Gå til innhold

Født i 1971 og ønsker barn..

Anbefalte innlegg

Gjest krakk

Er 42 år om noen måneder og har et sterkt ønske om å bli gravid.. Er det noen her inne som har erfaring eller hørt om andre i den alderen som har blitt gravide?

Er frisk, ungdommelig og har ellers alt på stell. Har 1 barn fra før..

Er det for seint? Eller er det ennå et lite håp..?

:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/390383-f%C3%B8dt-i-1971-og-%C3%B8nsker-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

En venninne som er tobarnsmor fikk første når hun var 41 og andre da hun var 43. En kollega fikk sistemann (foreløpig ;)) da hun var 46!

Så det er bare å prøve. Men mange har jo vanskeligheter med å bli gravide etter fylte 40. Om du allerede har prøvd en stund bør du kanskje snarest vurdere alternative metoder.

Gjest togli

Har ikke sett hva de andre svarer her...

Min mening er at så lenge du føler du har energi til det, er frisk og rask, så hvorfor ikke? Jeg kjenner til flere som har fått barn i begynnelsen av førtiåra:)

Jeg fylte nettopp 43 og føler meg sprekere enn noen gang, så jeg hadde ikke hatt problemer med å se for meg et barn til om jeg ikke følte jeg hadde nok med de tre jeg har fra før :)

En ting jeg nok ville tenkt på, er om barnet ville følt det hadde en "gammel" mor når det begynte på skolen.... men jaggu meg finnes det tredveåringer som ser eldre ut og virker eldre enn mange på femti - så jeg tror ikke det hadde blitt et stort problem ;)

Annonse

Vet om kvinner helt opp til 50 som har fått barn. Mine klubbvenninner snakker om mora til en klassevenninne som fikk sitt siste barn da hun var 50. Det samme skjedde min grandtante.Grandtante hadde mistet en ung datter i sykdom noen år tidligere, og var meget glad over å få en ny. Men hun trodde ikke på legen da han mente hun var gravid!

De siste årene har det vært stadig flere kvinner i 40-årene som får barn. Noen får sitt første så¨sent, andre får en etterpåklatt.

Vet om ei som var passert 40 da hun fikk sitt første barn, og så fikk hun 3 i rask rekkefølge. Alle barna var friske, og vokste opp til å bli flotte voksne. Hun levde til hun var godt over 80. Så det kan gå helt fint å få barn etter å ha fylt 40 :-)

Det er bare å prøve - gjerne litt mer seriøst enn å la tilfeldighetene råde.

Alle er veldig opptatt av at det er økt risiko for kromosomfeil på fosteret. Det stemmer, men risikoen er fremdeles liten. Et bitte lite tall som skal f.eks. tredobles, er fortsatt ikke noe stort tall. Den risikoen som virkelig er økt, er risikoen for spontanabort eller for at man ikke blir gravid i det hele tatt.

Jeg fikk mitt barn nr. to noen dager før jeg fylte 40. Vi strevde i mange år med med å få et søsken til den eldste, men den viktigste årsaken var dårlig sædkvalitet. Når jeg først ble gravid, var svangerskap, fødsel og alt det etterfølgende, fullstendig ukomplisert. Jeg hadde en spontanabort ett år før vi klarte den det ble barn av. Junior er fjorten år nå og er med på å holde meg forholdsvis ung og sprek ;-)

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...