var ok, men andre severdigheter frister nok mer. Enig i det 1 Siter
Sakura Skrevet 22. mars Forfatter Skrevet 22. mars morsan skrev (5 timer siden): Paris er nok den hovedstaden jeg har vært flest ganger i, utenom Oslo, men det skulle gå mange år og ta mange besøk før jeg så katakombene for få år siden. Det var faktisk veldig okay. Det er jo i og for seg makabert at de stablet hodeskaller og bein slik, men jeg synes det er gjort med respekt. Jeg syntes også det var spennende å lese meg opp på historien om de overfylte kirkegårdene og flytteprosessen. Spennende lese og lære om den tiden og hvorfor dette ble gjort. Respekt synes jeg og. 1 Siter
Sakura Skrevet 22. mars Forfatter Skrevet 22. mars (endret) Ekstra skrev (5 timer siden): Jeg var der med familien da barna var små/halvstore, de syntes det var veldig spennende. Jeg syntes det var ok, men andre severdigheter frister nok mer. Ja, jeg ville heller besøkt Disneyland. Hadde aldri lukket opp et kommelokk i gatene i Paris god nedi. Endret 22. mars av Krisebærblomsten 0 Siter
Sakura Skrevet 22. mars Forfatter Skrevet 22. mars laban skrev (5 timer siden): Jeg har vært i katakomber utenfor Roma, men ikke i Paris. Jeg snakker og forstår lite fransk, derfor har jeg reist lite til Frankrike. Men ellers er det en type severdighet som ville stå høyt på min liste. Usiker på om London har men Norge har ikke. 0 Siter
Ekstra Skrevet 22. mars Skrevet 22. mars (endret) Krisebærblomsten skrev (38 minutter siden): Ja, jeg ville heller besøkt Disneyland. Hadde aldri lukket opp et kommelokk i gatene i Paris god nedi. Disneyland står langt/lengst nede på min liste over attraksjoner i Paris 😅. Var der med barna en gang, men ville aldri dratt dit uten barn. Er jo greit at ikke alle liker det samme 😊 Endret 22. mars av Ekstra 0 Siter
Sakura Skrevet 22. mars Forfatter Skrevet 22. mars Ekstra skrev (4 timer siden): Disneyland står langt/lengst nede på min liste over attraksjoner i Paris 😅. Var der med barna en gang, men ville aldri dratt dit uten barn. Er jo greit at ikke alle liker det samme 😊 Aldri vært i Paris eller Disneyland er vist veldig dyrt alt i parken har jeg hørt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. mars Skrevet 23. mars Aldri vært i de i Paris, men var i Sedlec-ossuariet i Tsjekkia. Veldig spennende historie og utførelse. Anonymkode: 1ac65...747 1 Siter
Lillemus Skrevet 23. mars Skrevet 23. mars Krisebærblomsten skrev (17 timer siden): Ja, jeg ville heller besøkt Disneyland. Hadde aldri lukket opp et kommelokk i gatene i Paris god nedi. Jeg er nok en av få som ikke liker Disney noe spesielt og å dra til disse overfylte, bråkete Disneyland / Disneyworld rundt omkring forkommer meg som et mareritt... Hadde mye heller sett på katakombene! 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.