Gå til innhold

Fant 467.200 kroner i dameveske på toget

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om man går  med så mye penger, regner jeg med at man er rik.

Anonymous poster hash: e70cf...84a
AnonymBruker
Skrevet

Mener du at fordi du tror at h*n som mistet pengene er rik, så er det i orden at du stjeler dem?

Anonymous poster hash: 303f4...922

AnonymBruker
Skrevet

Ja det regner jeg med. Er nok penger tjent ulovlig.

AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg hadde levert til politiet slik at de kunne avgjøre det.

megler Smekk
Skrevet

Ja det regner jeg med. Er nok penger tjent ulovlig.

Politiet:

- Det er ingenting mistenkelig med disse pengene, her er alt i ryddige former, understreker operasjonslederen.

trollemor;o)
Skrevet

Jeg ville SELVSAGT gjort det samme som disse ungdommene gjorde. Ringt politiet og håpt på ei saftig finnerlønn. Skjønner ikke hvordan jeg skulle greid å gledet meg over en stjelt sydentur...

annlovindaen
Skrevet

Jeg hadde så klart kontaktet politiet om jeg hadde funnet så mye penger.

Og som trollemor sier, håpet på finnerlønn

Skrevet

Hvis jeg hadde funnet så mye penger, hadde jeg trodd det enten dreide seg om noe kriminelt eller en gammel person som hadde begynt å rote litt.  I begge tilfeller bør man kontakte politiet, selv om det ligger ID-kort sammen med pengene. 

De færreste går rundt med så mye kontanter i dag, med unntak av de to nevnte gruppene - og hvis det helt unntaksvis er en god grunn til å gjøre det, glemmer man dem i hvert fall ikke noe sted. 

Skrevet

Hvis jeg hadde funnet så mye penger, hadde jeg trodd det enten dreide seg om noe kriminelt eller en gammel person som hadde begynt å rote litt.  I begge tilfeller bør man kontakte politiet, selv om det ligger ID-kort sammen med pengene. 

Enig!
Skrevet

Politiet:

- Det er ingenting mistenkelig med disse pengene, her er alt i ryddige former, understreker operasjonslederen.

Mystisk og rart, ettersom det for folk flest er vanskelig å få tak i mer enn 5000 kontant - da må du gjerne gå fra minibank til minibank.

Skrevet

Selvsagt hadde jeg varslet politiet om jeg hadde funnet så mye penger. Jeg hadde aldri klart å leve lykkelig med meg selv etterpå om jeg skulle tatt dem selv. Hadde det vært en hundrings eller en femhundrings også så hadde jeg bare puttet dem i lomma, men ikke større summer nei.

Skrevet

Om man går med så mye penger kontant så regner jeg med at man er kriminell... Og jeg hadde ikke turt å beholde pengene av redsel for hvordan jeg selv kunne straffes for det.

Skrevet

Om man går med så mye penger kontant så regner jeg med at man er kriminell... Og jeg hadde ikke turt å beholde pengene av redsel for hvordan jeg selv kunne straffes for det.

Og her kan vel straff komme både fra påtalemyndigheten og fra det kriminelle miljøet...

Skrevet

Såvidt jeg vet har man krav på 10 prosent finnerlønn. Jeg håper det fortsatt er slik? Så det holder mer enn nok til en sydentur eller to.

Skrevet

Og her kan vel straff komme både fra påtalemyndigheten og fra det kriminelle miljøet...

Nettopp :o

Skrevet

Politiet:

Humbug. I beste fall en "red herring", i verste fall slett politiarbeid. Jeg stusser iallfall veldig, slik mange andre i tråden også gjør.

Skrevet

Såvidt jeg vet har man krav på 10 prosent finnerlønn.

I følge Hittegodsloven har man krav på finnerlønn. Men den sier ikke noe konkret om hvor stort beløp det skal være. Den bare gir rettningslinjer. Finnerlønn bør vanligvis ikke utgjøre mer enn 20 % av funnets verdi og ikke mer enn 10 % når verdien overstiger 500 kr.
Skrevet

Humbug. I beste fall en "red herring", i verste fall slett politiarbeid. Jeg stusser iallfall veldig, slik mange andre i tråden også gjør.

I følge politiet er disse pengene knyttet til næringsvirksomhet som eieren av vesken driver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...