Gå til innhold

fødselsjonalen


Gjest tillatupp

Anbefalte innlegg

Gjest tillatupp

I mai fødte jeg en skjønn liten jente. På sykehuset leste jeg et sted at man kunne få kopi av fødselsjonalen, men det kostet 50kr. Jeg ba ikke om noe kopi da, men nå 4mnd. senere har jeg lyst på sjonalen. Er det mulig å få kopi av den nå så sent?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hvor lenge de oppbevarer fødselsjournaler på sykehusene, men du kan jo alltids ta en telefon ? (Det beste er kanskje en skriftlig henvendelse ?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Cora sier - send et brev. Husk ditt nav, adresse, personnr og når barnet ble født så gjør du det lettere for de som skal finne frem journalen din. Jeg gjorde det med Lavrans sin, jeg husker ikke hvor lenge etter fødselen det var, men jeg tror det var adskillig lenger enn 4 mnd! Ikke betalte jeg noe heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor lenge de oppbevarer fødselsjournaler på sykehusene, men du kan jo alltids ta en telefon ? (Det beste er kanskje en skriftlig henvendelse ?)

Hei!

Jeg skrev til sykehuset godt ett år / tre år etter mine barn ble født. Betalte et mindre beløp for å få journalene. Send skriftlig henvendelse til fødeavd. ved sykehuset ditt, så har du nok journalen din ganske raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine Endsjø, jordmor

Journalen blir oppbevart på sykehuset i evindelige tider, så det skulle ikke være noe problem å få en kopi av fødselsjournalen. Hvorvidt du må betale for denne, varierer litt fra sykehus til sykehus. Kanskje greit om du kommer med en skriftlig henvendelse.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...