Gå til innhold

Rev lusket opp i barnevogna

Anbefalte innlegg

Gjest luskenderev

http://www.ht.no/incoming/article7353877.ece

''Baby sov, sjokkert mamma vitne:

Rev lusket opp i barnevogna

En skjelven mamma så at reven sto med forlabbene i vogna der babyen sov. Fallviltgruppa rykket ut med våpen.

nyheter>>

Tone AnitaKarlsen

Mobil: 970 81 434

Publisert: 05.04 2013 19:48 Sist oppdatert: 06.04 2013 08:37

Moren, som hadde den sovende babyen i vogna utenfor ytterdøra på Trondenes i Harstad, fikk plutselig en følelse av at hun måtte ut å se etter barnet, selv om det var stille i babysitteren som hun hadde på.

Advarer foreldre

Utenfor ble hun møtt av et syn som satte en skikkelig støkk i henne. Der sto en rev med forlabbene på trekket over ungen. Pleddet over nettingen var dratt av.

Moren prøvde å jage reven bort. Den flyttet seg bare så vidt og hun tok ungen inn, men reven kom tilbake og hun jagde den på nytt.

Moren, som ønsker å være anonym, kontaktet både politi og viltnemd. Nå advarer hun mot sikkerheten til barn i området.

Revejakt

Fredag ettermiddag kom fallviltgruppa i Harstad til Trondenes for å søke etter reven. Moren frykter at den er så nærgående fordi den blir matet av folk, og får støtte fra fallviltgruppa.

- Dette er helt unormalt. Reven skal være redd, og ikke tam. Når den oppsøker folk så kommer det av at den har blitt matet. Det henstiller vi nå på det sterkeste at man ikke gjør, sier Idar Kjøsnes i fallviltgruppa.

Kan aldri vite

Kjøsnes sier man aldri kan vite hva reven kan gjøre med en sovende baby.

- Jeg har aldri vært borti at normal, frisk rev har angrepet folk, men man vet aldri hva som kan skje, sier han.

Fallviltgruppa har tidligere vært flere ganger i området etter å ha blitt kontaktet av barnehagen, som også har sett rev i området.

''

Katter kan også være farlige.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/390407-rev-lusket-opp-i-barnevogna/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bør tilses

Ja, moren min advarte meg hele tiden om katter... de kan f.eks. legge seg over ansiktet til en sovende baby og kvele... eller klore opp babyen...

jeg turte aldri la ungen sove ute jeg, redd fremmede skulle ta vogna osv. Hadde den oppe på terassen, der hadde jeg oversikt og ingen klarte å komme seg opp så høyt da (i ørneutsatte områder må en vel passe på ang det og).

Gjest luskenderev

Ja, moren min advarte meg hele tiden om katter... de kan f.eks. legge seg over ansiktet til en sovende baby og kvele... eller klore opp babyen...

jeg turte aldri la ungen sove ute jeg, redd fremmede skulle ta vogna osv. Hadde den oppe på terassen, der hadde jeg oversikt og ingen klarte å komme seg opp så høyt da (i ørneutsatte områder må en vel passe på ang det og).

ja, huff...

Egentlig burde det vært et gitter å få kjøpt, som kan monteres over barnevognen, slik at dyr og fugler ikke kan komme til

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...