Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er mulig dette har stått ørten ganger før, men jeg synes det er litt vanskelig å finne frem og orientere meg foreløpig. Hvordan skifter jeg nick, eller altså navn på det som står når jeg ikke velger å være anonym?

Anonymous poster hash: 0f58c...e2c

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/390468-hvordan-skifte-nick/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har i utgangspunktet lagt opp til at man ikke kan endre visningsnavn selv, men at administrator må bistå med dette. Dette fordi vi vil forsikre oss om at alle forstår konsekvensene av å bytte visningsnavn i dette nye forumet.

Kort fortalt vil et bytte i denne forumversjonen ha tilbakevirkende kraft. Det betyr at hvis du skriver 1000 innlegg i dette forumet logget inn med visningsnavn "Brukernavn", og deretter bytter visningsnavn til "Nyttbrukernavn", så vil alle innleggene dine (også de 1000 første) få visningsnavn "Nyttbrukernavn". 

Dette er jo markant annerledes enn det var i den gamle løsningen, og vi ønsker å forsikre oss om at ingen bytter visningsnavn uten å være klar over denne endringen. Dersom man ønsker en ny start anbefaler vi derfor isteden at man oppretter en helt ny bruker.

For ordens skyld - dette gjelder fra i dag, fra etter omleggingen. Innlegg skrevet i gamle DOL vil aldri bli omgjort til noe annet enn det de står merket med. 

Det kan hende vi legger opp til at man kan endre visningsnavn selv etterhvert, men for å være på den sikre siden har vi altså deaktivert denne muligheten per nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/390468-hvordan-skifte-nick/#findComment-3466168
Del på andre sider

AnonymBruker

Ok, da skal jeg sende dere en mail så snart jeg har kommet på hva jeg kan kalle meg. Det er jo ikke barebare når det blir stående. Men hvis jeg forstår deg rett så blir ikke de gamle innleggene mine hetende det nye navnet dersom jeg bytter nå?

Vi har i utgangspunktet lagt opp til at man ikke kan endre visningsnavn selv, men at administrator må bistå med dette. Dette fordi vi vil forsikre oss om at alle forstår konsekvensene av å bytte visningsnavn i dette nye forumet.

Kort fortalt vil et bytte i denne forumversjonen ha tilbakevirkende kraft. Det betyr at hvis du skriver 1000 innlegg i dette forumet logget inn med visningsnavn "Brukernavn", og deretter bytter visningsnavn til "Nyttbrukernavn", så vil alle innleggene dine (også de 1000 første) få visningsnavn "Nyttbrukernavn". 

Dette er jo markant annerledes enn det var i den gamle løsningen, og vi ønsker å forsikre oss om at ingen bytter visningsnavn uten å være klar over denne endringen. Dersom man ønsker en ny start anbefaler vi derfor isteden at man oppretter en helt ny bruker.

For ordens skyld - dette gjelder fra i dag, fra etter omleggingen. Innlegg skrevet i gamle DOL vil aldri bli omgjort til noe annet enn det de står merket med. 

Det kan hende vi legger opp til at man kan endre visningsnavn selv etterhvert, men for å være på den sikre siden har vi altså deaktivert denne muligheten per nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/390468-hvordan-skifte-nick/#findComment-3466199
Del på andre sider

Ok, da skal jeg sende dere en mail så snart jeg har kommet på hva jeg kan kalle meg. Det er jo ikke barebare når det blir stående. Men hvis jeg forstår deg rett så blir ikke de gamle innleggene mine hetende det nye navnet dersom jeg bytter nå?

De gamle innleggene dine vil aldri bli endret til noe annet. Det er innlegg du skriver i det nye forumet som vil ha det samme visningsnavnet. Hvis du skulle angre på et visningsnavn du velger nå om et halvt års tid for eksempel, så kan vi endret det igjen. Men da vil alle innleggene dine få det nyeste navnet. Ønsker du en helt ny start så anbefaler vi at du oppretter en helt ny bruker ved å registrere deg på nytt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/390468-hvordan-skifte-nick/#findComment-3466283
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...