Gå til innhold

Meanwhile, in the USA: Rasisme

Anbefalte innlegg

Det er egentlig helt utrolig at man, i 2013, faktisk har slike problemer i USA:

http://www.addictinginfo.org/2013/04/04/rejecting-racism-georgia-high-schoolers-demand-their-first-ever-integrated-prom-video/

De kjemper for å ha sin første integrerte prom - altså, både svarte og hvite sammen.

I 2013!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/390295-meanwhile-in-the-usa-rasisme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nord og ned

''Det er egentlig helt utrolig at man, i 2013, faktisk har slike problemer i USA:''

Må bare være overraskende for deg. Selv har jeg mange ganger påpekt at du tar fulstendig feil når du gang etter gang har påstått at USA er et glimrende eksempel på hvor godt multikuli fungerer.

Gjest old man

Jeg arbeider lange perioder der, og har åpne både ører og øyner. Dette overrasker ikke meg i det hele tatt.

Du har talt mange ganger hvor greit ting fungerer i USA.

USA har vært, og fortsatt er selve rasismens hjemland skjønner du.

Rosa Parker er død, men ikke rasismen.

Jeg arbeider lange perioder der, og har åpne både ører og øyner. Dette overrasker ikke meg i det hele tatt.

''Jeg arbeider lange perioder der, og har åpne både ører og øyner. Dette overrasker ikke meg i det hele tatt.

USA har vært, og fortsatt er selve rasismens hjemland skjønner du. Rosa Parker er død, men ikke rasismen. – old man''

Jeg er da også i USA, og ting går fremover der også. At man i enkelte grupper har antikverte holdninger til muslimer, jøder, svarte, osv. er noe man forventer et sted som er så stort og variert som USA.

Samtidig ser man at det går fremover i USA også. Heldigvis.

Nord og ned

''Jeg arbeider lange perioder der, og har åpne både ører og øyner. Dette overrasker ikke meg i det hele tatt.

USA har vært, og fortsatt er selve rasismens hjemland skjønner du. Rosa Parker er død, men ikke rasismen. – old man''

Jeg er da også i USA, og ting går fremover der også. At man i enkelte grupper har antikverte holdninger til muslimer, jøder, svarte, osv. er noe man forventer et sted som er så stort og variert som USA.

Samtidig ser man at det går fremover i USA også. Heldigvis.

La oss håpe at du har lært: Det finnes ikke noe vellykket multikulturellt samfunn noe sted.

Drømmen din om Disneyland vil alltid forbli nettopp en drøm.

Gjest lauring

La oss håpe at du har lært: Det finnes ikke noe vellykket multikulturellt samfunn noe sted.

Drømmen din om Disneyland vil alltid forbli nettopp en drøm.

''Det finnes ikke noe vellykket multikulturellt samfunn noe sted.''

Se opp, for nå smeller han nok Nord-Korea kortet i bordet.

Annonse

Nord og ned

''Det finnes ikke noe vellykket multikulturellt samfunn noe sted.''

Se opp, for nå smeller han nok Nord-Korea kortet i bordet.

Hehe. ja det kommer nok som vanlig, sammen med gale påstander om Sør-Korea. I hans røde øyne var tydligvis det multietniske Sovjetunionen en diger suksess også.

USA, ett av verdens mest segregerte land.

Deler av USA er fint integrert, men de tilbakestående stedene hvor Republicans står sterkt, vil det ta noe mer tid. Det du ser i linken er bevs på at dette skjer.

Heldigvis har det hvite maskuline mindretallet nå også mistet mye av makten, så det vil gå raskere.

Nord og ned

Deler av USA er fint integrert, men de tilbakestående stedene hvor Republicans står sterkt, vil det ta noe mer tid. Det du ser i linken er bevs på at dette skjer.

Heldigvis har det hvite maskuline mindretallet nå også mistet mye av makten, så det vil gå raskere.

''men de tilbakestående stedene hvor Republicans står sterkt''

Enda flere feilkoblinger i ditt hode. Hvor mange slike er det egentlig?

Er det republikansk flertall i e.g. Detroit også? hvor hvite knapt kan gå på gata uten å bli utsatt for hatrelatert vold og overfall utført av negere.

Annonse

Gjest lauring

Ja, selvfølgelig er dette de "hvite maskuline" sin skyld.

Ja, selvfølgelig er dette de "hvite maskuline" sin skyld.

''Ja, selvfølgelig er dette de "hvite maskuline" sin skyld. – lauring''

Ja, det er hvite, kristne menn som har hatt makten i USA de siste mange årene, og derfor selvsagt har mye av ansvaret.

Foreslår du sjekker et bilde av republikanerne i Kongressen eller Senatet, og ser hvor mange "andre" du finner.

Nord og ned

''Ja, selvfølgelig er dette de "hvite maskuline" sin skyld. – lauring''

Ja, det er hvite, kristne menn som har hatt makten i USA de siste mange årene, og derfor selvsagt har mye av ansvaret.

Foreslår du sjekker et bilde av republikanerne i Kongressen eller Senatet, og ser hvor mange "andre" du finner.

Vi vet at du ikke liker demokrati. Noe nytt ellers?

Jeg har også bodd og jobba i USA; har familie der og reiser dit med ujevne mellomrom. Ingen av mine amerikanske familiemedlemmer, slektninger, venner eller bekjentskaper kjenner seg igjen i dette. Slekta vår er nok "mixed breed, men dog... Har aldri hørt om segregering ift skoleball - jeeeezees....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...