Gå til innhold

Skuldrene, "stikking"

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

For noen år siden slet jeg med en slags stikkende følelse i begge skuldrene (på samme sted på begge skuldre merkelig nok...helt på siden og litt bak -kanskje ved skulderfestet?). Jeg kjente ingenting av stikk når jeg ikke beveget skuldrene osv, så glemte meg stadig. Hvis jeg f.eks. skulle legge armene i kors, så stakk det til. Dette vedvarte vel noen mnd, så var det plutselig borte!

For noen uker siden starta det IGJEN :/ Nå er det dog ikke like ille som sist, så det er helt til å leve med. Jeg er vel bare litt nysgjerrig på om noen vet hva dette kan være? Jeg har aldri hatt senebetennelser e.l., men kjenner jo folk som har beskrevet dette og jeg kjenner meg ikke helt igjen der heller...

Skrevet

Skulder er komplisert del av kroppen. :) Kan være betennelse i sene, og/eller slimposen kan komme i klem når du løfter armen.

Gjør et søk på klemningssyndrom, eller impengement (eller noe slikt)

Gjest togli
Skrevet

Du skravlet for mye. ;o)

Hahaha :P Jeg får sørge for å bli døvstum :P

Gjest togli
Skrevet

Skulder er komplisert del av kroppen. :) Kan være betennelse i sene, og/eller slimposen kan komme i klem når du løfter armen.

Gjør et søk på klemningssyndrom, eller impengement (eller noe slikt)

Takk! Skal sjekke.... ante liksom ikke hva jeg skulle google :P

Skrevet

Takk! Skal sjekke.... ante liksom ikke hva jeg skulle google :P

impingement syndrom

Bursa = slimpose , så bursitt er vel betennelse i denne

Senen kan være skadet og hoven. Hoven sene eller hoven slimpose gjør det trangt, og det kan være vondt å løfte arm på bestemte måter.

Gjest togli
Skrevet

impingement syndrom

Bursa = slimpose , så bursitt er vel betennelse i denne

Senen kan være skadet og hoven. Hoven sene eller hoven slimpose gjør det trangt, og det kan være vondt å løfte arm på bestemte måter.

Synes kanskje ikke det ligner helt? Smertene kommer som lyn fra klar himmel og kun ved bestemte bevegelser... det knirker riktignok endel i skulderleddene også. Smerten utarter seg kun som "knivstikk" på et bestemt punkt på hver skulder - og likt på begge sider (det gjør det bare enda mer uforståelig ;))

Skrevet

Synes kanskje ikke det ligner helt? Smertene kommer som lyn fra klar himmel og kun ved bestemte bevegelser... det knirker riktignok endel i skulderleddene også. Smerten utarter seg kun som "knivstikk" på et bestemt punkt på hver skulder - og likt på begge sider (det gjør det bare enda mer uforståelig ;))

Forkalkning?

Skrevet

Forkalkning?

Følte meg med ett så gammal? :P

Men hvis det er dette, så skulle vel smerten ha vedvart og ikke blitt borte i perioder? Var helt symptomfri i ca to år..... så kom det tilbake..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...