Gå til innhold

Vil du ha gratis kaffe?

Anbefalte innlegg

Trenden med "suspended coffee" brer om seg, altså at man betaler for en ekstra kopp kaffe når man kjøper seg kaffe på en kaffebar. Det er en tjeneste for de som kommer etter, som da kan få seg en gratis kaffekopp.

For meg virker det litt merkelig, for de som vanligvis ikke har råd til kaffe på kafé kommer vel ikke til å gå inn der og se at de har gratis kaffe?

Kommer dere til å benytte dere av tilbudet? Har du samvittighet til å ta imot gratis kaffe selv om du egentlig har råd til å betale selv?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/390541-vil-du-ha-gratis-kaffe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes dette er helt fantastisk. Og, så håper jeg folk som har råd til nett, bil, fullt kjøleskap og strøm lar vær å drikke den kaffen og sparer den til noen som virkelig trenger den. 

I en by i England hang det et lite merke på døren til kaffebaren slik at "alle" visste det, det var allerede "normalisert". Rørende å se hvorden de unge studentene som ikke hadde altfor mye å rutte med selv samlet sammen noen kroner og kjøpte en kopp ekstra.

Jeg ville nok betale for min egen kaffe, men jeg kjenner et par stykker som ville tatt imot tilbudet selv om de har mer enn god nok råd selv. Jeg syns kaffe på kaffebar er dyr nok, så jeg vet ikke om jeg ville være villig til å betale dobbelt sånn til vanlig.

Jeg ville nok betale for min egen kaffe, men jeg kjenner et par stykker som ville tatt imot tilbudet selv om de har mer enn god nok råd selv. Jeg syns kaffe på kaffebar er dyr nok, så jeg vet ikke om jeg ville være villig til å betale dobbelt sånn til vanlig.

Ingen har råd til det , vel med unntak av de som har pengetrær i hagen... men en gang i blant. Om alle bidrar -litt- /en sjelden gang i blant, så tror jeg det vil være nok. 

Jeg synes dette er helt fantastisk. Og, så håper jeg folk som har råd til nett, bil, fullt kjøleskap og strøm lar vær å drikke den kaffen og sparer den til noen som virkelig trenger den. 

I en by i England hang det et lite merke på døren til kaffebaren slik at "alle" visste det, det var allerede "normalisert". Rørende å se hvorden de unge studentene som ikke hadde altfor mye å rutte med selv samlet sammen noen kroner og kjøpte en kopp ekstra.

Kjekt med lapp på døra slik at de som vil benytte seg av tilbudet vet at det er der!

Men jeg lurer på om jeg hadde turt å gå inn og "forsyne" meg med kaffe, for meg hadde det vært flaut og litt nedverdigende.

Annonse

AnonymBruker

Trenden med "suspended coffee" brer om seg, altså at man betaler for en ekstra kopp kaffe når man kjøper seg kaffe på en kaffebar. Det er en tjeneste for de som kommer etter, som da kan få seg en gratis kaffekopp.

For meg virker det litt merkelig, for de som vanligvis ikke har råd til kaffe på kafé kommer vel ikke til å gå inn der og se at de har gratis kaffe?

Kommer dere til å benytte dere av tilbudet? Har du samvittighet til å ta imot gratis kaffe selv om du egentlig har råd til å betale selv?

La de få gratis kaffe, de som trenger det mest, mener jeg. Jeg kan godt være med å gi. Det hadde vært bedre med en ordning slik at folk kan gi et selvvalgt beløp. Kanskje en bøsse som står fremme på disken, til å samle inn penger til å betale for kaffen til trengende?

Anonymous poster hash: 0ecc2...683

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...