Gå til innhold

Bro til 130 mennesker på øy.

Anbefalte innlegg

1.Tvinges mennesker til å bo på øde øyer uten bro eller tunell?

2.Skal ataten virkelig betale hva som helst for at under 200 mennesker skal slippe å ta båt?Bør det være en grense på 100,250,500 000 eller 1,5 eller 10 millioner per behorer på øde øyer?

Hadde jeg vært dum nok til å flytte på en øde øy,hadde det jo nettop vært fordi den var øde og forlatt,og jeg kunne ha gått på "min øy" hele sommeren i badebukse om jeg så ville.Ha kjørt moped uten skilt,eller bil.Slike ting som en lendsmann aldri hadde brydd seg om med 5 ansatte og bare åpningstid mellom kl 8 og 16 man-fre.

Hadde bare flyttet til en øy med butikk og sykestue,lege eller sykepleier.Jeg ville måttet bruke noe penger på en innelukket båt jeg kunne bruke også i dårlig vær.

Er det riktig at staten skal sløse penger på de få,eller bare bruke dyre løsninger som bro og tunell på større steder som fra Stavanger til Bergen? Nå viser det seg at folk flytte fra øyene etter at staten har kastet bort 5-20 milliarder på 100 mennesker,eller 5 til 20 millioner på hver.Det vil ta mange hundre år før disse 100 har betalt tilbake dette i skatt.

Bruk mest sør for Trondheim,og rassikre farlige veier nord for Trondheim,men nekt små øysamfunn å belaste staten med milliardregninger som er bortkasta. Man kan ikke forlange at 1 million innbyggere skal få vestentlig mer samferdsel enn de resterende 4 millioner! En Nordlending er faktisk ikke verdt 10 ganger så mye som en søring.Er det dårlig vær eller umulig å komme til butikk,post,bank eller lege på alle døgnets tider,bor du på en øy,og MÅ klare deg selv så godt du kan.IKKE forlang at alle sammen MÅ få subsidier bare fordi dere bor i Nordland, Troms eller Finnmark.Dere betaler allerede lavere skatt,og får billigere strøm.

Senterpartiet har ødelegt sitt rykte som seriøst parti for alle på bygda.Jeg vil ha min million og vil selv velge om jeg skal bygge meg bro,tunell eller kjøpe bil eller båt!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/390475-bro-til-130-mennesker-p%C3%A5-%C3%B8y/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Senterpartiet har ødelegt sitt rykte som seriøst parti for alle på bygda.Jeg vil ha min million og vil selv velge om jeg skal bygge meg bro,tunell eller kjøpe bil eller båt!

Har du ikke fått millionen din utbetalt over de 3-4 siste årene?

Anonymous poster hash: 67bd0...0ca

Nei,har du? Jeg har vært lite syk,går ikke på skole,og låser både hus og bil.så ikke Politi heller.

Folk som bor i Nordland Troms og Finnmark får enten holde kjeft eller flytte på seg,de kan ikke forvente å stte på reæva og forlange 1-5 mill per person bare for en bro eller tunell.E39 fra Stavanger til Bergen kommer til å koste under 500 000 per inbygger siden det bor minst 1-2 millioner der.(Ca 1/2- 1 million i Nordnorge,.Ca 2 millioner på østlandet.(Utenom Krsand og Trondheim)

Har du ikke fått millionen din utbetalt over de 3-4 siste årene?

Anonymous poster hash: 67bd0...0ca

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...