vin Skrevet 23. november 2001 Skrevet 23. november 2001 Er det normalt at ADHD barn har Grunn/hjelpestønad!?? Var på trygdekontoret i går for å se om jeg kunne få dekket Ritalinen , også sa hun at jeg kunne søke om dette......men hvor vanlig er det!???? 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 23. november 2001 Skrevet 23. november 2001 Hva som er vanlig vil du få bedre svar på i "forum for bokstavbarn", men jeg vil anta at i alle fall hjelpestønad er vanlig. 0 Siter
chanti Skrevet 25. november 2001 Skrevet 25. november 2001 Du får nok ikke dekket medisiner for det går på medisinske frikortet.Men grunn og hjelpestønad kan en ha krav på . Hjelpestønad går på den extra tiden en bruker på omsorgen for dette barnet i forhold til et barn uten diagnose. Tid til møter ,medisinering , oppfølging ,mm. Likedan omhandler den de begrensningene adhdproblematikken gir en familie. mm. Grunnstønad skal dekke de exstra kostnadene diagnosen gir i form av slitasje på klær og inventar , extra kjøring . extra barnevakt mm. Det er også en post på selvangivelsen hvor en kan skrive av beløp som ikke dekkes av disse stønadene , eller beløp som går utover disse satsene . 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.