Gjest anom Skrevet 21. november 2001 Del Skrevet 21. november 2001 Jeg har brukt Femal mot PMS i ca 3/4 år. Etter etpar måneder merket jeg en utrolig bra effekt, men det triste var at effekten avtok, og at jeg nå er tilbake der jeg var da jeg startet... Jeg har forsøkt mye mot PMS, alt fra P-piller til naturpreparater og vitamintilskudd. Det meste (bortsett fra P-piller!!) har hatt en viss effekt, som gradvis har forsvunnet. Nå er nok jeg ekstrem, i og med at PMS starter allerede på 9. - 10. dag i syklusen - kanskje det er derfor det er så vanskelig å behandle det? Tilfeldigvis var jeg innom en helsekostforretning i Sverige i sommer, og der hadde de Femal i større pakninger, til langt hyggelige priser enn her. Det som også var forskjellig fra Femal kjøpt i Norge, var doseringen. I det norske pakningsvedlegget står det at man skal ta 2 tabletter pr. dag de første 2 månedene, deretter 1-2 pr. dag. I det svenske vedlegget skulle man ta 4 tabletter pr dag første 2 måneder, og deretter 2 pr. dag! Hva kommer denne forskjellen av? Nå har jeg vært uten Femal i 2 måneder, men vurderer å prøve på nytt. Da vil jeg følge den svenske bruksanvisningen. Men det jeg er usikker på, er om jeg bare bør fortsette med 4 tabletter pr dag, utover de 2 første månedene? Eller er det viktige grunner for at man ikke skal ta så mye? Ellers lurer jeg på om det er andre måter innen alternativ behandling å behandle PMS på - alle råd tas imot med stor takk! Har forsøkt fotsoneterapi - som hjalp - en stund, selvfølgelig... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39002-femal/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 21. november 2001 Del Skrevet 21. november 2001 Kjære anom, Hva inneholder Femal? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39002-femal/#findComment-147489 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anom Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Kjære anom, Hva inneholder Femal? Følgende står oppført i pakningsvedlegget Innhåll: PI 82, ett pollen/pistillextrakt, GC FEM, ett pollenextrakt og Royal jelly, frystorkat bidrottninggele. Extrakten i Femal bereds av skördade pollen resp. pollen/pistiller från utvalda växter, hovudsakligen från växtfamiljen Poaceae, vilket innebär att extrakten är standadiserade. Vid tillverkningen av extraktet PI 82 låter man färska pollen och pistiller reagera i laboratoriemiljö där man efterliknar befruktningsprocessen varvid framför allt SOD (superoxiddismutas) och SOD-liknande substanser med en kraftig antioxidativ effekt bildas. Dessa ger skydd mot de fria radikaler som skadar de biologiska processerna. GC FEM-extraktet tillverkas i en unik process som gör det möjligt att utvinna de aktiva ingredienserna innanför det kompakta skal som omger pollenkornet. GC FEM innehåller flavonoider. Royal jelly innehåller pantotensyra (vitamin B5) som motverkar stress, trötthet och sömnbesvär. Deklaration: Femal tabletter innehåller 60 mg PI 82 pollen/pisillextrakt, 18 mg GC FEM pollenextrakt, 3 mg Royal jelly (frystorkad bidrottninggele). HJälpemnen är mikrokristallinsk cellulosa, dikalciumfosfat, E-vitamin (4,95 mg), magnesiumstearat, schellack, kiseldoxid och talk. Ellers står det at; "Femal är registrerat naturmedel nr. 95-5292. Har ej genomgått för läkemedel föreskriven kontroll. Femal har utvecklats och marknadsförs av Natumin AB, Huskvarna. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39002-femal/#findComment-147740 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 24. november 2001 Del Skrevet 24. november 2001 Følgende står oppført i pakningsvedlegget Innhåll: PI 82, ett pollen/pistillextrakt, GC FEM, ett pollenextrakt og Royal jelly, frystorkat bidrottninggele. Extrakten i Femal bereds av skördade pollen resp. pollen/pistiller från utvalda växter, hovudsakligen från växtfamiljen Poaceae, vilket innebär att extrakten är standadiserade. Vid tillverkningen av extraktet PI 82 låter man färska pollen och pistiller reagera i laboratoriemiljö där man efterliknar befruktningsprocessen varvid framför allt SOD (superoxiddismutas) och SOD-liknande substanser med en kraftig antioxidativ effekt bildas. Dessa ger skydd mot de fria radikaler som skadar de biologiska processerna. GC FEM-extraktet tillverkas i en unik process som gör det möjligt att utvinna de aktiva ingredienserna innanför det kompakta skal som omger pollenkornet. GC FEM innehåller flavonoider. Royal jelly innehåller pantotensyra (vitamin B5) som motverkar stress, trötthet och sömnbesvär. Deklaration: Femal tabletter innehåller 60 mg PI 82 pollen/pisillextrakt, 18 mg GC FEM pollenextrakt, 3 mg Royal jelly (frystorkad bidrottninggele). HJälpemnen är mikrokristallinsk cellulosa, dikalciumfosfat, E-vitamin (4,95 mg), magnesiumstearat, schellack, kiseldoxid och talk. Ellers står det at; "Femal är registrerat naturmedel nr. 95-5292. Har ej genomgått för läkemedel föreskriven kontroll. Femal har utvecklats och marknadsförs av Natumin AB, Huskvarna. Kjære anom, Såvidt jeg kjenner til er pollenekstrakter kraftige antioksidanter og jeg har også mistanke om at de kan påvirke hormonsystemet. Det er nemlig gjort dobbeltblindstudier som visser effekt mot prostatabesvær hos menn. Såvidt jeg kjenner til er det ikke gjort gode sudier som viser effekt på kvinner. Det finnes også produkter med bidronninggele etc i Norge også, men min erfaring er at effekten ikke er så stor. Den best dokumenterte planten ved samme problemstilling er Cimicifuga eller Black cohosh på engelsk. Den brukes svært mye i utlandet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39002-femal/#findComment-147958 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.