Gå til innhold

Tyder det på intelligens å ikke vite at nysgjerrig skrives uten k?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dersom det i det hele tatt tyder på noe, må svaret være nei.

En kan kanskje til og med driste seg til å si at den delen av hjernen som lagrer de parate ordbildene er dysfunksjonell? Hvilken del av hjernen er det forresten? Eller kanskje det går på selektiv hukommelse... Men i så fall tyder det på en rimelig stor karakterbrist, når en uten videre feier de parate ordbildene under teppet.

Annonse

Sånne megaintelligente mennesker som oss selv har selvsagt aldri øynet muligheten for å skrive det nevnte ordet med en k i seg. Ikke før dol.

Men hva med og gå rundt å si "ha det" til folk da? Ha hva? Nei, et sted må man sette ned foten!

Sånne megaintelligente mennesker som oss selv har selvsagt aldri øynet muligheten for å skrive det nevnte ordet med en k i seg. Ikke før dol.

Men hva med og gå rundt å si "ha det" til folk da? Ha hva? Nei, et sted må man sette ned foten!

Er det bedre med hade, da?

Hehe...

Du skriver:

"Men hva med og gå rundt å si "ha det" til folk da?"

Det korrekte er:

Men hva med å gå rundt og si "ha det" til folk da?

Hehe;-) *humrer*

Du skriver:

"Men hva med og gå rundt å si "ha det" til folk da?"

Det korrekte er:

Men hva med å gå rundt og si "ha det" til folk da?

Hehe;-) *humrer*

Så flink du er musiker! Det er jammen ikke ofte du tar de der små luringene jeg legger ut til deg ;-)

Annonse

Jeg mottar rett som det er mailer fra mennesker som skriver følgende: intrisant, inntresant, inntresert osv.

Skrivefeil er en ting, men å ikke vite hvordan vanlige norske ord skrives, er helt på trynet!

I barnehagen skriver personalet både fastelaven, værre og penal slik.

Jeg blir sprø!

Jeg mottar rett som det er mailer fra mennesker som skriver følgende: intrisant, inntresant, inntresert osv.

Skrivefeil er en ting, men å ikke vite hvordan vanlige norske ord skrives, er helt på trynet!

I barnehagen skriver personalet både fastelaven, værre og penal slik.

Jeg blir sprø!

Helt enig!

He,he og hei:-) Jeg mener ja!!...og nei.

Jeg skriver det nesten konstant med k.Har alltid hatt en drøss med skrivefeil,og engang fikk norskfrøken helt hetta av meg. Hun tok meg fatt foran hele klassen,og mente at jeg, som var så nyskjerrig :-) burde skrive det rett. Og la videre ut om mennesker uten den nødvendige kunnskap osv osv...Ble så sinna at jeg nekta, og det har hengt i meg siden. Noen ganger hender det at jeg slurver, og skriver det rett.Eller, om jeg må ha det ordet med i et brev for jobben.

Siden da, har folk i min omgangskrets heller lagt merke til det om det er uten k, enn med.

Jada, jeg er litt sær, sta og rar!!

Ellers bryr jeg meg ikke så mye om det er en feil her og der, iallefall ikke på dol, eller mailer sendt i full fart. Da er det værre at lærere, som jeg leste, ikke skriver rett. Tragisk er det.

Jeg derimot, er baaaaaare sKjarmerende med mine små feil:-)

Dette er jo direkte pinlig. Jeg som var så god i rettskrivning er nå i totalt forfall.

Må tenke meg om på flere ord som jeg HAR kunnet før!

Hva skjer!

*ser vilt rundt seg*

Læn dæ tebake å slapp a`.!!!

De` e da ikkje jordas uinnergang om de` kommer en feil sånn i ny og ne.

Drit i de` du, de finnes mye værre ting enn å ikkje vite førskjell på å /og.

Dessuten, ka sku de ha gjort de som lika å rett på oss ainner? :-)

Som dæm sir på Sænja, "Ka farsken sku vi ha gjort uten have`, bært båtan?"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...