Gjest Dermis Skrevet 23. november 2001 Skrevet 23. november 2001 Har Hypothyreose, 0,1 mg. thyroxin-Natrium pr. dag. Verdiene var normale ved siste måling for 1 mnd. siden. Tørt hår og tørr hud som følge av denne sykdommen, skulle ikke dette forsvinne hvis du har normale verdier i blodet? Huden min er veldig tørr og nå begynner det å spre seg til hodebunnen i tinningen. Hva gjør jeg? Kan nevne at jeg skal på ultralyd p.g.a. smerter som jeg hadde i/rundt skjoldbruskkjertelen. Hadde det to ganger, varte ca. 14 dg. begge gangene. Er glad for svar...... 0 Siter
Gjest Thyriodea Skrevet 23. november 2001 Skrevet 23. november 2001 Kjære Dermis. Jeg er ikke sikker på om dette også gjelder Thyroxin, men for noen stoffer i alle fall, er det ikke alltid at konsentrasjonen i blodet spegler det som gjelder ellers i kroppen. Konsentrasjonen kan være en annen inne i cellene og mellom cellene, enn den som er i blodet.. I blant anna lever og nyrer blir Tyroxin omdanna til trijodtyronin. Ved noen sykdommer har ikke trjodtyroninet noen biologisk effekt. Håper legene finner ut av hva som eventuelt ikke stemmer.. Mvh. 0 Siter
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 28. november 2001 Skrevet 28. november 2001 Dersom håret og huden er tørr til tross for at stoffskiftet er vel-regulert, foreslår jeg at du overveier om tørrheten har en annen årsak som f.eks. "flasseksem" (seboreisk eksem). Det finnes god behandling for slikt eksem. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.