lenev Skrevet 24. november 2001 Skrevet 24. november 2001 Hei! Har lest noen av innleggene omekstraslag og kjenner meg igjen i noen av disse, men....når jeg har ekstraslag kjenner jeg i tilegg at hjertet mitt banker svært hardt. Er dette vanlig?, dvs vet du om andre som kjenner dette? Kjenner det svært godt om kvelden når jeg legger meg, da kjennes det som hele kroppen min banker. Er det helt ufarlig? På forhånd takk 0 Siter
Gjest blotry Skrevet 24. november 2001 Skrevet 24. november 2001 Trur at det er ganske vanlig med et ekstra hadt slag etter en ekstrasystole. Symptomer fra hjertet som kommer under hvile er som regel ufarlige. Verre hvis det er anstrengelse som utløser det.. Men ubehagelig er det nok i alle tilfeller 0 Siter
Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom Skrevet 28. november 2001 Skrevet 28. november 2001 Svar til Lenev. Det er svært vanlig at personer med ekstraslag opplever endel av slagene som spesielt harde. Det kommer av at hjertet eter et ekstraslag tar seg en liten pause, og dermed rekker å fylle seg skikkelig opp. Dermed blir det neste "normal-slaget" et kraftigere dunk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.