Gå til innhold

Spotting/mens i etterkant av konisering og MA


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

27.nov-12: Celleprøve hos gynekolog inkl innvending UL. 4.des-: innkalt til utvidet prøve grunnet celleforandringer. Blir så henvist til konisering i januar 13. 7.jan-13: finner ut at jeg er gravid. Tar kontakt m St. Olavs, får beskjed om å møte som avtalt likevel. 16.jan-13: får UL før inngrep. Finner ut at foster er 11+4 uker. Ergo unnfanget FØR første besøk hos GU (ca 26/10). Gjennomgår så konisering i narkose. Får fjernet "middels høy con", 4g. Får kraftig, illeluktende gulbrun utflod påfølgende dager (varer til kirurgisk abort blir gjennomført). Har også moderate smerter i underlivet. Mensmurring. Kobler det til inngrepet. 20/1: lett blødning i utflod (blodspor) 22/1: kontakter legevakt grunnet bekymringer. Ingen tester tas, da han mener det er unødvendig og "ikke noe man kan gjøre uansett så tidlig i svangerskapet". 24/1: time hos fastlege. Måler kun blodtrykk og fyller ut graviditetskort. Ingen tester tas. Jeg prøver å spørre om litt ang inngrepet og veien videre. Får beskjed om at "hun ikke har tid nå, jeg kan få ny time i neste uke". 25/1: får krangla meg inn til en annen lege. Div blodprøver tas (tror de "normale" ved svangerskap). Finner ikke fosterlyd. Blir på eget initiativ henvist til UL hos min gyn. 25-26/1: sterke smerter i underliv. Vondt å sitte, ligge (spes på siden), bevege seg, smerter ved vannlating. 29/1: UL hos gyn. Alt bra etter inngrepet. Finner avdødt foster. MA konstantert. Blir henvist videre til sykehus for medisinsk abort. Natt til 30/1: STERKE smerter i underliv. Foster kommer ut. Lite blod, en del slim. 30/1: møter på sykehus som avtalt. Får cytotec. Må gjenta prosedyren 3 ganger uten resultat. 16 timer senere får jeg utskrapning. Ingen blødning i ettertid. 25/2: positiv eggløsningstest 8.-11/3: spotting/svak blødning av friskt blod 16, 18/3: spotting/svak blødning friskt blod (merkes etter samleie) 19/3: spotting/svak blødning friskt blod 22/3: positiv eggløsningstest, negativ graviditetstest 25/3: spotting/svak blødning friskt blod. (Hadde samleie dagen før) 26/3: svak blødning. Sterkere enn spottingen tidligere, men ikke i nærheten av mens. 27/3: spotting (etter samleie) 29/3: spotting (etter samleie) 30/3: moderat blødning, sterkere enn spotting. Oppdages etter fysisk aktivitet (skitur) over 5-6 timer. "Gir seg for dagen" etter at jeg tar det med ro igjen. 1/4: negativ graviditetstest Mine spørsmål blir da: 1: Hva kan de sterke smertene jeg kjente ha vært? Og hvorfor ville ingen av legene ta meg på alvor? 2: hadde koniseringen noe med MA å gjøre? Ble "lovd" at inngrepet var trygt å ta. 3: hvorfor så ikke gyn. at jeg var gravid på innvendig UL. Jeg var i følge UL senere ca 5 uker på vei på det tidspunktet. 4: hvorfor fikk jeg ingen blødninger etter utskrapning? Sykepleierne sa jeg kunne forvente en menstruasjonslignende blødning i 1-2 uker. Har prøvd å ringe sykehuset for å spørre om smerter i magen i ettertid (fikk til svar at det var nok bare luftsmerter) og ang manglende blødning/spotting over lengre tid i etterkant og fikk vite at "dersom du ikke snart får mensen kontakt fastlege". Spurte også om å få komme til en kontroll el. lignende, men fikk til svar at det "sikkert ikke var nødvendig". 5: hva kommer denne spottingen av? Kan det rett og slett være/ha vært mensen..? Er redd det skal være rester igjen etter utskrapningen, men kirurgen sa de hadde sjekket med UL og at alt var kommet ut. 6: vil så gjerne prøve å bli gravid igjen! Når kan vi starte med det? Bruker ingen prevensjon nå. Bør jeg ta et brett med ppiller for å evt stabilisere syklusen min igjen..? 7: Gynekologen min sa at det burde tas en blodprøve av meg i forbindelse med abortinngrepet for å sjekke rhesus. Så vidt jeg vet ble ikke dette gjort (i våken tilstand). Er det for sent å be om en slik prøve nå? Beklager langt innlegg, men jeg har så mange tanker og spørsmål som surrer i hodet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...