Gå til innhold

Værprofet: Varm og fin sommer

Anbefalte innlegg

Gjest pjocken

http://www.oa.no/nyheter/article6469930.ece

"– Det meste taler for at vi endelig vil få en skikkelig sommer med mye finvær og varme. For det første har vi nå hatt så mange dårlige sommere på rad at vi er nær en skikkelig fin. For det andre er abborfinnene slik at det tyder på en sommer de fleste kan si seg fornøyd med."

Utrolig at man kan se slikt på abborfinner. Da lærte man noe nytt i dag og!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/390263-v%C3%A6rprofet-varm-og-fin-sommer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg minner om at VG varslet "tidenes drømmesommer" eller noe i den dur, for temmelig nøyaktig et år siden. Husker ikke om det var basert på statistikk eller "sikre tegn", men de gledet seg i hvert fall litt for tidlig.

Østlendinger er bortskjemte når det gjelder sommervær. Men

for all del - det kan gjerne regne mindre enn i fjor. Jeg liker teorien om at en ordentlig vinter med langvarig kulde og snø følges av en ordentlig sommer, så jeg er optimist inntil videre ;-)

Gjest prust

Jeg minner om at VG varslet "tidenes drømmesommer" eller noe i den dur, for temmelig nøyaktig et år siden. Husker ikke om det var basert på statistikk eller "sikre tegn", men de gledet seg i hvert fall litt for tidlig.

for all del - det kan gjerne regne mindre enn i fjor. Jeg liker teorien om at en ordentlig vinter med langvarig kulde og snø følges av en ordentlig sommer, så jeg er optimist inntil videre ;-)

'' Jeg liker teorien om at en ordentlig vinter med langvarig kulde og snø følges av en ordentlig sommer, så jeg er optimist inntil videre ;-)

''

Får satse på det!

Jeg mener å huske at det nesten hvert år tidlig om våren spås drømmesommer, og at dette så endres til spådom om drittsommer en gang i løpet av juni.

Annonse

''så mange dårlige sommere på rad at vi er nær en skikkelig fin''

Fin logikk. Det dårlige været brukes opp, lissom?

Det er klart at det etter mange dårlige sommere til slutt vil komme en fin, med det er ikke _fordi_ det har vært mange dårlige sommere...

Hei,

Her er vi i ferd med å legge bak oss den fineste vinteren i manns minne og vel så det.

Siden begynnelsen på januar har det knapt vært nedbør, og fine soldager i massevis.

Med en så flott vinter- kan en lett tåle en dårlig regnfull sommer, men regnet kan jo heller komme i mai og utpå høsten. Men hele 2013 kan jo bli særdeles tørt...noe jeg ikke akkurat håper da det vil resultere i store problem med å framskaffe både nok vinterfôr og sommerbeite til melkekuene mine.

Mrs. Wallace

''Jeg liker teorien om at en ordentlig vinter med langvarig kulde og snø følges av en ordentlig sommer, så jeg er optimist inntil videre ;-)''

Jeg er egentlig optimist hvert år, jeg, for det er uansett mye hyggeligere å glede seg til noe enn det motsatte. ;)

Men så skal det sies at jeg er lett å glede mht sommerhygge. Det bør man nesten være når man baserer seg på å feriere i Norge.

''Jeg liker teorien om at en ordentlig vinter med langvarig kulde og snø følges av en ordentlig sommer, så jeg er optimist inntil videre ;-)''

Jeg er egentlig optimist hvert år, jeg, for det er uansett mye hyggeligere å glede seg til noe enn det motsatte. ;)

Men så skal det sies at jeg er lett å glede mht sommerhygge. Det bør man nesten være når man baserer seg på å feriere i Norge.

''Men så skal det sies at jeg er lett å glede mht sommerhygge. Det bør man nesten være når man baserer seg på å feriere i Norge.''

Veldig enig ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...