Gjest Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 27.nov-12: Celleprøve hos gynekolog inkl innvending UL. 4.des-: innkalt til utvidet prøve grunnet celleforandringer. Blir så henvist til konisering i januar 13. 7.jan-13: finner ut at jeg er gravid. Tar kontakt m St. Olavs, får beskjed om å møte som avtalt likevel. 16.jan-13: får UL før inngrep. Finner ut at foster er 11+4 uker. Ergo unnfanget FØR første besøk hos GU (ca 26/10). Gjennomgår så konisering i narkose. Får fjernet "middels høy con", 4g. Får kraftig, illeluktende gulbrun utflod påfølgende dager (varer til kirurgisk abort blir gjennomført). Har også moderate smerter i underlivet. Mensmurring. Kobler det til inngrepet. 20/1: lett blødning i utflod (blodspor) 22/1: kontakter legevakt grunnet bekymringer. Ingen tester tas, da han mener det er unødvendig og "ikke noe man kan gjøre uansett så tidlig i svangerskapet". 24/1: time hos fastlege. Måler kun blodtrykk og fyller ut graviditetskort. Ingen tester tas. Jeg prøver å spørre om litt ang inngrepet og veien videre. Får beskjed om at "hun ikke har tid nå, jeg kan få ny time i neste uke". 25/1: får krangla meg inn til en annen lege. Div blodprøver tas (tror de "normale" ved svangerskap). Finner ikke fosterlyd. Blir på eget initiativ henvist til UL hos min gyn. 25-26/1: sterke smerter i underliv. Vondt å sitte, ligge (spes på siden), bevege seg, smerter ved vannlating. 29/1: UL hos gyn. Alt bra etter inngrepet. Finner avdødt foster. MA konstantert. Blir henvist videre til sykehus for medisinsk abort. Natt til 30/1: STERKE smerter i underliv. Foster kommer ut. Lite blod, en del slim. 30/1: møter på sykehus som avtalt. Får cytotec. Må gjenta prosedyren 3 ganger uten resultat. 16 timer senere får jeg utskrapning. Ingen blødning i ettertid. 25/2: positiv eggløsningstest 8.-11/3: spotting/svak blødning av friskt blod 16, 18/3: spotting/svak blødning friskt blod (merkes etter samleie) 19/3: spotting/svak blødning friskt blod 22/3: positiv eggløsningstest, negativ graviditetstest 25/3: spotting/svak blødning friskt blod. (Hadde samleie dagen før) 26/3: svak blødning. Sterkere enn spottingen tidligere, men ikke i nærheten av mens. 27/3: spotting (etter samleie) 29/3: spotting (etter samleie) 30/3: moderat blødning, sterkere enn spotting. Oppdages etter fysisk aktivitet (skitur) over 5-6 timer. "Gir seg for dagen" etter at jeg tar det med ro igjen. 1/4: negativ graviditetstest Mine spørsmål blir da: 1: Hva kan de sterke smertene jeg kjente ha vært? Og hvorfor ville ingen av legene ta meg på alvor? 2: hadde koniseringen noe med MA å gjøre? Ble "lovd" at inngrepet var trygt å ta. 3: hvorfor så ikke gyn. at jeg var gravid på innvendig UL. Jeg var i følge UL senere ca 5 uker på vei på det tidspunktet. 4: hvorfor fikk jeg ingen blødninger etter utskrapning? Sykepleierne sa jeg kunne forvente en menstruasjonslignende blødning i 1-2 uker. Har prøvd å ringe sykehuset for å spørre om smerter i magen i ettertid (fikk til svar at det var nok bare luftsmerter) og ang manglende blødning/spotting over lengre tid i etterkant og fikk vite at "dersom du ikke snart får mensen kontakt fastlege". Spurte også om å få komme til en kontroll el. lignende, men fikk til svar at det "sikkert ikke var nødvendig". 5: hva kommer denne spottingen av? Kan det rett og slett være/ha vært mensen..? Er redd det skal være rester igjen etter utskrapningen, men kirurgen sa de hadde sjekket med UL og at alt var kommet ut. 6: vil så gjerne prøve å bli gravid igjen! Når kan vi starte med det? Bruker ingen prevensjon nå. Bør jeg ta et brett med ppiller for å evt stabilisere syklusen min igjen..? 7: Gynekologen min sa at det burde tas en blodprøve av meg i forbindelse med abortinngrepet for å sjekke rhesus. Så vidt jeg vet ble ikke dette gjort (i våken tilstand). Er det for sent å be om en slik prøve nå? Beklager langt innlegg, men jeg har så mange tanker og spørsmål som surrer i hodet! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/390140-spottingmens-i-etterkant-av-konisering-og-ma/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.