Gå til innhold

Bulgaria - Burgas - Nessebar

Anbefalte innlegg

påskelilje

Vi har nesten bestemt oss for at hovedferien i år skal gå til Bulgaria! Vi har ikke reist så veldig mye før, og har ikke så veldig peiling på hvilke steder en bør dra/ikke dra.

Har noen noen viktige momenter som må vurderes i siste runde før vi bestiller turen? Vi er opptatt av sol, bading, historie/kultur, og så virker det som om det er ganske rimelig å spise ute i det området, og det er jo ikke dumt.

Anbefale eller fraråde reise hit? Vi skal være to voksne og 3 barn mellom 9 og 14 år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/390474-bulgaria-burgas-nessebar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

annlovindaen

Tror det het familierom det vi hadde i fjor. Da hadde vi faktisk to soverom og en stue med kjøkkenkrok. 

Vi laget ikke mat selv altså, vi var på et all inclusice hotell, og det var flott for sønnen vår, men litt kjedelig for oss voksne. Men helt greit altså. Vi hadde flere spisesteder å velge mellom, vi var på et stort hotellområde. Det var veldig rent og fint der. 

Vi var kun utenfor området for å spise to ganger, og det var billig å spise ute der  

Vi var en uke i Sveti Vlas for noen år siden. Det er 10 min fra Sunny Beach.

Vi hadde en fin uke. Vi hadde privatleigd leilighet så vi spiste mye ute. Servicen varierte litt, dvs at noen ganger tok det litt tid før maten kom. Maten var god de fleste plasser. Menyen var store, så det var mye å velge i.

Fint å bade, men ganske fullt når vi var der. Er noen badeland der også, vi besøkte det ene og hadde en fin dag.

Det er "Syden" med alt av sydens boder og barer. Var rimelig å kjøpe mat, mye fakeklær i diverse boder rundtom overalt. 

Familierom er litt større enn dobbeltrom. 

påskelilje

Takk for svar, Shira! Jeg tror vi går for dette. Vi må bare sjekke noen datoer i forhold til jobb. Det blir jeg og min mor som reiser sammen med ungene - min kjære mann vil helst slippe soling og bading og reising med fly...

Vi var en uke i Sveti Vlas for noen år siden. Det er 10 min fra Sunny Beach.

Vi hadde en fin uke. Vi hadde privatleigd leilighet så vi spiste mye ute. Servicen varierte litt, dvs at noen ganger tok det litt tid før maten kom. Maten var god de fleste plasser. Menyen var store, så det var mye å velge i.

Fint å bade, men ganske fullt når vi var der. Er noen badeland der også, vi besøkte det ene og hadde en fin dag.

Det er "Syden" med alt av sydens boder og barer. Var rimelig å kjøpe mat, mye fakeklær i diverse boder rundtom overalt. 

Familierom er litt større enn dobbeltrom. 

Annonse

påskelilje

God tur!  :)

Jeg og guttungen skal en uke til varmere strøk om en måneds tid, skal bli herlig!

Har bestilt tur nå :-)

Valgte dobbeltrom og ikke familierom, for da kunne vi få rom med havutsikt. Tror ikke vi skal være så himla mye på rommene uansett...

Blir sikkert en fin tur.

Vi skal bo i leilighet nå når vi skal avgårde, noen i familien har langstidleige på en sentral leilighet.

Nessebar skal ha noen ruiner, vi var ikke der, men kjenner flere som ferierer jevnlig i Bulgaria (har leiligheter) og flere har nevnt at Nessebar er verdt besøket.

Det er deilig med ferie! Jeg skal jo ha denne uka nå snart for å lade opp til eksamen. Og ikke minst få litt tid med guttungen, det er hektisk i slutten av semesteret når begge foreldrene hans skal ha eksamener, nå har vi kost oss på forhånd. Faren får ikke være med, han starter eksamenskjøret før meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...