Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Kvinne 41 aar paa 3 mnd. reise i Guatemala er fortvilet. Tror jeg har brennkopper og lurer paa hvordan jeg blir kvitt dette. Jeg snakker ikke spansk og kan derfor ikke gaa til legen. Faar uten varsel byller over hele kroppen som bobler opp og vesker. Tar uker foer de forsvinner og det blir stygge arr. Foer det blir det aapne saar. Dette er ikke stikk av noe slag. Grunnen til at jeg tror det er brennkopper er at jeg fikk noen foer jeg dro fra Norge 1/10 og en bekjent fortalte at en kolega hadde lignende symtomer og fikk den diagnosen. Er det mulig aa faa navn paa medisin som det kan tenkes de kan ha her. Det hjelper ogsaa hvis jeg faar termen paa engelsk og spansk. Takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39114-brennkkopper/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob

Kjære gera,

Brennkopper forårsakes av Streptococcus pyogenes, eller beta-hemolytiske streptokokker. De er vanligvis meget greit påvirkelig av penicillin tabletter, vanlig dosering i ca en uke. Lokale infeksjoner kan også behandles med bacitracin eller fusidinsalve, gjerne kombinert med vask med klorhexidin, som er en desinfeksjonsmiddel. Jeg har selvfølgelig ingen mulighet til å bedømme om den infeksjonen du har virkelig er brennkopper. Lykke til

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39114-brennkkopper/#findComment-148755
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...