Gå til innhold

Begynnende linjer i fjeset

Anbefalte innlegg

Gjest snart sviske

Jeg er en jente på 22, som begynner å få antydning til linjer mellom kinnet og leppen ("smilerynker"). Jeg plages veldig av dette, jeg trodde ikke man fikk linjer så tidlig.. Hva kan jeg gjøre for å motarbeide denne utviklingen? Bortsett fra å slutte å smile? ;) Jeg så noe om en slags lysbehandling på tv, som skulle øke kollagenproduksjonen i huden. Vil dette øke aldringsprosessen på cellene, slik at det blir verre senere enn det ellers ville vært? Hva med forskjellige peelingtyper eller injeksjoner? Jeg kan også nevne at jeg har fet hud, om det vil ha noe å si for hvilken behandling som er best for meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38991-begynnende-linjer-i-fjeset/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest jente 31

Du burde ikke fokusere for mye på disse linjene, husk at det kommer mange flere - og du vil neppe få det godt om du fokuserer så enormt på dette. Jeg snakker av erfaring, for jeg er litt den "typen" selv ;-)

Men jeg synes du burde prøve en behandling som heter Obagi. Det er kjemisk peeling av huden med kremer. Denne behandlingen varer i 3 mnd og du får en nydelig og strålende hud. Jeg bruker disse produktene nå og har fått ny hud. Kjenner flere andre også som har fått strålende resultater.

Produktene reduserer fine linjer, og de er også veldig bra for fet hud.

De fås kjøpt hos Klinikk Bunæs i Sandvika, Laser Kirurgiske i Skien og i Tønsberg. Sikkert flere steder også.

Lykke til!

Hilsen

Gjest snart sviske

Du burde ikke fokusere for mye på disse linjene, husk at det kommer mange flere - og du vil neppe få det godt om du fokuserer så enormt på dette. Jeg snakker av erfaring, for jeg er litt den "typen" selv ;-)

Men jeg synes du burde prøve en behandling som heter Obagi. Det er kjemisk peeling av huden med kremer. Denne behandlingen varer i 3 mnd og du får en nydelig og strålende hud. Jeg bruker disse produktene nå og har fått ny hud. Kjenner flere andre også som har fått strålende resultater.

Produktene reduserer fine linjer, og de er også veldig bra for fet hud.

De fås kjøpt hos Klinikk Bunæs i Sandvika, Laser Kirurgiske i Skien og i Tønsberg. Sikkert flere steder også.

Lykke til!

Hilsen

Tusen takk for svar! Hva koster disse kremene? Er det bare å stikke innom en av klinikkene og kjøpe, eller må man ha konsultasjonstime o.l?

Gjest jente 31

Tusen takk for svar! Hva koster disse kremene? Er det bare å stikke innom en av klinikkene og kjøpe, eller må man ha konsultasjonstime o.l?

Du må ha konsultasjonstime, så ring og bestill! Klinikk Bunæs tar bilde av deg før og etter behandlingen. Det gjorde de ikke i Skien der jeg kjøpte kremene. Men det spiller jo egentlig ikke noen rolle.

Jeg betalte kr. 2.400 for alle produktene - og jeg er kjempefornøyd ;-)

Hilsen

Du må ha konsultasjonstime, så ring og bestill! Klinikk Bunæs tar bilde av deg før og etter behandlingen. Det gjorde de ikke i Skien der jeg kjøpte kremene. Men det spiller jo egentlig ikke noen rolle.

Jeg betalte kr. 2.400 for alle produktene - og jeg er kjempefornøyd ;-)

Hilsen

Ja, men er det ikke drøyt å anbefale e slik behandling til en som er 22 år.

Neppe nødvendig.

Som mann må jeg si at dette er sjarmerene på en dame. Synes ikke du behøver og ofre så mye for dette.

Selv har jeg høye viker, og tenkte mye på det i begynnelsen. Men, nå! Er det bare sånn. Så la de flotte smile rynkene dine komme, og la dem være der. Spar heller til inngrep da du trenger det.

Annonse

Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg

Linjen mellom kinnet og leppen (nasolabialfuren) er jo normal og skal så vidt jeg kan skjønne ikke behandles hos en som er så ung som deg. ( den er antagelig bare sjarmerende).

Det finnes preparater inneholder komponeneter som vitamin A-syre, fruktsyrere og C-vitaminer som har en viss posistiv virkning på solkadet og tidlig aldrende hud som man kan få skrevet ut efter konsultasjon hos legen. Men dette har ingen plass i behandling av det du beskriver , som er en tidlig dynamisk linje.

Lysbehandlinfg som du nevner har heller ingen virkning på dette.

Du bør altså ikke tenke på dette i det hele tatt når du er 22. Husk at din egen skjønnhet får ikke komme frem hvis du bekymrer deg! Senere i livet kan du heller komme tilbake til saken.

Gjest jente 31

Ja, men er det ikke drøyt å anbefale e slik behandling til en som er 22 år.

Neppe nødvendig.

Nei, det synes jeg ikke.

Disse produktene er gode for huden , de forbedrer huden, gjør den sterk og motstandsdyktig.

Jeg anbefalte ikke disse produktene med tanke på linjer i ansiktet, men fordi de er gode for fet hud og huden generellt. Det sier seg selv at ei jente på 22 år ikke har nevneverdige linjer i anskiktet.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...