Gå til innhold

Trenger andres mening - barneopprdragelse

Anbefalte innlegg

Gjest togli

Jeg kjenner det stritter imot når tolv (snart 13)-åringen vil sette seg i senga, under dyna, for å surfe på nettet etter skoletid f.eks.

Storesøstra som snart fyller 16 gjør også dette, men jeg føler hun er så stor at hun selv må velge (jeg flytta hjemmefra da jeg var like gammel som henne, og var min egen "sjef";))

Hva tenker dere om "problematikken"? Det er mulig det er jeg som har et problem med dette, og at alle andre tenker det er helt greit? For min del tenker jeg at det virker så sløvt å ligge/sitte i senga på ettermiddagstid for å surfe? Jentungen har ellers sunne interesser og sitter aldri veldig lenge i gangen på nettet....

Synspunkter?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/390329-trenger-andres-mening-barneopprdragelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

6

• cathlin

4

• Lillemus

3

• Kalevaala

3

Mest aktive i denne tråden

mariaflyfly

Ah. Kjent problematikk. Jeg kjenner jeg også har et problem med at 14-åringen kryper under dyna som en middels 90-åring og finner fram laptopen. Grrr...

Så lenge leksene er unnagjort først, prøver jeg å svelge det. Ihvertfall en stund.

Annonse

Gjest togli

Ser ikke hva som er problemet? er det fordi hun surfer på nett,eller bruker for mye tid på nett? Visst lekser og alt er gjort, hadde jeg ikke tatt dette som et problem :)

Fordi hun ligger i senga på dagtid.... Senga skal visst primært brukes til soving :P

Gjest togli

Ah. Kjent problematikk. Jeg kjenner jeg også har et problem med at 14-åringen kryper under dyna som en middels 90-åring og finner fram laptopen. Grrr...

Så lenge leksene er unnagjort først, prøver jeg å svelge det. Ihvertfall en stund.

Puh, godt jeg ikke er den eneste.... Jeg fikser ikke sofagriser heller, så sikkert der problemet ligger :P

Men ser av kommentarene her at jeg bør tåle at hun ligger i senga på dagtid ;)

nitty-gritty

Her storkoser ungene seg om de får krype under mammas og pappas dyne og surfe på nettet/spille dataspill.

Jeg ser ingenting galt i det. Det hender ofte jeg kryper under dyna for å lese en bok og kose meg. Jeg synes faktisk ikke dette er noe du kan/skal bestemme.

Annonse

Gjest togli

Er problemet at hun sitter i senga og gjør det eller at hun bruker tid på nettet? Jeg ser ikke noe problem med noen av delene... Ikke så lenge hun gjør det greit på skolen, har venner osv.

At hun ligger i senga på dagtid når hun er frisk.... men jeg skjønner at det nok er jeg som har et problem her ;)

Gjest togli

Her storkoser ungene seg om de får krype under mammas og pappas dyne og surfe på nettet/spille dataspill.

Jeg ser ingenting galt i det. Det hender ofte jeg kryper under dyna for å lese en bok og kose meg. Jeg synes faktisk ikke dette er noe du kan/skal bestemme.

Takk for synspunkt :) Tar det til etterretning :)

nitty-gritty

Puh, godt jeg ikke er den eneste.... Jeg fikser ikke sofagriser heller, så sikkert der problemet ligger :P

Men ser av kommentarene her at jeg bør tåle at hun ligger i senga på dagtid ;)

''Jeg fikser ikke sofagriser heller, så sikkert der problemet ligger :P''

Jeg synes sånne uttalelser er litt leie. Mennesker har forskjellig energi og trives best på mange forskjellige måter.

Gjest togli

Det er ikke det at du skulle ønske du kunne legge deg ned der selv? :-)

Haha, aldri i livet ;)) For meg ville dagen føltes ødelagt om jeg la meg i senga på dagtid. Orker det ikke når jeg er syk engang :P (sofaen er ok når jeg en sjelden gang er syk... mange år siden sist jeg var syk, så lite erfaring med det ;))

Gjest Shira :o)

Synes det er greitt jeg. Jeg kan også bruke senga som avslapping, surfer, leser osv. Ser at sambo også gjør det nå og da, får jo fred og ro på den måten.

Så her i huset er det lov, så lenge alt annet sosialt er på plass selvsagt.

Haha, aldri i livet ;)) For meg ville dagen føltes ødelagt om jeg la meg i senga på dagtid. Orker det ikke når jeg er syk engang :P (sofaen er ok når jeg en sjelden gang er syk... mange år siden sist jeg var syk, så lite erfaring med det ;))

Ok, du forbinder det med mye negativt skjønner jeg. Egentlig er jeg litt enig med deg, samtidig unner jeg folk å finne gode måter å slappe ordentlig av på i løpet av dagen, hvis det er det hun gjør.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...