Gjest oslobasse Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 ''- Vi har mer enn nok norske kriminelle, om vi ikke også skal importere dem Jenny Klinge har sett seg lei på at utenlandske kriminelle har fri ferdsel inn og ut av Norge. I helgen vil hun kreve handling av Senterpartiets landsmøte. - Vi kan rett og slett ikke akseptere at mobil organisert kriminalitet fortsetter å spre seg. Vi må innføre drastiske tiltak for å stoppe kriminelle utlendinger allerede på grensen til Norge, sier stortingsrepresentant og justispolitiske talsmann Jenny Klinge. Hun peker på at en tredel av dem som i dag sitter i norske fengsler har utenlandsk statsborgerskap, og mener problemet har blitt verre for hvert nye land som har blitt medlem av grensesamarbeidet.'' http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=10115354 Bra at stadig flere politikere nå våkner, selv om dette lukter flesk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/390418-vil-stenge-norske-grenseoverganger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 ''Bra at stadig flere politikere nå våkner, selv om dette lukter flesk. – oslobasse'' Det er vel som å forby regn i Bergen! Jeg lurer på om ikke Oslo bør forby nordlendinger innreise? Sånn siden man holder på med ting som hører hjemme i historiens skraphaug. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/390418-vil-stenge-norske-grenseoverganger/#findComment-3465453 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nord og ned Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 ''Bra at stadig flere politikere nå våkner, selv om dette lukter flesk. – oslobasse'' Det er vel som å forby regn i Bergen! Jeg lurer på om ikke Oslo bør forby nordlendinger innreise? Sånn siden man holder på med ting som hører hjemme i historiens skraphaug. Hører grensekontroll til på historiens skraphaug? Hvor lite har du egentlig reist? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/390418-vil-stenge-norske-grenseoverganger/#findComment-3465460 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest old lady Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 ''Bra at stadig flere politikere nå våkner, selv om dette lukter flesk. – oslobasse'' Det er vel som å forby regn i Bergen! Jeg lurer på om ikke Oslo bør forby nordlendinger innreise? Sånn siden man holder på med ting som hører hjemme i historiens skraphaug. Nøyaktig hva er det Jenny Klinge sier som ikke er sant da sør? Skal vi late som disse problemene ikke er eksisterende/økende - kun fordi DU kommer da trekkende med rasismekortet, eller det mest brukte i det siste : fordom-kortet. Her hvor jeg bor, så "forsvinner" igrunnen det meste som ikke er fastspikret, og vi vet hvem de er. Det er østuropeiske bander som kjører rundt i stor stil. Sånn er det bare - enten du liker å høre dette eller ei. Snakk om saken, og ikke bland jøder, eller nordlendinger inn alle saker som diskuteres. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/390418-vil-stenge-norske-grenseoverganger/#findComment-3465509 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Nøyaktig hva er det Jenny Klinge sier som ikke er sant da sør? Skal vi late som disse problemene ikke er eksisterende/økende - kun fordi DU kommer da trekkende med rasismekortet, eller det mest brukte i det siste : fordom-kortet. Her hvor jeg bor, så "forsvinner" igrunnen det meste som ikke er fastspikret, og vi vet hvem de er. Det er østuropeiske bander som kjører rundt i stor stil. Sånn er det bare - enten du liker å høre dette eller ei. Snakk om saken, og ikke bland jøder, eller nordlendinger inn alle saker som diskuteres. ''Nøyaktig hva er det Jenny Klinge sier som ikke er sant da sør? Skal vi late som disse problemene ikke er eksisterende/økende - kun fordi DU kommer da trekkende med rasismekortet, eller det mest brukte i det siste : fordom-kortet. Her hvor jeg bor, så "forsvinner" igrunnen det meste som ikke er fastspikret, og vi vet hvem de er. Det er østuropeiske bander som kjører rundt i stor stil. Sånn er det bare - enten du liker å høre dette eller ei. Snakk om saken, og ikke bland jøder, eller nordlendinger inn alle saker som diskuteres. – old lady'' For det første, det er en knøttliten brøkdel av folk som passerer grensen som gjør noe kriminelt i Norge. Å stenge grensen på grunn av denne lille brøkdelen (som ville kommet seg inn i Norge uansett) er idioti. For det andre, innbrudd i hus er REDUSERT de siste årene, fra 2009. Det er bittelitt høyere i 2012 enn i 2011, men det er godt innenfor statistisk variasjon. For det tredje, skal man ta kriminelle så tar man kriminelle, og ikke alle de andre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/390418-vil-stenge-norske-grenseoverganger/#findComment-3465530 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nord og ned Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 ''Nøyaktig hva er det Jenny Klinge sier som ikke er sant da sør? Skal vi late som disse problemene ikke er eksisterende/økende - kun fordi DU kommer da trekkende med rasismekortet, eller det mest brukte i det siste : fordom-kortet. Her hvor jeg bor, så "forsvinner" igrunnen det meste som ikke er fastspikret, og vi vet hvem de er. Det er østuropeiske bander som kjører rundt i stor stil. Sånn er det bare - enten du liker å høre dette eller ei. Snakk om saken, og ikke bland jøder, eller nordlendinger inn alle saker som diskuteres. – old lady'' For det første, det er en knøttliten brøkdel av folk som passerer grensen som gjør noe kriminelt i Norge. Å stenge grensen på grunn av denne lille brøkdelen (som ville kommet seg inn i Norge uansett) er idioti. For det andre, innbrudd i hus er REDUSERT de siste årene, fra 2009. Det er bittelitt høyere i 2012 enn i 2011, men det er godt innenfor statistisk variasjon. For det tredje, skal man ta kriminelle så tar man kriminelle, og ikke alle de andre. ''Å stenge grensen på grunn av denne lille brøkdelen (som ville kommet seg inn i Norge uansett) er idioti.'' Så fordi maks en av tusen veps stikker pleier du altså å åpne vinduet hjemme for å slippe alle inn? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/390418-vil-stenge-norske-grenseoverganger/#findComment-3465539 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest old lady Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 ''Nøyaktig hva er det Jenny Klinge sier som ikke er sant da sør? Skal vi late som disse problemene ikke er eksisterende/økende - kun fordi DU kommer da trekkende med rasismekortet, eller det mest brukte i det siste : fordom-kortet. Her hvor jeg bor, så "forsvinner" igrunnen det meste som ikke er fastspikret, og vi vet hvem de er. Det er østuropeiske bander som kjører rundt i stor stil. Sånn er det bare - enten du liker å høre dette eller ei. Snakk om saken, og ikke bland jøder, eller nordlendinger inn alle saker som diskuteres. – old lady'' For det første, det er en knøttliten brøkdel av folk som passerer grensen som gjør noe kriminelt i Norge. Å stenge grensen på grunn av denne lille brøkdelen (som ville kommet seg inn i Norge uansett) er idioti. For det andre, innbrudd i hus er REDUSERT de siste årene, fra 2009. Det er bittelitt høyere i 2012 enn i 2011, men det er godt innenfor statistisk variasjon. For det tredje, skal man ta kriminelle så tar man kriminelle, og ikke alle de andre. Tenkte jeg det ikke, du har ikke lest intervjuet med Klinge. Hun ønsker ikke å stenge noen grense, men gjeninnføre grensekontroll. Slik vi hadde før. Når jeg leser artikler om at politiet har eskortert ut en og samme forbryter opptil 9 ganger, ja da ønsker jeg de folkevalgte begynner å tenke litt på om det er en måte vi kan løse dette på. Jeg trenger ikke linker på all mulig slags statistikker. En statistikk kan formes_akkurat_som en ønsker det. Jeg forholder meg til hverdagen, og her hvor jeg bor, er det en formidabel økning i tyverier. Dette være seg påhengsmotorer, plenklippere, diesel fra busser/trailere og fra butikker. Jeg snakker om april 2013, og hva som skjer idag. Siden du ikke svarer på om det Klinge ikke sier er sant, så går jeg ut fra at du er enig i det hun sier. Noe bør gjøres, enten på EU plan, eller nasjonalt plan - før de blir enda flere fullverdige EU nasjoner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/390418-vil-stenge-norske-grenseoverganger/#findComment-3465600 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Tenkte jeg det ikke, du har ikke lest intervjuet med Klinge. Hun ønsker ikke å stenge noen grense, men gjeninnføre grensekontroll. Slik vi hadde før. Når jeg leser artikler om at politiet har eskortert ut en og samme forbryter opptil 9 ganger, ja da ønsker jeg de folkevalgte begynner å tenke litt på om det er en måte vi kan løse dette på. Jeg trenger ikke linker på all mulig slags statistikker. En statistikk kan formes_akkurat_som en ønsker det. Jeg forholder meg til hverdagen, og her hvor jeg bor, er det en formidabel økning i tyverier. Dette være seg påhengsmotorer, plenklippere, diesel fra busser/trailere og fra butikker. Jeg snakker om april 2013, og hva som skjer idag. Siden du ikke svarer på om det Klinge ikke sier er sant, så går jeg ut fra at du er enig i det hun sier. Noe bør gjøres, enten på EU plan, eller nasjonalt plan - før de blir enda flere fullverdige EU nasjoner. Poenget er jo nettopp at det ikke endrer noe som helst, annet enn å plage de uskyldige. De kriminelle går bare rundt grensekontrollen - vi har hundrevis av kilometer med totalt ubevoktet grense med Sverige, og hundrevis av kilometer med kyst hvor hvem som helst kan seile i en liten båt fra Sverige til Norge. Det som hjelper er selvsagt at Politiet i Norge (og utlandet) tar de kriminelle, og når de gjør det så reduseres også kriminaliteten dramatisk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/390418-vil-stenge-norske-grenseoverganger/#findComment-3465607 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nord og ned Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Poenget er jo nettopp at det ikke endrer noe som helst, annet enn å plage de uskyldige. De kriminelle går bare rundt grensekontrollen - vi har hundrevis av kilometer med totalt ubevoktet grense med Sverige, og hundrevis av kilometer med kyst hvor hvem som helst kan seile i en liten båt fra Sverige til Norge. Det som hjelper er selvsagt at Politiet i Norge (og utlandet) tar de kriminelle, og når de gjør det så reduseres også kriminaliteten dramatisk. ''Poenget er jo nettopp at det ikke endrer noe som helst, annet enn å plage de uskyldige'' Tullprat. Hvis du ikke fikk med deg at eksplosjonen i den type kriminalitet kom med enkelte lands inntreden i Schengen så må du rett og slett være dum. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/390418-vil-stenge-norske-grenseoverganger/#findComment-3465621 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Tenkte jeg det ikke, du har ikke lest intervjuet med Klinge. Hun ønsker ikke å stenge noen grense, men gjeninnføre grensekontroll. Slik vi hadde før. Når jeg leser artikler om at politiet har eskortert ut en og samme forbryter opptil 9 ganger, ja da ønsker jeg de folkevalgte begynner å tenke litt på om det er en måte vi kan løse dette på. Jeg trenger ikke linker på all mulig slags statistikker. En statistikk kan formes_akkurat_som en ønsker det. Jeg forholder meg til hverdagen, og her hvor jeg bor, er det en formidabel økning i tyverier. Dette være seg påhengsmotorer, plenklippere, diesel fra busser/trailere og fra butikker. Jeg snakker om april 2013, og hva som skjer idag. Siden du ikke svarer på om det Klinge ikke sier er sant, så går jeg ut fra at du er enig i det hun sier. Noe bør gjøres, enten på EU plan, eller nasjonalt plan - før de blir enda flere fullverdige EU nasjoner. I tillegg så ØKER faktisk kriminaliteten MER i de landene som står UTENFOR Schengen enn i land i Schengen. Det er ingen god kriminalteknisk grunn for slik grensekontroll (kontrollere kan man gjøre hvor som helst), - det er bare en unnskyldning for populistisk xenofobi. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/390418-vil-stenge-norske-grenseoverganger/#findComment-3465624 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nord og ned Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 I tillegg så ØKER faktisk kriminaliteten MER i de landene som står UTENFOR Schengen enn i land i Schengen. Det er ingen god kriminalteknisk grunn for slik grensekontroll (kontrollere kan man gjøre hvor som helst), - det er bare en unnskyldning for populistisk xenofobi. ''I tillegg så ØKER faktisk kriminaliteten MER i de landene som står UTENFOR Schengen enn i land i Schengen.'' Hæ???? og poenget er hva? Selvsagt ble det økning i kriminaliteten når øst-euopas kjeltringer har fått fri tilgang til honningkrukkene i rikere land om Norge. Det du skriver her er jo en bekreftelse på at gresene pånytt må kontrolleres. Synd for deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/390418-vil-stenge-norske-grenseoverganger/#findComment-3465632 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.