Gå til innhold

Pillefri uke, tatt piller fordet

Anbefalte innlegg

Gjest smileey11

Hei! Jeg skulle egentlig ha en pillefri uke denne uken (den startet på mandag og skulle være over nå på mandag.) men så fant jeg plutseli ut at dette ikke var et bra tidspunkt og få mensen på, så på torsdag (etter 3 pillefrie dager) startet jeg på pillene igjen. Men senere samme kvelden fikk jeg mensen og den er her fortsatt, så nå lurer jeg på om jeg bare skal la vær og ta pillene i dag og i morgen og heller vente til mandag når jeg egentlig skulle starte igjen? (Tar dem ikke for og beskytte mot graviditet.) Hva vil forskjellen være hvis jeg venter til mandag nå eller fortsetter med pillene til mandag? Er jo blitt litt "hopping" i pillebrettet.. Skal jeg bare kaste pillene som er igjen etter de dagene jeg har tatt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/390384-pillefri-uke-tatt-piller-fordet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg foreslår - igjen - at du holder deg til den syklusen du har begynt på, enten fortsetter du ut brettet (nå har du begynt så jeg synes du skal det) eller så har du pillefri _uke_ (ikke bare noen dager). Sånn hopping som du driver med gir blødningsforstyrrelser nesten garantert.

Gjest Shira :o)

Har mensen først kommet i gang er det kanskje greitt med en pause. Du kan få ett kortere forløp, men dette er så individuelt. Ofte har en mindre blødninger generelt på p-piller (ulikheter her også selvsagt), men det kan ta noen månders bruk før du evnt. merker forskjell.

Du trenger ikke kaste pillene om det er like piller, som f.eks Yasmin, men er det ulike så må du starte på nytt brett. Er pillene like er det jo akkurat det samme i dem, slik at du selv velger når du vil ha pillefri uke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...