Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Om tre uker skal jeg ut å reise. Skal på en rundreise i Asia. Det blir en spennende tur med forhåpentligvis mange fine opplevelser.

Men her sitter jeg, vekta viser noen kilo for mye, jeg har vært lat og latt kroppen forfalle og jeg føler virkelig for en oppussing før turen. Men hva kan en utrette på 3 uker? Jeg trenger å være i normal god form på turen. Og jeg vil jo gjerne se litt vel ut også.

Noen som kan gi meg noen tips?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/390139-i-form-p%C3%A5-3-uker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 3 uker er det så og si ikke stort du får gjort.

Men det du kan gjøre er å jogge som ett helvete i de ukene du har igjen, så blir i alle fall kondisjonen litt bedre.

Det finnes ingen vidunderkurer for pen kropp eller å være i god form, det eneste som nytter er å riktig matinntak og trening jevnt over hele året.

Gjest slllllllllllllllank

Du går fort ned i vekt bare ved å spise mindre hver dag. Pass på å spise ca. 1200 kalorier hver dag med regelmessige måltider - dvs frokost, lunsj, middag og en bitteliten kvelds, samt mellommåltider. Iform.nu har en fin kostdagbok jeg brukte og den funka utrolig bra, rørte knapt godterier da pga jeg så med en gang hvor mye f.eks. en kjeks ødela kaloriregnskapet :D Og jeg så fordelen ved å trene, da fikk man bonuskalorier :-)

Tren kondisjon et par ganger i uka samt styrke et par ganger i uka (dvs trening annenhver dag) og fokuser på rumpe, lår og mage der de største musklene sitter - de har mye å si for forbrenningen :-) og drikk mye vann, unngå kaloriholdig drikke.

Gjest hurtig-råd

Da jeg droppet alt brød, ris, pasta, mel og sukker og kunstig sukker i tre uker, gikk jeg faktisk ned 2 kg pr uke (uten jogging). Du må erstatte dette med rikelig med grønnsaker (kokt, bakt eller rå), kjøtt, fisk, kylling og egg. Samt litt frukt (ikke for mye). Da vil du garantert både gå ned i vekt og føle deg bedre.

Hvis du i tillegg går en halvtimes tur hver dag, og gjerne jogger noe av tiden, vil du også bli i bedre form.

Men det du kan gjøre er å jogge som ett helvete i de ukene du har igjen, så blir i alle fall kondisjonen litt bedre.

Det finnes ingen vidunderkurer for pen kropp eller å være i god form, det eneste som nytter er å riktig matinntak og trening jevnt over hele året.

Men man kan vel gå ned et par kg på 3uker? Noen ganger er det nok for å føle seg litt bedre! Litt mindre stramming av buksen feks:)

Satser i alle fall på det selv etter spise-påske..

Annonse

Jogging er utrolig god trening, men jeg vil ikke anbefale en helt utrent person å starte så hardt.

Tro meg, jeg snakker av erfaring.

Etter daglige joggeturer i 14 dager har jeg nå slitt med beinhinnebetennelse i begge leggene i 4 uker. VELDIG kjedelig! Får vondt med en gang jeg jogger litt, og må nå i stedet gå på ski/sykle/svømme. Savner joggeturer, så jeg jogger fortsatt en gang pr uke. Tror ikke det er lurt, for verker etterpå..

Tror det er lurt å starte med feks 1-2 joggeturer (ikke på asfalt) pr uke en stund, før man gradvis trapper opp løpingen.

Da jeg droppet alt brød, ris, pasta, mel og sukker og kunstig sukker i tre uker, gikk jeg faktisk ned 2 kg pr uke (uten jogging). Du må erstatte dette med rikelig med grønnsaker (kokt, bakt eller rå), kjøtt, fisk, kylling og egg. Samt litt frukt (ikke for mye). Da vil du garantert både gå ned i vekt og føle deg bedre.

Hvis du i tillegg går en halvtimes tur hver dag, og gjerne jogger noe av tiden, vil du også bli i bedre form.

Signerer denne!

Jeg merket stor forskjell etter tre uker da jeg startet opp for 6 uker siden. Gikk ned nesten 2 kg på 3 uker, og ble mye strammere i fisken. Anbefales!

Gjest prust

Jogging er utrolig god trening, men jeg vil ikke anbefale en helt utrent person å starte så hardt.

Etter daglige joggeturer i 14 dager har jeg nå slitt med beinhinnebetennelse i begge leggene i 4 uker. VELDIG kjedelig! Får vondt med en gang jeg jogger litt, og må nå i stedet gå på ski/sykle/svømme. Savner joggeturer, så jeg jogger fortsatt en gang pr uke. Tror ikke det er lurt, for verker etterpå..

Tror det er lurt å starte med feks 1-2 joggeturer (ikke på asfalt) pr uke en stund, før man gradvis trapper opp løpingen.

Så kjedelig med beinhinnebetennelse! Sykling, ski og svømming er nok mer skånsomt enn jogging ja. Håper du kommer deg raskt.

Jeg nyter fremdeles skiføret - hadde en fantastisk treningstur i går (skøyting) med mann og sønn, og skal avgårde igjen i morgen.

Veide meg i går morges, og hadde faktisk gått ned noen hundre gram i løpet av påska :-)

Det var det som var poenget mitt, altså det er lite å gjøre på 3 uker, det er altfor kort tid til å kunne gjøre vidunderforbedringer:-)

Men man kan vel gå ned et par kg på 3uker? Noen ganger er det nok for å føle seg litt bedre! Litt mindre stramming av buksen feks:)

Satser i alle fall på det selv etter spise-påske..

Nja, 3 uker er veldig kort tid til å gjøre store underverker på, det burde nok ha blitt tenkt på før. Klart det er mulig å gå ned 3 kg på den tiden som er igjen.

Men det viktigste er likevel å ta tak nå og fortsette å trene også etter de 3 ukene, legge opp til faste treningsdager i uka og holde det og det skal ha førsteprioritet.

Så kommer både formen og formene sigende etter hvert. Ikke dumt å bli litt fast i fisken, bra å se på og godt å ta i:-)

Gjest brutusus

Gå en halvtime/time i godt tempo hver dag. Er du utrent får du god effekt av gåturer i tre uker. Du blir sterkere og mer utholdende. Legg i tillegg til en til to intervalløkter i uka hvor du går en hard bakke/trapper (under den daglige turen). Lengden på trappa/bakkene bør gjøre at du går hardt i 3-4 minutter og spaserer den ned. Gjør dette 4 ganger, slik at du får ca 4x4min. Er du noe trent kan du jogge i stedet for å gå en tur eller to.

Selv har jeg hatt god effekt av å droppe ca 1500 kalorier i uka for å gå ned i vekt. Det betyr ca én dag mindre med inntak av kalorier i uka. Jeg spiser hver dag, men spiser altså ca 250 kalorier mindre hver dag :). Dette har jeg gått raskt ned i vekt på

God tur!.

Nja, 3 uker er veldig kort tid til å gjøre store underverker på, det burde nok ha blitt tenkt på før. Klart det er mulig å gå ned 3 kg på den tiden som er igjen.

Men det viktigste er likevel å ta tak nå og fortsette å trene også etter de 3 ukene, legge opp til faste treningsdager i uka og holde det og det skal ha førsteprioritet.

Så kommer både formen og formene sigende etter hvert. Ikke dumt å bli litt fast i fisken, bra å se på og godt å ta i:-)

Ja, enig i det, men for meg har den mentale biten en del å si også. Altså nå har jeg vært flink i 3 uker, er i gang-kontra det å fortsette som før.

Selv har jeg et 8-ukers perspektiv og håper motivasjonen holder. Treningen går bra, men sliiiiiter med å få kostholdet bra i helgene...

Annonse

Ja, enig i det, men for meg har den mentale biten en del å si også. Altså nå har jeg vært flink i 3 uker, er i gang-kontra det å fortsette som før.

Selv har jeg et 8-ukers perspektiv og håper motivasjonen holder. Treningen går bra, men sliiiiiter med å få kostholdet bra i helgene...

Du får bli med meg å trene så skal jeg kjøre deg skikkelig:-)

Om du sliter litt med matinntaket i helgene så er ikke det så ille, hvis du holder deg i skinnet ellers i uka.

Du får bli med meg å trene så skal jeg kjøre deg skikkelig:-)

Om du sliter litt med matinntaket i helgene så er ikke det så ille, hvis du holder deg i skinnet ellers i uka.

Jeg er klar :) Ble kjørt hardt av pt i dag, som mener jeg ikke presser meg nok.

Kostholdet glir dessverre helt ut.. Det er fest! Så nå er det skjerpings!! Kyllingfilet, kesam og grønnsaker here we come..

Jeg er klar :) Ble kjørt hardt av pt i dag, som mener jeg ikke presser meg nok.

Kostholdet glir dessverre helt ut.. Det er fest! Så nå er det skjerpings!! Kyllingfilet, kesam og grønnsaker here we come..

Da skulle du ha blitt med i dag, jeg kjørte ei økt i dag som kjennes godt i kroppen:-)

Jeg henter deg neste uke:-)

Gjest sangsol

Da skulle du ha blitt med i dag, jeg kjørte ei økt i dag som kjennes godt i kroppen:-)

Jeg henter deg neste uke:-)

Har også kjørt en hard økt i går. Så i dag sliter jeg med å gå i trapper, og å sitte.

Løste opp litt på problemet med å sykle meg en liten tur. Føles bedre, selv om jeg fremdeles er støl.

*treningsglad*

Har også kjørt en hard økt i går. Så i dag sliter jeg med å gå i trapper, og å sitte.

Løste opp litt på problemet med å sykle meg en liten tur. Føles bedre, selv om jeg fremdeles er støl.

*treningsglad*

Hehe, da trener du normalt ikke så hardt da i og med at du ble sååå støl:-)

Men veldig bra, det skal kjennes og du trener riktig. Du skal presse deg litt ekstra for å få fremgang, hvis ikke blir det fort vedlikeholdstrening.

Jeg blir sjeldent støl, men kjenner det veldig godt i kroppen etter ei økt. Så sover jeg godt natta etter:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...